صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تولد دوباره پیام

  • کد خبر: ۶۸۲۰۱
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
آخرین نسل از سبزپوشان مشهدی به‌دنبال زنده‌کردن باشگاه قدیمی شهر هستند.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ پیام واضح و روشن بود. تیمی متشکل از بچه‌های محله دریادل مشهد، ۴۵ سال پیش تشکیل شد و بعد از گذ‌ر از روز‌های پُرفراز‌و‌نشیب بسیار، به «پیام مشهد» شهره شد و در کنار ابومسلم یکی از قطب‌های فوتبال شهر را تشکیل داد؛ تیمی که در تمام طول حیاتش پسوند‌های مختلفی را گرفت، گاه به حمایت یک حامی مالی پسوند «پیام مخابرات» گرفت یا وقتی پای حمایت کارخانه گچ خراسان به میان آمد، نامش شد «پیام گچ خراسان».

 

اما پیام در تمام این دوران، پیام بود؛ تیمی مردمی که از دل بچه‌های کوچه و محلات مناطق پایین‌شهر و کم‌برخوردار مشهد تشکیل شده بود، تیمی که در ابتدای دهه‌۹۰ اسیر غول بی‌تدبیری شد و با سقوط به دسته‌های پایین‌تر، رفته‌رفته مسیر نابودی در پیش گرفت. حالا این‌روز‌ها دوباره زمزمه‌های احیای این باشگاه ریشه‌دار فوتبال شهر که به‌نوعی هویت فوتبال مشهد است، به گوش می‌رسد. گویا یکی از نسل‌های آخر پیام که سال‌۷۸ تیم جوانان این باشگاه را تشکیل می‌دادند، گرد هم آمده‌اند و بنا دارند دوباره پیام بزرگی را به جامعه ورزش کشور مخابره کنند و آن پیام این است: «بازگشت پیام».


پای جوانان دیروز در میان است

یونس مسعودی، مرتضی واحدالعین، جواد ملک‌جعفریان، محمد هیوا حسین‌زاده، منصور جمالیان، رضا یزدان‌پناه و... هسته اولیه بازیکنان یکی از آخرین نسل‌های تیم فوتبال پیام هستند که چند‌صباحی است در تکاپوی احیای پیام هستند؛ البته در‌این بین یونس مسعودی، کاپیتان اسبق پیام، که در همان تیم جوانان سال‌۷۸ هم نقشی پررنگ داشت، تلاش‌های ویژه‌ای برای این مهم کرده است. مسعودی به‌همراه یکی از دوستانش، محمدهیوا حسین‌زاده، که از بازیکنان قدیمی پیام و ابومسلم است، عزمشان را جزم کردند تا پیام را احیا کنند و در‌این‌میان دست نیاز به سوی رفقای قدیمی دراز کردند. مسعودی در‌این‌باره می‌گوید: ۳ سال است که پیگیر احیای پیام هستیم و این کار با «#احیای_پیام» آغاز شد. بعد هم حمایت‌های بچه‌های تیم جوانان پیام در سال‌۷۸ که حدود بیست‌بیست‌وپنج‌نفر هستیم در کنار ما بود. تا امروز که حالا قرار است تیم‌های پایه باشگاه، کارش را به‌طوررسمی آغاز کند.


استارت با نام «پیام توس»

پسوند جدید «پیام» که قرار است در باشگاه احیا‌شده مسعودی و رفقا کنار نام تیم بیاید، «توس» است؛ پسوندی که ریشه از شهر توس و ریشه در گذشته و هویت مردم مشهد دارد. یونس مسعودی در‌این‌باره می‌گوید: مراحل ثبت انجام شده است و با کمک دوستان هیئت فوتبال و اداره ورزش و جوانان مشهد به این نام رسیدیم و ان‌شاءا... از این هفته کار تیم‌های پایه ما آغاز خواهد شد. وی می‌افزاید: بعد از نزدیک به ۱۲‌سال به‌دنبال احیای پیام واقعی هستیم و در این مسیر هدف‌گذاری پنج‌ساله و هشت‌ساله داشتیم. وی با تأکید بر فعالیت تیم‌های پایه پیام در شروع راه، اظهار می‌کند: ما به‌دنبال آن هستیم تا ان‌شاءا... ظرف ۵ سال آینده همین بازیکنان تیم‌های پایه‌مان به تیم بزرگ‌سالان تزریق شوند.


از کمیسیون ماده‌۵ تا لیگ‌های کشوری

پیام جدید برای تأسیس باشگاهی نو، مجوز کمیسیون ماده‌۵ را نیاز دارد. مسعودی در‌این‌باره می‌گوید: همه کارهایش را کردیم و از اداره اماکن برای بازدید دفتر باشگاه که فعلا در معلم‌۷۰، چهارراه ستاری است، آمدند. مسئله حامی مالی و نگرانی بابت بروز مشکلات مالی، مسئله‌ای جدی است که مسعودی در‌این‌باره می‌گوید: آن‌قدر در پیام سختی کشیدیم که به‌خوبی به این مسئله واقف هستیم که باید هر‌طور‌شده همین ابتدای مسیر تکلیف مسائل مالی را مشخص کنیم. وی می‌افزاید: بودجه خیلی خوبی را برای سال اول کنار گذاشتیم تا بتوانیم هم در رده‌های پایه در سطح کشور و استان تیم‌داری کنیم و هم بتوانیم هزینه‌های یک تیم لیگ‌دویی را تأمین کنیم.


انتصاب کادر تیم‌های پایه؛ به‌زودی

مرتضی قیاسی و سیدجمال نعمت‌پور به‌عنوان مدیرفنی و سرپرست تیم‌های پایه پیام توس منصوب شدند. یونس مسعودی با اعلام این مسئله تصریح می‌کند: این هفته کادر فنی تیم‌های پایه را هم معرفی می‌کنیم و در همه رده‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید‌ها قطعا تیم‌داری خواهیم کرد. وی می‌افزاید: تمام تلاشمان را می‌کنیم که یک یا ۲ تیم پایه در لیگ‌های کشوری داشته باشیم. همچنین امسال ما با به‌کار‌گیری مربیان جوان و بادانش مدرسه فوتبال خواهیم داشت و این هم می‌تواند پشتوانه‌ای برای تیم‌های پایه و آینده باشگاه ما باشد.


تیم بزرگ‌سالان پیام؛ از همین فصل

باشگاه پیام توس با تأکید بر راه‌اندازی و آغاز فعالیت‌های تیم‌های رده‌های پایه تلاش می‌کند خیلی هدفمند به پروژه احیا پا بگذارد. از‌این‌رو یونس مسعودی می‌گوید امسال تیم در رده بزرگ‌سالان خواهیم داشت. با‌این‌همه او تصریح می‌کند: قطعا در رده بزرگ‌سالان تیم‌داری خواهیم کرد؛ اما اجازه بدهید فعلا تکلیف لیگ‌های ۱ و ۲ مشخص شود تا بعد در رابطه با اینکه از کدام لیگ شروع کنیم، تصمیم بگیریم. به‌دنبال این نیستیم تا با حرف توقع ایجاد کنیم و بعد زیرش بمانیم.


چندی‌پیش بنا بود گروهی از پیشکسوتان ابومسلم، این باشگاه قدیمی را احیا کنند و حتی کار تا انتخاب سرمربی تیم بزرگ‌سالان و ادعای خرید امتیاز یک تیم لیگ دسته‌سومی هم پیش رفت، اما در میانه‌های راه با کنار‌کشیدن محمدرضا عباسی، مدیرعامل این تیم، همه‌چیز از هم پاشید و احیای ابومسلم به دست فراموشی سپرده شد. گفته می‌شود در پیام توس مسعودی قرار است رضا محمدی، مدیرعامل اسبق پیام، در نقش رئیس هیئت‌مدیره ظاهر شود و از تجربیاتش برای پیشبرد اهداف مدیریتی باشگاه استفاده شود.


پیام توس و حمایت پیشکسوتان پیام

یونس مسعودی در این‌باره که آیا حمایت پیشکسوتان پیام را در این مسیر دارید، می‌گوید: خوشبختانه پویش «#احیای_پیام» فرصت خوبی بود تا حمایت و رخصت پیشکسوتان را داشته باشیم. ما برای پیشکسوتان برنامه‌های ویژه‌ای داریم و به‌دنبال آن هستیم یک بانک اطلاعاتی داشته باشیم تا هر کسی را که حتی یک بازی برای پیام انجام داده است، رصد کنیم. وی می‌افزاید: ما حتی می‌خواهیم در برنامه پنج‌ساله‌مان یک ورزشگاه اختصاصی برای پیام بسازیم و در‌این‌زمینه یک گروه کارشناسی را به روسیه فرستادیم تا از چند ورزشگاه مدرن آنجا بازدید کنند و اطلاعات لازم را به ما بدهند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.