صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تیم سقوط‌کرده مشهد در لیگ دسته‌یک فوتسال، دیداری سرنوشت‌ساز برای مدعیان در پیش دارد
بهنام اخوت: لیگ دسته‌یک فوتسال کشور به ایستگاه آخر رسیده است و نمایندگان مشهد در این مسابقات هیچ‌کدام راه به جایی نبردند. چیپس کامل مشهد در گروه ۴ نتوانست جواز صعود به مرحله بعد را به‌دست بیاورد و با قرارگرفتن در جایگاه چهارم گروه شش‌تیمی، فقط توانست از سقوط بگریزد.
 
در سویی دیگر مقداد مشهد هم در گروه دوم این مسابقات که ۷ تیم در آن حضور داشتند، هفتم شد تا به لیگ پایین‌تر سقوط کند. بااین‌همه، امروز مسابقات روز پایانی این گروه هنوز باقی است و مقداد در دیداری تشریفاتی برای خود و سرنوشت‌ساز برای میهمانش، به‌مصاف گهرزمین سیرجان خواهد رفت؛ دیداری که می‌تواند در سرنوشت تیم‌های صعودکننده از این گروه مؤثر باشد.


معادله صعود و نقش سقوط‌کرده‌ها

تیم فوتبال پاس تهران ۱۲ بازی‌اش در این گروه را انجام داده و این هفته با قرعه استراحت روبه‌روست. پاسی‌ها با ۲۹ امتیاز صدرنشین‌اند و صعودشان قطعی است، اما اینکه این مرحله را با صدرنشینی به پایان برسانند یا با جایگاه دومی، به دیدار‌های امروز بستگی دارد. نصر فردیس و گهرزمین سیرجان به‌ترتیب با ۲۶ و ۲۴ امتیاز تیم‌های دوم و سوم‌اند و تکلیف تیم دوم صعودکننده از بین این ۲ تیم مشخص خواهد شد؛ ۲ تیمی که از قضای روزگار با تیم‌های قعرنشین بازی دارند.
 
شاید روی کاغذ تصور شود که فردیس به‌سادگی از پس سبحان‌فلز گرمسار برمی‌آید و گهرزمین هم مقداد مشهد را از پیش رو برمی‌دارد، اما نگاهی به نتایج دور رفت دیدار‌های این تیم‌ها با یکدیگر این گمان را به‌کلی مردود می‌کند. فردیس در بازی رفت ۴ بر ۱ از سد تیم گرمسار گذشته و گهرزمین سیرجان هم به‌سختی و با جان‌کندن توانسته است ۴ بر ۳ از تیم قعرنشین مقداد مشهد عبور کند؛ نتایجی که نشان می‌دهد هیچ بعید نیست یکی از این ۲ تیم یا هردو مقابل قعرنشینان پایشان بلغزد و فرصت صعود را از دست بدهند.


مسئله مشکوک باخت‌های بد

نتایج چند هفته گذشته ۲ تیم مقداد مشهد و تیم گرمسار مؤید این مطلب است که فدراسیون باید روی دیدار‌های روز پایانی نظارت ویژه داشته باشد. غیبت تیم سبحان‌فلز گرمسار در بازی مقابل گهرزمین و ثبت نتیجه ۳ بر ۰ برای تیم سیرجانی و در مقابل باخت وحشتناک ۱۱ بر ۰ مقداد مشهد برابر نصر فردیس در مشهد، همه و همه مؤید این مسئله است که نهاد‌های نظارتی باید بر این ۲ بازی تمرکز کنند، زیرا ممکن است سقوط مقداد و گرمسار انگیزه‌ها را از ساق‌های بازیکنان این ۲ تیم بگیرد و هرکدام از این تیم‌ها مقابل حریفانی که صعود برایشان کلیدی است، بی‌خودی وا بدهند! البته هم مسئولان مقداد و هم گرمسار اعلام کردند که بازیکنانشان برای شرافت و دفاع از حیثیتشان به میدان می‌روند و باید دید این موضوع اتفاق می‌افتد یا نه؟
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.