ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم!
سرخط خبرها

تغییرات در هیئت‌ها ماموریت اصلی هاشمی جواهری در ورزش خراسان؟

  • کد خبر: ۱۰۵۳۱۳
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
تغییرات در هیئت‌ها ماموریت اصلی هاشمی جواهری در ورزش خراسان؟
خانه‌تکانی اساسی در هیئت‌ها، مأموریت اصلی «هاشمی‌جواهری» درپی بازگشت به اداره‌کل ورزش و جوانان استان است.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ هنوز یک‌ماه‌ونیم از نشستن علی‌اکبر هاشمی‌جواهری بر مسند مدیرکلی اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی نمی‌گذرد که به‌نظر می‌رسد او تغییرات در رأس هیئت‌های ورزشی را اولویت اول کاری‌اش می‌داند. انتصاب سرپرست بر هیئت کشتی، بدن‌سازی و دوومیدانی و از سویی دیگر، برگزاری مجمع هیئت زورخانه و تعیین رئیس ازپیش‌تعیین‌شده برای این هیئت فقط بخشی از تلاش‌ها در راستای خانه‌تکانی اساسی در ورزش استان از سوی مدیرکل اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی است.

البته دراین‌میان زمزمه‌هایی هم به گوش می‌‎رسد که برخی دیگر از هیئت‌های ورزشی هم در آستانه تغییرات گسترده قرار گرفته‌اند و شاید بارزترین آن‌ها هیئت انجمن‌های ورزشی باشد که چندی پیش رئیسش، محسن قهرمانی، موضعی تندوتیز علیه هاشمی‌جواهری گرفت و متعاقب آن بیان شد که صلاحیت محسن قهرمانی از سوی نهاد‌های ذی‌ربط تأیید نشده است و احتمالا او هم باید به‌زودی با میزش در هیئت انجمن‌های ورزشی خراسان‌رضوی خداحافظی کند. تغییروتحولاتی که حاشیه‌های زیادی با خودش به‌همراه داشت و منتقدان، این تغییرات را ناشی از تسویه‌حساب‌های شخصی می‌دانند و موافقان از آن به‌عنوان گذار از دوران مدیریت سنتی هیئت‌‎های ورزشی و ورود مدیریت علمی و دانشگاهی یاد می‌کنند.

هیاهوی بدن‌سازی؛ ۲ سال پیش از موعد

هیئت بدن‌سازی و پرورش‌اندام خراسان‌رضوی شاید اولین هیئتی نبود که در همین برهه کوتاه روی‌کارآمدن هاشمی‌جواهری با تغییر رو‌به‌رو شد، اما بی‌تردید جنجالی‌ترین هیئت بود. هیئتی که ریاستش را سروش پورآزاد، مدیر روابط عمومی اداره‌کل قبلی، برعهده داشت و هنوز نزدیک به یک‌سال‌ونیم از دوران ریاستش بر این هیئت زمان باقی بود. بااین‌همه، اداره‌کل ورزش‌وجوانان هاشمی‌جواهری مدعی شد با پیشنهاد فدراسیون بدن‌سازی و پرورش‌اندام به‌جای سروش پورآزاد سرپرست بر این مسند گمارده خواهد شد! شاید این علامت سؤال به‌وجود بیاید که چطور بدون برگزاری مجمع عمومی، فدراسیون و اداره‌کل می‌توانند یک رئیس هیئت را از کار برکنار کنند؟!

پاسخ این سؤال در ماده چهاردهم اساسنامه هیئت‌های ورزشی است که طبق بند سوم آن یکی از راه‌های برکناری رئیس هیئت، موافقت رئیس و نایب‌رئیس مجمع، یعنی همان مدیرکل ورزش‌وجوانان یک استان و رئیس فدراسیون است. ماده‌ای که ظاهرا برای برکناری پورآزاد لحاظ شده و مدیران اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان از او که یکی از منتقدان اصلی رئیس فدراسیون است، خواستند خودش استعفا کند. پورآزاد هم که کارمند اداره‌کل ورزش‌وجوانان است، با موافقت از هیئت کنار رفت. مسئله‌ای که باتوجه‌به عملکرد خوب این هیئت در دو سال گذشته و کسب دو عنوان بهترین هیئت بدن‌سازی و پرورش‌اندام کشور، واکنش‌های تند جامعه ورزش و اصحاب رسانه را به‌همراه داشت.

سرپرست به‌جای سرپرست در دوومیدانی

یکی‌دیگر از هیئت‌هایی که در زمان حضور هاشمی‌جواهری بر پشت میز مدیرکلی با تغییر روبه‌رو شد، هیئت دوومیدانی بود؛ هیئتی که نزدیک به یک‌سال و چهارماه با سرپرستی محسن پورتقی اداره می‌‎شد و هربار به‌دلایلی از برگزاری جلسه مجمع و انتخاب رئیس باز می‌ماند. با وجود این، مدیرکل جدید در اولین اقدام با تغییر آقای سرپرست، سرپرستی دیگر را بر این پست گذاشت تا شاید هرچه زودتر مجمع انتخاب ریاست این هیئت برگزار شود. مسئله‌ای که حقیقت آن به‌زودی مشخص می‌شود و اگر سرانجام این مجمع برگزار شود، برگ مثبتی در کارنامه کاری مدیرکل جدید خواهد بود.

کشتی بدون «ریاضی»

هیئت کشتی خراسان‌رضوی با سیدمسعود ریاضی به دوران سرپرستی رسیده و قرار بود مجمع انتخابات این هیئت به‌زودی برگزار شود که سرپرست جدید به‌جای ریاضی منصوب شد. البته دراین‌باره گفته می‌‎شود ریاضی می‌خواهد کاندیدای هیئت بعدی باشد و به همین دلیل خودش از سمتش در هیئت کنار رفته است تا اسماعیل حسن‌زاده سرپرست موقت این هیئت شود. اما نقطه عجیب این وسط تغییرات گسترده در کادر هیئت است که شائبه‌هایی را به‌وجود می‌آورد. انتخاب دبیر جدید، مدیر روابط عمومی و چند تغییر دیگر در بدنه هیئت، شائبه‌ها را مبنی بر مهندسی احتمالی مجمع آینده افزایش داده است.

فشار بر انجمن‌های ورزشی و دوچرخه‌سواری

تندوتیز محسن قهرمانی، رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان، و متعاقب آن بیانیه شدیداللحن اداره‌کل ورزش‌وجوانان و اعلام تأییدنشدن صلاحیت قهرمانی از سوی نهاد‌های ذی‌ربط، اعلام جنگی تمام‌عیار میان این هیئت و اداره‌کل ورزش‌وجوانان بود. حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که هر روز برای استعفا با محسن قهرمانی تماس می‌گیرند، اما او حاضر به استعفا نیست. از سویی دیگر، گفته می‌شود هیئت دوچرخه‌سواری استان نیز هدف تغییرات اداره‌کل قرار گرفته است و مدیران اداره‌کل ورزش‌وجوانان به مهدی روزبهان فشار وارد کرده‌اند که از سمتش استعفا کند. البته درباره قهرمانی و روزبهان این مسئله وجود دارد که هردو در حمایت رئیس فدراسیون هستند و بعید است به این راحتی از سمتشان کنار بروند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->