نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

لیگ شهری مشهد پا نگرفت!

  • کد خبر: ۳۶۵۲۶
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
لیگ شهری مشهد پا نگرفت!
لیگ دسته ‌اول فوتبال بزرگ‌سالان باشگاه‌های مشهد، به دلیل شیوع کرونا، شروع ‌نشده تعطیل شد.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ هیجان یک جنگ فوتبال در دل شهر آن‌قدر بالا بود که طی همین چند روز گذشته از شروع رقابت‌های لیگ دسته‌اول فوتبال بزرگ‌سالان باشگاه‌های مشهد، کری‌خوانی فوتبالی‌های شهر در ورزشگاه پیر، تمام توجهات را به خود جلب کرده بود؛ از پیش‌بینی تیم‌های مدعی امسال تا واقعیت‌های تیم‌هایی که چراغ‌خاموش برای غافل‌گیری حریفان به میدان آمدند و در همان هفته اول رقابت‌ها همه را شوکه کردند. بااین‌همه هنوز یک هفته از شروع این رقابت‌ها نگذشته بود که اوج‌گیری دوباره شیوع ویروس مرگ‌بار، کار فوتبال باشگاه‌های مشهد را باز هم به تعطیلی کشاند؛ تعطیلی که البته با وضعیت قرمز و اسفناک موجود در خراسان، ضروری به نظر می‌رسید.
با این‌همه ویروس ناخوانده، میهمان امروز و فرداست و لیگ دسته‌یک فوتبال بزرگ‌سالان باشگاه‌های مشهد با تعطیلی مطلق رو‌به‌رو نشده و تیم‌ها یقینا آمادگی ذهنی و بدنی خود را برای شروع دوباره فصل حفظ خواهند کرد؛ لیگی با شرکت ۱۸ تیم در ۲ گروه نُه‌تیمی.


آنچه گذشت...

آنچه طی سال‌های اخیر بر فوتبال باشگاه‌های مشهد گذشته، رقابت، حرارت و هیجان بوده است. فوتبال باشگاهی که روزگاری در کیفیت، لیگ‌برتری برای خودش بود، در این سال‌ها بیشتر دستخوش کمیت بوده است تا کیفیت. سال گذشته ۱۶ تیم در قالب ۲ گروه هشت‌تیمی با یکدیگر رقابت کردند که دستاورد آن در دور مقدماتی، صعود تیم‌های پاسارگاد، بهمن و خلق‌آباد از گروه اول و گسترش‌فولاد، عالی‌حرفه‌ای و صبا از گروه دوم به مرحله نهایی این رقابت‌ها بود. جایی که ۶ تیم صعودکرده در قالب یک گروه با یکدیگر به رقابت پرداختند و دست‌آخر این تیم‌های بهمن و صبا بودند که توانستند با قرارگرفتن در رتبه‌های اول و دوم گروه، جواز حضور در لیگ استان را به دست بیاورند.


لیگ جدید، تحت‌تأثیر کرونا

معادلات فصل پیش‌روی لیگ دسته‌یک بزرگ‌سالان فوتبال مشهد با فصل گذشته، زمین تا آسمان تفاوت دارد؛ جایی که فوتبال متأثر از ویروس کرونا، همچون تمام رشته‌های ورزشی با محدودیت‌های جدی و دشواری رو‌به‌روست. رقابت‌های لیگ دسته‌یک بزرگ‌سالان فوتبال مشهد امسال در ۲ گروه نُه‌تیمی برگزار می‌شود؛ جایی که در گروه نخست تیم‌های مقداد، شهرداری رضویه، زنده‌یاد پژند، بهاری، عالی‌حرفه‌ای، ضربان تندرستی، کارکنان شهرداری، ابومسلم ثامن و سایپا و در گروه دوم تیم‌های اهورا، شهید محدث، ابوذر، میهن ذوب‌آذرخش، آرامش نوین، یاران صبا، شادمهر، شهاب و انتظار با یکدیگر رقابت می‌کنند. البته گفته می‌شود قرار است یکی از تیم‌های حاضر در مسابقات، امتیازش را به تیم مجموعه آبی ایرانیان واگذار کند.


معادلات خوشبختی در کمترین زمان!

یکی از تفاوت‌های لیگ امسال در قیاس با سال گذشته، در نحوه صعود تیم‌ها به دور دوم و دسته آخر لیگ استان است. بر اساس اعلام کمیته برگزاری مسابقات و طبق تصمیمات گرفته‌شده که به نظر می‌رسد متأثر از کرونا بنا بر برگزاری سریع‌تر مسابقات است، قرار شده است از هر گروه ۲ تیم به دور نهایی صعود کنند. این درحالی است که سال گذشته ۳ تیم از هر گروه به دور بعد صعود می‌کردند. یکی دیگر از تفاوت‌ها آن است که قرار است در دور دوم ۴ تیم صعودکرده به‌صورت ضربدری و حذفی با یکدیگر رقابت کنند؛ یعنی تیم اول گروه اول با تیم دوم گروه دوم و بالعکس مسابقه بدهند و برنده‌ها به فینال بروند. فینالیست‌‎های این دوره از مسابقات می‌توانند جواز حضور در لیگ استان را به دست بیاورند. همچنین ۲ تیم پایین جدول دور اول گروهی به لیگ دسته‌دوم بزرگ‌سالان فوتبال مشهد سقوط خواهند کرد.


چهره تیم‌ها در هفته اول

هفته نخست رقابت‌های لیگ دسته‌اول بزرگ‌سالان فوتبال مشهد برگزار شد و دراین بین چند تیم بدجور بی‌رحمانه بر حریفان تاختند. تیم‌های عالی‌حرفه‌ای، ذوب‌آذرخش، ابومسلم ثامن و تندرستی تیم‌هایی بودند که در هفته اول حریفان را گلباران کردند. از برد ۱۰ بر ۱ عالی حرفه‌ای برابر بهاری بگیرید تا پیروزی ۶ بر ۰ تندرستی مقابل پژند. با‌این‌همه برای مشخص‌شدن چهره تیم‌های مدعی باید زمان بیشتری بگذرد.


شهرداری دوباره تیم‌داری می‌کند

یکی از نکات جالب لیگ دسته‌اول بزرگ‌سالان فوتبال مشهد در فصل جاری، حضور دوباره شهرداری مشهد در عرصه تیم‌داری در فوتبال شهر است. شهرداری که در دهه ۸۰ در فوتبال استان تیم‌داری می‌کرد و از قضا نتایج درخشانی هم می‌گرفت، امسال دوباره پا به عرصه تیم‌داری در فوتبال مشهد گذاشته است؛ بااین‌تفاوت که امسال شهرداری‌چی‌ها با تیمی ساخته‌اند که اغلب از کارکنان خود مجموعه شهرداری هستند.
 
سرمربی شهرداری مشهد هم دراین‌زمینه می‌گوید که ۶۰ درصد تیمشان کارکنان شهرداری مشهد هستند و فقط ۴۰ درصد بازیکنان، خارج از سیستم شهرداری هستند. علی علیدادی که تیمش در روز اول مسابقات مقابل شهرداری رضویه تن به تساوی بدون گل داد، افزود: تیم ما خیلی دیر تشکیل شده و برای آماده‌شدن و رسیدن به شرایط خوب، به زمان نیاز داریم. علیدادی درباره هدف‌گذاری این تیم اظهار کرد: هدف ما در وهله اول شرکت در مسابقات و پیداکردن کارکنان فوتبالیست شهرداری است که می‌توانند به ما کمک کنند. وی خاطرنشان کرد: ۱۴، ۱۵ بازیکن ما بازیکنانی هستند که در مسابقات گل‌کوچکی که سال گذشته برگزار کردیم، شناسایی شدند.


زمین شماره ۲ و گرما میزبان تیم‌ها

رقابت‌های لیگ دسته‌اول بزرگ‌سالان فوتبال مشهد قرار است امسال در زمین نونوارشده شماره ۲ تختی برگزار شود؛ اتفاق خوبی که دست‌کم تیم‌ها را از فاجعه زمین شماره‌یک تختی و چمن مصنوعی مصیبت‌بارش نجات خواهد داد. اما نوع برنامه‌ریزی و ساعت برگزاری رقابت‌ها، آن هم در فصل تابستان، سؤال‌برانگیز است؛ جایی که از ساعت ۱۰ تا ۱۸ مسابقات یکی پس از دیگری برگزار می‌شود و این موضوع، هم به زمین آسیب می‌زند و هم در گرمای طاقت‌فرسای ۲ ظهر ممکن است برای بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها دردسرساز باشد. بااین همه نظم و برنامه‌ریزی مسابقات نشان می‌دهد هیئت فوتبال مشهد در برگزاری مسابقات رده‌های سنی خود به‌ویژه فوتبال دسته‌اول و دوم بزرگ‌سالان به‌دنبال یک ثبات و ساختارسازی مناسب است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->