ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳ افزایش ۵/۵ برابری دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد
سرخط خبرها

پروژه‌های عمرانی مشهد از ۱۵ اسفند تعطیل می شوند

  • کد خبر: ۶۰۰۹۵
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
پروژه‌های عمرانی مشهد از ۱۵ اسفند تعطیل می شوند
قرار است از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین همه کارگاه‌ها و پروژه‌های عمرانی غیرضروری در شهر تعطیل شود. فقط پروژه‌های کلان شهری به فعالیت خود ادامه خواهند داد
محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ قرار است از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین همه کارگاه‌ها و پروژه‌های عمرانی غیرضروری در شهر تعطیل شود. با وجود اینکه ماه آخر سال آرام آرام باید جلوه‌های نو و تازه شدن در شهر مشاهده شود و در آیین استقبال از بهار، شاهد جلوه گری هر چه بیشتر زیبایی در شهر باشیم، همچنان ادامه کار پروژه‌های عمرانی تا آخرین روز‌های سال، یکی از معضلات شهری به شمار می‌رود؛ پروژه‌هایی که برخی از آن‌ها با توجه به کوچک و محلی بودن، حتی ضرورتی برای تداوم عملیات عمرانی تا آخرین ماه سال ندارند و می‌توان ادامه آن‌ها را به زمان و وقت دیگری نیز موکول کرد. در این ایام معمولا سازمان‌های مختلف خدماتی به فکر نوسازی و بهسازی و اجرای پروژه‌های عمرانی شان در شهر می‌افتند و تبدیل شدن شهر به یک کارگاه بزرگ عمرانی با پروژه‌های کوچک مقیاس، آن هم در اسفندماه، چندان مطلوب نیست.


غیرضروری‌ها تعطیل می‌شوند

به گفته معاون عمرانی فرماندار مشهد، طبق قانون پروژه‌های غیرضروری شهری یا باید تا قبل از ۱۵ اسفند به اتمام برسند یا اینکه کارگاهشان تا ۱۵ فروردین محصور و پروژه متوقف شود.
مهدی برامکی در گفتگو با خبرنگار ما و بیان اینکه از حدود ۲ هفته پیش صورت جلسه جدیدی برای ممنوعیت صدور مجوز حفاری به کمیسیون حفاری شهرداری مشهد ارسال شده است، گفت: طبق این صورت جلسه برای پروژه‌هایی که ضرورت ندارد، مجوز حفاری صادر نخواهد شد و طبق روال سال‌های گذشته همه پروژه‌های عمرانی غیرضروریِ متعلق به سازمان‌های خدماتی از ۱۵ اسفند باید تعطیل شوند و این تعطیلی از حدود ۲ هفته پیش ابلاغ شده است و همه دستگاه‌های اجرایی نیز در جریان هستند.

وی با اشاره به تعطیل نشدن پروژه‌های عمرانی ضروری در شهر نیز افزود: برخی از فعالیت‌های عمرانی ضرورت دار مثل نوسازی و بهسازی شبکه‌های آب و فاضلاب، رفع ترکیدگی‌ها یا برطرف کردن اشکالات شبکه‌های گاز و مخابرات را نمی‌توان تعطیل کرد و سازمان‌های مربوط ناگزیر به انجام آن هستند.


ادامه پروژه‌های استقبال از بهار

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد نیز با تأکید بر انجام بخشی از فعالیت‌های عمرانی در شهر برای آماده سازی استقبال از بهار گفت: تعریف و انجام برخی از پروژه‌های عمرانی برای استقبال از بهار طبیعی است و اکنون بخشی از نیرو‌های خدماتی در حال رنگ آمیزی و بهسازی جدول‌ها و تابلو‌های انتظامی هستند و تعدادی از معابر شهر باید آسفالت شوند که عملیات اجرایی آن‌ها در حال اجراست و ناگزیر از انجام آن‌ها هستیم. البته این پروژه‌ها تا قبل از آغاز سال جدید به اتمام خواهند رسید.

خلیل ا... کاظمی از تعطیلی کارگاه‌های پروژه‌های عمرانی شهرداری از ۱۵ روز مانده به آغاز سال نو خبر داد و تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد استقبال از بهار و البته همانند سنوات گذشته، از زمان اعلام شده در اسفند، حفاری ممنوع است و کارفرما‌های پروژه‌های عمرانی یا باید پروژه را به اتمام برسانند یا در صورت پایان نیافتن عملیات عمرانی، باید کار را تعطیل و کارگاه را محصور کنند.


بزرگ مقیاس‌ها همچنان فعال اند

وی ادامه داد: تقاطع غیرهمسطح آزادگان، تقاطع غیرهمسطح مصلا، تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس، رود پارک و پردیس تئاتر شهر، بخشی از پروژه‌های بزرگ مقیاس است که کارگاه آن‌ها تعطیل نخواهد شد و عملیات عمرانی آن‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->