راهبرد شورای شهر مشهد در سال واپسین؛ بسته‌های تشویقی برای بافت‌های فرسوده

  • کد خبر: ۵۹۰۶۲
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
راهبرد شورای شهر مشهد در سال واپسین؛ بسته‌های تشویقی برای بافت‌های فرسوده
رمضانعلی فیضی: رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی شورای شهر: ریل‌گذاری بسته‌های تشویقی به‌گونه‌ای است که نمی‌توان با اعمال سلیقه آن را کنار گذاشت
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به مصوبه ارائه بسته تشویقی برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده مشهد گفت: اقدامات اصلی ما در ادامه راه شورای پنجم، عملیاتی شدن این بسته است تا مردم بتوانند با مشارکت خود از تسهیلات درنظرگرفته شده در این بسته تشویقی استفاده کنند.
به طورقطع تمام ظرفیت و توان ما هم در چندماه آینده برای اجرایی شدن این مصوبه در محلات هدف خواهد بود.
 
رمضانعلی فیضی به خبرنگار ما گفت: اطلاع رسانی به مردم و در نهایت مراجعه مردمی برای دریافت تسهیلات هدف اصلی این چند ماه خواهد بود و در این زمینه نقش سازمان بازآفرینی و دفتر‌های تسهیلگری برای جلب مشارکت مردمی مهم است.
 
وی اجرایی شدن بسته تشویقی بافت‌های فرسوده را نقطه قوتی برای اجرایی شدن فرایند مناسب اصلاح بافت‌های فرسوده برای سال‌های آینده دانست و افزود: با اجرایی شدن این بسته و مشارکت مردم به طورقطع این موضوع در محلات و مدیریت شهری نهادینه خواهد شد و دیگر نمی‌توان با اعمال نظر از آن روی گرداند. برهمین اساس اجرایی شدن این بسته در این دوره مدیریت شهری می‌تواند ریل گذاری مناسبی برای احیای بافت‌های فرسوده شهری در این دوره و دوره‌های بعد مدیریت شهری باشد.

 

آماده سازی سند توسعه ۲ محله

وی با بیان اینکه در دوره پنجم مدیریت شهری مشهد و با تشکیل سازمان بازآفرینی شهری برای بافت‌های فرسوده و سکونت گاه‌های غیررسمی، اتفاقات خوبی افتاده است، اظهار کرد: در این دوره دفتر‌های تسهیلگری در محلات هدف بازآفرینی با مشارکت شهرداری مشهد، اداره کل راه وشهرسازی و استانداری راه اندازی شد و اکنون تعداد این دفتر‌ها به بیش از ۳۰ دفتر می‌رسد که از این میان، تعداد دفتر‌های مربوط به شهرداری مشهد ۲۵ دفتر است. این عضو شورای شهر با تأکید بر اینکه دفتر‌های تسهیلگری اقدامات خود را با هدف شناسایی نیاز‌های هرمحله در حال انجام دارد و سند توسعه محله ۲ دفتر هم به صورت کامل آماده و فرایند‌های آن انجام شده است، ادامه داد: همچنین چنددفتر دیگر هم در مراحل پایانی آماده سازی و تهیه سند توسعه محلی هستند و این اسناد در ادامه کار می‌توانند نقش مهمی را در رفع مشکلات محلات هدف ایفا کنند.

اوادامه داد: رصد پروژه‌های در حال اجرای مدیریت شهری در محلات هدف بازآفرینی، تعریف بودجه در آلبوم بودجه‌ای مدیریت شهری برای این محلات و پیگیری نیاز‌ها و درخواست‌های ساکنان این محلات جزو برنامه‌های جاری ماست که این اتفاق در چند ماه آینده هم انجام می‌شود.
 
فیضی معتقد است که در صورت اجرایی شدن مصوبه لایحه مشوق‌های بازآفرینی بافت‌های فرسوده در محلات و استفاده از تسهیلات درنظرگرفته شده آن توسط مردم، این مسئله نهادینه خواهد شد و دیگران نمی‌توانند خللی در اجرای آن ایجاد کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->