قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلوزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد
سرخط خبرها

وضعیت عجیب هیئت‌های ورزشی، از بلاتکلیفی تا همه‌گیری تک‌کاندیدا‌ها

  • کد خبر: ۱۴۱۱۱۴
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
وضعیت عجیب هیئت‌های ورزشی، از بلاتکلیفی تا همه‌گیری تک‌کاندیدا‌ها
مجامع انتخاباتی هیئت‌های ورزشی در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند.

شهرآرانیوز؛  تشت بلاتکلیفی هیئت‌های ورزشی که در یک سال اخیر تلاش شده است انتخابات آن‌ها یکی‌یکی برگزار شود، حالا با شائبه‌های مهندسی می‌خواهد برگزارکنندگان را رسوا کند؛ البته کسی نمی‌تواند این شائبه‌ها را تأیید یا رد کند، اما واقعیت آن است که وضعیت هیئت‌های ورزشی و به‌خصوص برگزاری مجامع انتخاباتی آن‌ها اسف‌بار است.

شاهد این ادعا، برگزاری مکرر انتخابات رؤسای هیئت‌های مختلف ورزشی با مجمع تک‌کاندیدایی یا اعتراض‌هایی است که جامعه ورزشی به این انتخابات دارند، چنان‌که از قدیم گفته‌اند، «تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها»، با این‌همه در این گزارش تلاش کرده‌ایم وضعیت برگزاری مجامع انتخاباتی هیئت‌های مختلف ورزشی در استان را به بهانه برگزاری مجمع انتخاب رئیس هیئت بیماران خاص که امروز در اداره‌کل ورزش‌وجوانان برگزار می‌شود، بررسی کنیم؛ کوششی که نشان می‌دهد هنوز شش هیئت ورزشی با سرپرست اداره می‌شوند.

بلاتکلیفی ادامه‌دار ۶ هیئت

از ابتدای سکان‌داری علی‌اکبر هاشمی‌جواهری بر اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی، ۹ هیئت ورزشی با سرپرست اداره می‌شدند؛ یعنی تقریبا یک‌پنجم هیئت‌های ورزشی استان؛ اتفاقی که صدالبته کار مدیرکل را در بازگشت به عرصه سکان‌داری و هدایت کشتی ورزش استان سخت می‌کرد، با این حال در ظرف مدت همین کمتر از یک سال، هاشمی‌جواهری و تیم همراهش در اداره‌کل ورزش‌وجوانان، زمینه برگزاری چهار مجمع انتخاباتی را فراهم آوردند.

سه هیئت هم در زمان خود جواهری با احکامی که صادر شد، رؤسایش را از دست داد و یکی از این سه هیئت، مجمع انتخاباتی‌اش به‌سرعت برگزار شد! هیئت‌های هاکی، بدن‌سازی‌وپرورش‌اندام، دوومیدانی، اسکواش، انجمن‌های ورزشی و نجات‌غریق شش هیئتی هستند که هم‌اکنون با سرپرست اداره می‌شوند.

هیئت هاکی دست ارزانی، هیئت انجمن‌های ورزشی تحت سرپرستی شجاع، هیئت اسکواش دراختیار صادقی، هیئت بدن‌سازی با بکاییان و بالاخره هیئت نجات‌غریق تحت نظارت کیفی است. در این میان دوومیدانی هیئتی است که هنوز بعد از گذشت نزدیک به یک‌سال‌ونیم هنوز با سرپرست اداره می‌شود تا در این بین پیشتاز باشد.

وضعیت ویژه؛ از بدن‌سازی تا دوچرخه‌سواری

مدیرکل ورزش‌وجوانان در بدو ورودش به ساختمان ادار‌ه‌کل، شروع به اعمال تغییرات گسترده کرد. او همان ابتدا سه رئیس هیئت را با هماهنگی فدراسیون‌های مربوط کنار گذاشت؛ اتفاقی که دست‌کم برای چند هفته جنجال‌های فراوان به‌همراه داشت. محسن قهرمانی از هیئت انجمن‌های ورزشی کنار گذاشته شد. مهدی روزبهان از دوچرخه‌سواری کنار رفت و سروش پورآزاد هم از هیئت بدن‌سازی‌وپرورش‌اندام به دهکده بازی‌های آسیایی ثامن تبعید شد.

نکته ویژه این تغییرات هم آن بود که بلافاصله بعد از برکناری روزبهان، مجمع انتخابات هیئت دوچرخه‌سواری در سریع‌ترین زمان ممکن، برگزار و مجید طهوریان‌عسکری با چهارده رأی از ۲۵ رأی به‌عنوان رئیس هیئت انتخاب شد. البته این وسط هیئت‌های انجمن‌های ورزشی‌وپرورش‌اندام همچنان بدون رئیس و با سرپرست اداره می‌شود. جالب‌تر آنکه در این بین، سرپرست هیئت بدن‌سازی و پرورش‌اندام دوبار تغییر کرده و حالا بکائیان، رئیس اسبق این هیئت که کم‌حاشیه هم نبود، به این هیئت برگشته است.

انتخاب مردان ازپیش‌برنده

مجمع انتخابات هیئت اسکیت، دوچرخه‌سواری، کشتی، شنا و ورزش‌های زورخانه‌ای در این مدت برگزار شده است که هر پنج رئیس این انتخابات از قبل برنده بودند. در هیئت اسکیت، عجم که چهار سال بر این هیئت حکمرانی می‌کرد، در رقابت با محمد آرزومند ۲۰ بر ۳ برنده شد. در انتخابات هیئت کشتی، احمد حسن‌زاده که خود سرپرست هیئت هم بود، ۲۲ بر ۹ جواد شایان‌پور را برد. در شنا گرایلی، نامزد تأییدشده رئیس سابق، با ۲۹ رأی رئیس شد و بالاخره در هیئت زورخانه‌ای شوشتری رقیبی نداشت.

چرا اکثر انتخابات تک‌کاندیدایی است؟

یکی از سؤال‌های جدی اکثر کارشناسان و اهالی ورزش از مسئولان برگزاری انتخابات مجامع هیئت‌های ورزشی در این چند سال، این است که چرا اکثر انتخابات تک‌کاندیدایی است؟ مسئله‌ای که بیش از هر گزاره دیگری به شائبه مهندسی انتخابات دامن می‌زند؛ البته در این میان ممانعت مسئولان برگزاری مجامع در اداره‌کل ورزش و معاونت ورزشی از دادن اطلاعات مجامع به اصحاب رسانه، خود عامل دیگری است که بر این تردید‌ها می‌افزاید.

انتخابات هیئت بیماری‌های خاص هم که امروز برگزار می‌شود، تک‌کاندیدایی است، آن‌هم با حسین‌زاده‌ای که خود سرپرست هیئت بوده است. در گذشته معمولا سرپرستان هیئت‌ها، چون مقدمات مجمع را فراهم می‌کردند، نمی‌توانستند در انتخابات شرکت کنند و کسی نمی‌داند حالا چه شده است که سرپرست‌ها اغلب به‌عنوان تک‌نامزد در انتخابات شرکت می‌کنند و مثل آب خوردن هم رأی می‌آورند؟

مورد شگفت‌انگیز دوومیدانی

آخرین موضوعی که شاید بتوانیم در حوزه مجامع انتخاباتی هیئت‌های ورزشی استان به آن اشاره کنیم، وضعیت شگفت‌انگیز هیئت دوومیدانی است. هیئتی که حالا دیگر نزدیک به دو سال از بدون رئیس ماندن آن می‌گذرد و حالا چهارمین سرپرست در آن حکمرانی می‌کند. نقطه جالب داستان آنجاست که هاشم صیامی، رئیس مشهدی فدراسیون دوومیدانی، نیز در گفتگو با شهرآراورزشی، مدعی است همه‌چیز را از چشم اداره‌کل ورزش و جوانان می‌بیند و آن‌ها هستند که در این داستان قصور کرده‌اند.

صیامی می‌گوید بار‌ها از اداره‌کل خواسته است که مقدمات برگزاری مجمع را فراهم کنند تا انتخابات برگزار شود، اما متأسفانه ازسوی مشهد کوششی دیده نمی‌شود. او می‌افزاید: «رشته دوومیدانی در مشهد بلاتکلیف است و برای من عجیب است هیئتی که می‌تواند مدال‌آور باشد، چرا باید به چنین روزی بیفتد؟» وی بیان می‌کند: «به‌عنوان یک مشهدی متأسفم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->