تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

پایان غیررسمی لیگ برای فرش‌آرا

  • کد خبر: ۶۴۰۳۴
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
پایان غیررسمی لیگ برای فرش‌آرا
فرش‌آرا با قبول چهارمین شکست در پنجمین بازی دور نهایی لیگ برتر فوتسال، عملا شانس سکو نشینی را از دست داد
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ تیر خلاص همان نیمه اول شلیک شد. جایی که تیم پراسترس فرش‌آرا سقف خطا‌های تیمی‌اش تمام شد و داور نقطه پنالتی دوم را برای ساوه‌ای‌‎ها نشان داد. پنالتی به ثمر نشسته سن‌ایچ، شاگردان مرتضایی را ناکام به رختکن فرستاد؛ بدترین اتفاقی که می‌توانست در ثانیه‌های روبه‌پایان نیمه اول برای نماینده مشهد رقم بخورد. تیم فوتسال فرش‌آرای مشهد دیروز در آخرین دیدار از دور رفت رقابت‌های دور دوم لیگ برتر فوتسال برابر میزبانش، سن‌ایچ ساوه، به شکست ۲ بر ۰ تن داد تا دیگر امیدهایش برای کسب قهرمانی این دوره از مسابقات را از دست بدهد.
 
البته زردآبی‌های مشهدی حالا دیگر برای رفتن روی سکو هم امید چندانی ندارند. شاید شاگردان مرتضایی از امروز باید یک نیم‌فصل ناکامی با ۴ شکست و یک تساوی را فراموش کنند و برای اعاده‌حیثیت در بازی‌های دور برگشت به فکر دست‌کم یک پیروزی باشند. یگانه صفر‌های جدول دور نهایی لیگ برتر فوتسال جلو گزینه برد‌های تیم فوتسال فرش‌آرای مشهد و جلو تساوی‌های صدرنشین، مس سونگون، است!

چرا فرش‌آرا ناکام ماند؟

نماینده مشهد برای قهرمانی در لیگ برتر فوتسال چیز‌های زیادی کم داشت؛ از بازیکنان باکیفیت، ساختار و امکانات خوب در استاندارد‌های یک قهرمان بگیرید تا صدالبته شانس. باوجوداین شاید بتوان یکی از عوامل اصلی این ناکامی را تفکری دانست که هم در این دوره از مسابقات و هم فصل گذشته بر تیم حاکم شد. فرش‌آرا فصل قبل هم بعد از کسب جایگاه سومی دور گروهی در باد این عنوان خوابید و تصور کرد می‌تواند به‌راحتی فاتح آرزوهایش در لیگ برتر باشد، درست مثل این فصل. شاید اگر برد مقابل مس سونگون در ایستگاه پایانی دور گروهی به‌دست نمی‌آمد، فرشی‌ها از دشواری دور نهایی و مسیر پرپیچ‌وخمش غافل نمی‌شدند.
 
شاگردان مرتضایی در دور نهایی نه‌تن‌ها در اندازه‌های دور گروهی خود ظاهر نشدند، بلکه در مقام یک تیم معمولی هم نبودند؛ تیمی آشفته، پراسترس و بی‌برنامه که مقابل هر حریفی از پیش باخته بود. شاید بالارفتن سطح توقعات از فرشی‌ها یکی‌دیگر از عواملی بود که به این تیم ضربه زد. البته نباید این را هم فراموش کرد که فرش‌آرا در این مسیر بدشانس هم بود و در دور دوم رقابت‌ها مصدومان زیادی روی دستش ماند؛ از مصدومیت علی ابراهیمی و معین افشار بگیرید تا محمد بیضایی‌نژاد، علی رستمی و مجید خزایی. گویی قرعه اقبال هم با تیم مشهد نبود.

تلاش برای جایگاه خوب در دور برگشت

نماینده فوتسال مشهد در لیگ برتر، ۲۹ فروردین‌ماه وارد دور برگشت رقابت‌ها خواهد شد. فرش‌آرا در این روز میهمان مقاومت البرزی خواهد بود که در دور رفت و در مشهد مقابل این تیم به شکست سنگین ۵ بر ۱ تن داد. شاگردان مرتضایی در دور برگشت فقط می‌توانند به جایگاه بهتر بیندیشند و شاید قرارگرفتن در رتبه چهارم درنهایت بتواند بهترین فرضیه پیش رویشان باشد، زیرا تاکنون تیمی از مشهد نتوانسته است در لیگ برتر فوتسال به این عنوان برسد و همین می‌تواند مدینه فاضله‌ای برای فرشی‌ها تلقی شود. اما نقطه کابوس‌وار آنجاست که مشهدی‌ها بخواهند در دور برگشت هم به روند ناکامی‌هایشان ادامه بدهند و کار را با رتبه ششمی جدول به پایان برسانند.

تاخت سونگون به‌سوی چهارمین قهرمانی

هت‌تریک قهرمانی برای مس سونگون در فصل گذشته لیگ برتر فوتسال کافی نبود و حالا گویا تبریزی‌ها در اندیشه پوکر هستند. نارنجی‌پوشان لیگ روز گذشته در دیداری سخت ۴ بر ۳ از سد میزبانشان کراپ الوند گذشتند تا قهرمان نیم‌فصل باشند. مسی‌ها حالا با ۱۲ امتیاز بر صدر تکیه زدند و یکی از بخت‌های اصلی فتح جام به حساب می‌آیند. در دیگر دیدار روز گذشته هم گیتی پسند وحید شمسایی در دیدار خارج از خانه مقابل مقاومت البرز ۲ بر ۲ متوقف شد تا در جدول یک پله سقوط کند و جایش را در جایگاه دوم به سن‌ایچ ساوه ۱۰ امتیازی بدهد.

مشهدی‌های لیگ به میدان می‌روند

وضعیت نمایندگان مشهد در لیگ دسته اول فوتسال کشور هم از نماینده لیگ برتری‌شان بهتر نیست. چیپس کامل و مقداد که ۲ نماینده مشهد در رقابت‌های این فصل لیگ دسته یک هستند، امروز مقابل حریفان به میدان می‌روند. چیپس در گروه چهارم این پیکار‌ها و در جدول شش‌تیمی در جایگاه چهارم قرار دارد. چیپسی‌ها که چندی است حمید بی‌غم را به‌عنوان مدیرفنی در اختیار دارد، ۵ امتیازی‌اند و با صدرنشین، فولاد سیرجان ۱۱ امتیازی، ۶ امتیاز فاصله دارند. چیپس کامل امروز در سالن کارگران شماره ۲ مشهد میزبان تیم پنجم جدول رعد پدافند خواهد بود؛ دیداری حساس برای پایین جدولی‌های این گروه.
 
البته شنیده‌ها حاکی از آن است که حمید بی‌غم این روز‌ها نقشی فراتر از یک مدیرفنی در چیپس دارد و در مسائل فنی دخالت مستقیم دارد. دیگر نماینده مشهد، یعنی تیم مقداد، هم در گروه دوم این مسابقات که هفت‌تیمی است، با ۳ امتیاز قعرنشین است. مقداد امروز در سالن دانشگاه آزاد مشهد پذیرای تیم پنجم جدول شهرداری ساوه خواهد بود. مقداد ۳ امتیازی با پاس، صدرنشین ۱۶ امتیازی این گروه، ۱۳ امتیاز اختلاف دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->