شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟
سرخط خبرها

معرفی ۵ بازی که شما را در موقعیت‌های عمیق و معناداری قرار می‌دهند

  • کد خبر: ۶۱۸۶۴
  • ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
معرفی ۵ بازی که شما را در موقعیت‌های عمیق و معناداری قرار می‌دهند
محققان دانشگاه پنسیلوانیا می‌گویند که براساس نتیجه مطالعات آن ها، ساخت بازی‌هایی با داستان‌های تعاملی و معنادارتر یک چالش بزرگ برای سازندگان است، اما آن قدر تأثیرگذار است که ارزش سرمایه گذاری را دارد. شما فکر می‌کنید بازی‌هایی که در ادامه می‌آید ارزش تجربه شدن را دارند؟
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز - حالا دیگر بازی برای منتقدانی که باور داشتند بازی‌های ویدئویی چیزی جز سرگرمی  نیست، تمام شده است. گروهی از محققان دانشگاه پنسیلوانیا می‌گویند که بسیاری از بازی‌ها می‌توانند تجربیات سرگرم کننده و در عین حال معناداری برای گیمر‌ها بیافرینند.
 
از میان ۵۱۲ گیمری که تیم تحقیقاتی دانشگاه پنسیلوانیا درباره آن‌ها مطالعه کردند، بسیاری گفتند که آن‌ها نه تنها از انجام بازی‌ها لذت می‌برند، بلکه در سطح عمیق‌تر و معنادارتری با بازی‌ها ارتباط می‌گیرند. محققان این دانشگاه امیدوارند که این یافته‌ها سازندگان بازی‌های ویدئویی را تشویق کند که دست به ساخت بازی‌های بیشتری با موضوعات پرمعنا، تأثیرگذار و تأمل برانگیز بزنند.

مری بث الیور، استاد برجسته مطالعات رسانه در دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: تصور مردم از بازی‌های ویدئویی بسیار کلیشه‌ای است. آن‌ها گمان می‌کنند که بازی‌ها فقط سرگرمی هستند و با تجربیات عمیق انسانی ارتباطی ندارند. بازی‌های ویدئویی به اندازه کتاب ها، فیلم‌ها و موسیقی تحسین منتقدانی را که به دنبال معنا‌های عمیق هستند، به دنبال ندارند.

شرکت کنندگان در این مطالعه بیشتر بر داستان بازی‌ها تأکید دارند. آن‌ها باور دارند که بازی‌های پرمعنا و مفهومی که جزئیات داستانی آن‌ها غنی است، درک و بصیرت کلی آن‌ها را افزایش می‌دهد. دکتر الیور توضیح می‌دهد که این بینش می‌تواند هرچیزی باشد؛ از یک احساس یا فضیلت (مانند شجاعت) تا درک معنویات انسانی.
 
در میان بازی‌های ویدئویی نیز مانند دیگر سرگرمی ها، بازی‌های احمقانه و سطحی نیز به وفور یافت می‌شود، اما تحقیقات نشان می‌دهد که برخلاف کلیشه ها، بازی‌ها هم می‌توانند به اندازه دیگر سرگرمی‌های مشهورتر مانند ادبیات یا سینما برای مخاطبانشان معنادار باشند. الیور اضافه می‌کند: بازی‌ها همچنین ممکن است فرصتی را برای گیمر‌ها فراهم کنند تا موقعیت‌ها و احساسات ارزشمندی را تجربه کنند که سرگرمی‌های دیگر به ندرت توان ارائه آن را دارند. درحالی که بینندگان و خوانندگان به طور معمول به تماشای دوراهی پیش روی شخصیت‌ها در فیلم‌ها و کتاب‌ها می‌نشینند. بسیاری از بازی‌های ویدئویی به گیمر‌ها اجازه می‌دهند تا خود انتخاب کنند و با احساساتی مانند احساس گناه یا غرور که نتیجه مستقیم تصمیماتشان است، روبه رو شوند. محققان دانشگاه پنسیلوانیا می‌گویند که براساس نتیجه مطالعات آن ها، ساخت بازی‌هایی با داستان‌های تعاملی و معنادارتر یک چالش بزرگ برای سازندگان است، اما آن قدر تأثیرگذار است که ارزش سرمایه گذاری را دارد. شما فکر می‌کنید این بازی‌ها ارزش تجربه شدن را دارند؟
 
 
 

Death Stranding

2019

 
بازی‌هایی که جـدی هستند،  خیلی جدی!

حاضرید هربار که از این دنیا رفتید، با دنبال کردن روحتان به این دنیا برگردید؟ در آینده‌ای نه چندان دور، انفجار‌هایی اسرارآمیز کره زمین را به لرزه درمی آورد و سبب به وجودآمدن مجموعه‌ای از رویداد‌های فراطبیعی می‌شود. شما باید به سرتاسر این طبیعت ویران شده سفر کنید و بشریت را از انقراض قریب الوقوع نجات دهید، اما مرگی برای شما وجود ندارد.
 

Heavy Rain

2010

 
بازی‌هایی که جـدی هستند،  خیلی جدی!
 
نیمه‌های شب در میان بارانی شدید، افتاده بر آسفالت خیابان، چشمانتان را باز می‌کنید. آخرین چیزی که به یاد دارید، این است که با پسرتان، تنها عضو باقی مانده از خانواده، در حال گردش بوده اید. برای بازگرداندن پسرتان حاضرید به چه کار‌هایی دست بزنید؟ (بازی «Heavy Rain» محصول سال ۲۰۱۰).
 

 
بازی‌هایی که جـدی هستند،  خیلی جدی!
 
شما تنها کسی هستید که می‌توانید میان ماندن در این دنیا یا سفر به دنیای پس از مرگ و پیوستن به خانواده درگذشته تان، یکی را انتخاب کنید، اما همین حالا باید دکمه تصمیمتان را فشار دهید (بازی «Beyond Two Souls» محصول سال ۲۰۱۳).
 

 

Detroit: Become Human

2018

 
 
بازی‌هایی که جـدی هستند،  خیلی جدی!
ربات‌هایی که قرار بوده است در انجام کار‌های فیزیکی شما کمک حالتان باشند، حالا نشانه‌هایی از درک و احساس انسانی از خود نشان می‌دهند. آیا از ترس ازبین رفتن بشریت حاضرید همه شان را از برق بکشید یا ترجیح می‌دهید با موجوداتی که خودتان خلق کرده اید، هم زیستی کنید؟ (بازی «Detroit: Become Human» محصول سال ۲۰۱۸).


The Last of Us

2013 / 2020

 
بازی‌هایی که جـدی هستند،  خیلی جدی!
 
نجات جان عزیزترین فرد زندگی تان یا نجات کل بشریت؟ انتخاب با شماست (بازی «The Last of Us» محصول سال ۲۰۱۳ و ۲۰۲۰).
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->