راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

تخصیص اعتبار برای پایان پروژه‌های ناتمام، اولویت اول بودجه سال آینده شهرداری مشهد

  • کد خبر: ۵۹۹۹۰
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
تخصیص اعتبار برای پایان پروژه‌های ناتمام، اولویت اول بودجه سال آینده شهرداری مشهد
بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر: تخصیص اعتبار برای پایان پروژه‌های ناتمام، اولویت اول بودجه سال آینده است.
لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ بیستم بهمن بود که محمدرضا کلائی، شهردار مشهد در یکصدوبیستمین جلسه علنی شورای شهر لایحه بودجه ۱۷‌هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد را تقدیم شورا کرد. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که کلائی پیش‌ازاین بار‌ها و بار‌ها بر آن تأکید کرده بود، موضوع تعریف پروژه‌هایی در زمین‌های بزرگ‌مقیاس در مناطق کم‌برخوردار شهر بود که در همین‌راستا و برای اطلاع از رقم بودجه تخصیص‌یافته به این‌مهم در سال ۱۴۰۰ به سراغ بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد، می‌رویم.


تلاش برای بهره‌برداری مطلوب از پروژه‌ها

وی با بیان اینکه شورای شهر پیوسته در تلاش است که پروژه‌ها در بازه زمانی مقرر و با کیفیت مطلوب به بهره‌برداری برسند، به نحوی که خدمات مناسب به شهروندان ارائه شود و منافع شهرداری نیز تأمین شود، افزود: دراین‌راستا با تعریف پروژه‌هایی با ظرفیت محرک اقتصادی در مناطق کم‌برخوردار معادل ۳۸۱ میلیارد تومان برای تملک زمین در سال آینده در بودجه شهرداری در نظر گرفته‌ایم.
وی ادامه داد: در بودجه دو تبصره در این‌حوزه داریم که اگر منابع تأمین شد، این‌عدد می‌تواند بیشتر شود. در اصلاح بودجه سال ۹۹ برای این‌موضوع رقم ۶۸۸ میلیارد تومانی به جمع‌بندی نهایی رسید و پیش‌بینی می‌شود برای سال آینده نیز در اصلاح بودجه همین اتفاق بیفتد.

به گفته گندمی، این‌موضوع دغدغه شورا بود و شورا مصوبه‌ای در این‌زمینه داشت که بر اساس آن، ساختار مناسبی در شهرداری فراهم شود و شهرداری برای سامان‌دهی و تملک زمین‌های بزرگ‌مقیاس اقداماتی را انجام دهد. به موجب این‌مصوبه سازمان زمین و مسکن کل زمین‌های بزرگ‌مقیاس شهر را شناسایی و برنامه‌ریزی می‌کند، ضمن اینکه نگاه ویژه‌تری به زمین‌های بزرگ‌مقیاس مناطق کم‌برخوردار که می‌تواند محرک اقتصادی باشد داشته باشد. به عبارت دیگر این‌سازمان باید اتفاقات مثبت اقتصادی در محلات کم‌برخوردار را رقم بزند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر گفت: اکنون معاونت مشخصی در سازمان زمین و مسکن این‌بخش را پیگیری می‌کند. در معاونت مالی، اداره کل خزانه که بحث اصلی آن درباره املاک متعلق به شهرداری است قرار دارد و تلاش می‌کند سابقه‌ای کامل از تمام دارایی‌ها و املاک شهرداری را تهیه و بانک مربوط را کامل کند.


همه منابع درآمدی مدیریت شهری

گندمی افزود: در بودجه بیش از ۳۰ کد درآمدی بودجه شامل عوارض و پروانه و تخلفات و کمک‌های دولتی و عوارض هواپیمایی و خیلی موارد دیگر وجود دارد. در مجموع منابع درآمدی شهرداری در بخش منابع عمومی و کمک دولت در حوزه اقتصادی، اوراق مشارکت و تسهیلات بانکی ۱۷ هزار و ۶۴۲ میلیارد تومان گزارش شده است که از این‌میزان ۴ هزار و ۸۷۴ میلیارد تومان در بخش جاری و موارد این‌حوزه هزینه خواهد شد.
وی تصریح کرد: بیش از ۹ هزار میلیارد تومان نیز در بخش عمرانی هزینه می‌شود. بخشی نیز در قالب بازپرداخت اقساط اوراق مشارکت و وام‌ها پیش‌بینی شده است.
 
همچنین در بودجه سال آینده شهرداری مشهد در بخش جاری شاهد افزایش ۲۳ درصدی در قیاس با بودجه سال ۱۳۹۹ هستیم. مهم‌ترین نکته پیش‌بینی اعتبار برای اتمام پروژه‌های شروع‌شده در دوره پنجم شوراست و این‌موارد در قالب اولویت اول در بودجه دیده شده است. نگهداری مطلوب شهر و تأثیرات کرونا بر حوزه حمل‌ونقل و خدمات شهری در حوزه هزینه‌ها و همچنین در حوزه درآمد‌ها و تأثیری که بر روی کاهش درآمد برخی کد‌ها داشته نیز از دیگر موارد مورد توجه در آلبوم بودجه سال ۱۴۰۰ است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->