صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پارکینگ هشت آباد که مانند پارکینگ‌های آزادی و مجد قرار است با سیستم‌های هوشمند پارکینگی فضای پارک را برای حدود ۳۵۰ خودرو در محدوده میدان‌شهدا مشهد ایجاد کند، اکنون پیشرفت ۸۰ درصدی دارد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ پس از اینکه در سال گذشته و ماه‌های ابتدایی امسال ۲ پارکینگ هوشمند «مجد» و «آزادی» به بهره برداری رسید تا رفت وآمد خودرو‌ها با فراهم کردن پارکینگ موردنیاز در مناطق منتهی به مرکز شهر مدیریت شود، شهرداری مشهد همچنان به دنبال تأمین پارکینگ در محدوده‌های مرکزی شهر به ویژه در خیابان‌های ورودی به حرم مطهررضوی است. ازهمین رو عملیات ساخت چندین پارکینگ در میدان شهدای مشهد ازجمله پارکینگ «توحید» و پارکینگ «هشت آباد» در دست انجام است.

پارکینگ هشت آباد که مانند پارکینگ‌های آزادی و مجد قرار است با سیستم‌های هوشمند پارکینگی فضای پارک را برای حدود ۳۵۰ خودرو در محدوده میدان‌شهدا ایجاد کند، اکنون پیشرفت ۸۰ درصدی دارد.

دراین زمینه مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا، با تأکید بر اهمیت ایجاد پارکینگ در محور‌های منتهی به مرکز شهر و حرم مطهررضوی گفت: ساخت پارکینگ در مناطق پیرامون هسته مرکزی شهر و محور‌های منتهی به حرم مطهر می‌تواند زیرساختی ایجاد کند تا شهروندان خودروهایشان را با اطمینان پارک کنند و با وسایل حمل ونقل عمومی به مرکز شهر بیایند یا به حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف شوند.

امیرسیاوش حجازی افزود: در همین راستا تاکنون چندین پارکینگ با ظرفیت‌های مختلف در این مناطق ساخته شده است و همچنان نیاز به پارکینگ احساس می‌شود؛ ازهمین رو، عملیات ساخت پارکینگ در میدان شهدای مشهد به عنوان یکی از ورودی‌های حرم مطهررضوی در دستورکار قرار گرفت که یکی از آن‌ها ساخت پارکینگ هشت آباد در کنار بوستان توحید است.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت این پارکینگ هوشمند از آذر ۱۳۹۹ آغاز شده است، افزود: این پارکینگ به صورت زیرسطحی و مسقف درحال ساخت است که البته در فضای همکف آن نیز برای پارک خودرو فضا ایجاد می‌شود.

حجازی ادامه داد: پروژه ساخت پارکینگ هوشمند هشت آباد از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی برخوردار است و براساس برنامه زمان بندی تا پایان امسال به‌بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: پارکینگ هشت آباد در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع و در زیربنای ۱۲ هزار مترمربع درحال ساخت است و ورودی و خروجی مجزا دارد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد تصریح کرد: این پروژه شامل ۲۷۰ جای پارک مسقف، ۷۰ جای پارک روباز، ۳ سرویس پله، ۵ آسانسور، ۲ پله‌برقی، سامانه اعلام حریق، سامانه اطفای حریق، مدیریت دوبل، کنترل تصویری، سرویس بهداشتی و نمازخانه است.

وی اضافه کرد: این پارکینگ با استفاده از تجهیزات به روز و سامانه‌های هوشمند با اعتباری حدود ۱۲۰۰ میلیارد ریال ساخته می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.