صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کمپانی «ناتی داگ» به تازگی جزئیاتی جدید و جالب درباره طراحی چشم شخصیت‌های Last of us 2 فاش کرده‌ که هم جالب است و هم کمی عجیب و وسواس‌گونه.

ترجمه شهرآرانیوز - دو نفر از هنرمندان استودیو «ناتی‌ داگ»، اوایل سال جاری در یک کنفرانس جهانی گرافیک، نگاهی گسترده به چگونگی ایجاد هنر فنی بازی The Last of us 2 داشتند.

 

 

آن‌ها در جریان ارائه‌شان در این کنفرانس، درباره میزان کار روی جزئیات نگاه شخصیت‌های بازی و واقعی‌کردن چشم آن‌ها بحث کردند. ویلون بریک در همین برنامه توضیح داد که چطور چشم «الی» در The Last of Us 2 این‌قدر تأثیرگذار است، اما فقط در برخی از صحنه‌ها و زوایای دوربین.

 

 

آن‌ها برای این‌کار ابتدا عکس‌های زیادی از هنرمندان نقش‌آفرین گرفتند تا برای طراحی شخصیت «الی» استفاده کنند. اما در تحقیقات بعدی آن‌ها برخی از سایه‌های فضا را برای ایجاد عمق بیشتر به مژه‌ها و پلک‌های شخصیت اختصاص دادند.

 

 

سازندگان بازی فقط به چشم‌های شخصیت‌های انسانی اکتفا نکردند و تمرکزشان را روی چشمان موجودات بازی قرار دادند. در واقع آن‌ها می‌خواستند چشمان حیوانات شب‌گردی مثل گرگ‌ها در بازی مثل چشمان حیوانات واقعی درخشان و بازتابنده به نظر برسد.

 

این ویژگی که در چشم گربه‌ها و سگ‌های وجود دارد؛ یعنی وقتی در معرض نور قرار دارند، چشمانشان به نور واکنش نشان می‌دهد و متفاوت می‌درخشد.

 

 

«ناتی‌داگ» برای این‌کار یک قطعه کد کوتاه نوشت که بازتاب مردمک را محاسبه می‌کرد و به چشم‌ها حالت درخشان می‌بخشید. تیم سازنده این‌قدر از این کار خوشش آمد که این کد را به تمام دشمنان آلوده‌ای که در بازی هستند، اضافه کرد تا ظاهر وحشتناک‌تری به آنها بدهد.

 

 

این تنها کار پرجزئیات ناتی داگ در بازی The Last of Us نیست؛ اخیرا کشف شده است که شخصیت‌ها در بازی دارای اثر انگشت منحصر‌به‌فرد هستند. برای دیدن جزئیاتی دیگر از قدرت خارق‌العاده گرافیک بازی Last of us ویدئو زیر را ببینید:

 

 

منیع: Gameradar

 

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.