صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

۵۰۵ پروژه بازآفرینی برای حاشیه شهر مشهد در ۷۸محله

  • کد خبر: ۵۹۸۴۸
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
استاندار خراسان‌رضوی گفت: ۵۰۵پروژه عمرانی در قالب طرح بازآفرینی شهری در ۷۸محله واقع در حاشیه کلان‌شهر مشهد اجرا می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، استاندار خراسان‌رضوی گفت: ۵۰۵پروژه عمرانی در قالب طرح بازآفرینی شهری در ۷۸محله واقع در حاشیه کلان‌شهر مشهد اجرا می‌شود.

محمدصادق معتمدیان در حاشیه بازدید از شهرک شهید رجایی که با حضور شهردار مشهد و دیگر مدیران استانی و شهری صورت گرفت، با اعلام این خبر گفت: هزینه اجرای این پروژه‌ها از وضعیت موجود تا رسیدن به وضعیت مطلوب، حدود ۸ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. وی اضافه کرد: این پروژه‌ها در قالب امکانات بهداشتی و درمانی، فضا‌های ورزشی، آموزشی و فرهنگی اجرا خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در همین راستا ۲۰۰پروژه زیربنایی نظیر اجرای تأسیسات برق، آب و فاضلاب نیز در حاشیه شهر مشهد پیش‌بینی شده است.

معتمدیان افزود: در چندماه اخیر مطالعات دقیقی با استناد به اطلاعات گذشته و جدید با همکاری امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی از کمبود‌ها و مشکلات حاشیه شهر مشهد احصا شده است و همه تلاش ما این است که خدمات‌رسانی به حاشیه شهر مشهد با شتاب بیشتری دنبال شود. وی اضافه کرد: در این راستا هماهنگی‌هایی با سازمان برنامه‌وبودجه برای ساخت مسکن در حاشیه شهر مشهد انجام شده است و بنیاد مسکن نیز قول همکاری داده است که به‌عنوان معین خدمات ارائه دهد.

همچنین استاندار خراسان رضوی پس از بازدید از شهرک شهیدرجایی، همراه با محمدرضا کلائی، شهردار مشهد و دیگر مدیران شهری و نمایندگان دفاتر تسهیلگری محلات این شهرک در جلسه‌ای در استانداری خراسان‌رضوی مسائل مربوط به کمبود‌ها و معضلات این شهرک را بررسی کرد.

معتمدیان برای رفع مشکلات ساخت بیمارستان در شهرک شهیدرجایی مشهد با وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی و چندنفر دیگر از مسئولان کشوری به‌صورت تلفنی گفتگو کرد و هماهنگی‌ها برای عملیاتی‌کردن ساخت بیمارستان و نیز حل مشکلات فاضلاب منطقه و دیگر مسائل موجود را انجام داد.
وی همچنین در این جلسه گفت: چهارچوب رسیدگی به مشکلات شهرک شهیدرجایی مشهد در قالب طرح بازآفرینی شهری تعیین شده است و پس از آن با تدوین برنامه‌های مختلف، این طرح‌ها عملیاتی می‌شود.
معتمدیان افزود: همین الگو برای سامان‌دهی مشکلات و کمبود‌ها در دیگر محلات و مناطق حاشیه‌نشین شهر مشهد انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ۱۱۷محله در شهر مشهد وجود دارد که ۷۸محله از این تعداد در مناطق حاشیه‌ای استقرار دارند.
استاندار خراسان‌رضوی گفت: بیش از ۷۰۰پروژه عمرانی و زیربنایی در قالب طرح‌های باز‌آفرینی شهری در مناطق حاشیه‌ای مشهد در حوزه‌های بهداشتی و درمانی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی و تأسیسات زیربنایی اجرا خواهد شد.

معتمدیان خاطرنشان کرد: در اوضاع کنونی که شاهد تخلیه روستا‌ها و سکنا‌گزیدن روستاییان در حاشیه شهر‌ها هستیم، باید معضلات حاشیه‌نشینی مدیریت و سامان‌دهی شود و همچنین مانع از گسترش حاشیه‌نشینی شد. وی تأکید کرد: از طرف دیگر، باید جلو مهاجرت بیشتر روستاییان به حاشیه شهر‌ها گرفته شود و این امر جز با توسعه روستا‌ها امکان‌پذیر نیست.
 
منبع: اداره‌کل روابط‌عمومی استانداری
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.