معاون فرهنگی استانداری خراسان رضوی: رتبه نخست کشور در پرداخت وام ازدواج را داریم شهردار مشهد مقدس: در امر خلاقیت و نوآوری رتبه یک را در کشور داریم | راه‌اندازی سامانه‌ای برای شناسایی مسائل و مشکلات شهر در برنامه میان‌مدت شهرداری مشهدمقدس، نوآوری و هوشمندسازی در اولویت قرار گرفته است دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس به خلاقیت و نوآوری اهمیت ویژه‌ای می‌دهد باید ظرفیت‌های بسیج را به افراد فعال در عرصه علم و فناوری معرفی کنیم آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره برداری از بوستان‌های ویژه بانوان در مشهدمقدس کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳
سرخط خبرها

پیشرفت ۹۵ درصدی پارکینگ هشت‌آباد مشهد

  • کد خبر: ۱۲۱۵۴۱
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
پیشرفت ۹۵ درصدی پارکینگ هشت‌آباد مشهد
۲۵ درصد ظرفیت پارکینگ هوشمند این فضای پارک تا هفته آینده بهره برداری می‌شود.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ یکی از معضلات مهم امروز کلان شهر مشهد، به‌ویژه در هسته مرکزی آن، کمبود پارکینگ و جای پارک است. از این رو در سال‌های گذشته مدیریت‌شهری درصدد بوده است تا در مناطق منتهی به هسته مرکزی شهر و مناطق نزدیک به حرم‌مطهر رضوی پارکینگ‌های مختلفی بسازد تا بخشی از مشکل جای پارک شهروندان کاهش یابد و زائران و مجاوران بارگاه رضوی با اطمینان خاطر بیشتر رهسپار زیارت حضرت رضا (ع) شوند.

براساس برنامه مدیریت‌شهری، یکی از مناطق کانونی برای ساخت پارکینگ در شهر مشهد میدان شهداست. بر این اساس علاوه بر اینکه در سال‌های گذشته چند پارکینگ در این محدوده ساخته شده، دو پارکینگ بزرگ توحید و هشت‌آباد هم در حال ساخت است تا به‌زودی با بهره‌برداری از آن‌ها جای پارک مناسبی در یکی از محور‌های منتهی به حرم مطهر ایجاد شود. در این میان پارکینگ هشت‌آباد پیشرفت فیزیکی زیادی دارد و به احتمال فراوان این پارکینگ تا پاییز امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

پارکینگ ۱۲ هزار مترمربعی در هسته مرکزی شهر

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در این‌باره به شهرآرا گفت: با توجه به نیاز فضای پارکینگی در مناطق هسته‌ای شهر مشهد، فرایند ساخت پارکینگ در این مناطق در سال‌های گذشته رشد درخورتوجهی داشته است که ساخت پارکینگ در میدان شهدا به‌عنوان یکی از مناطق پررفت‌وآمد شهر مشهد از اهمیت فراوانی برخوردار است.

سیدخلیل منبتی با بیان اینکه در سال‌های گذشته چندین پارکینگ مجهز یا روباز در این محدوده ایجاد شده است، تصریح کرد: اکنون نیز عملیات ساخت چند پارکینگ دیگر در این منطقه در حال انجام است که یکی از آن‌ها پارکینگ هشت‌آباد در ابتدای خیابان توحید است. وی با بیان اینکه پارکینگ هشت‌آباد ۱۲ هزار مترمربع زیربنا دارد و عملیات ساخت آن در دو بلوک در حال انجام است، ادامه داد: عملیات ساخت این پارکینگ از دی‌ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد و بلوک اول این پروژه به‌صورت سه طبقه زیرسطحی و همکف و بلوک دوم آن به‌صورت دو طبقه زیرسطحی و همکف است.

۲۷۰ جای پارک

وی با بیان اینکه ساخت پارکینگ هشت آباد فضای پارک برای ۲۷۰ خودرو ایجاد می‌کند، اظهار کرد: شهروندان و زائران بارگاه رضوی به‌راحتی می‌توانند از ظرفیت این پارکینگ برای پارک خودروشان بهره ببرند و پس از پارک خودرو، با استفاده از سامانه حمل‌ونقل عمومی یا به‌صورت پیاده به زیارت بارگاه رضوی مشرف شوند.
منبتی افزود: هم‌اکنون نیز در جریان ساخت این پارکینگ، کف‌سازی به‌صورت بتنی و کفپوش اپوکسی انجام شده، تأسیسات برقی و مکانیکی آن از پیشرفت زیادی برخوردار است و سامانه‌های اطفای حریق و موتورخانه‌ای آن در حال انجام است. همچنین این پارکینگ دارای چهار آسانسور، یک پله‌برقی و سه دسترسی پله‌ای به طبقات است.

۱۴۰ میلیارد تومان برای پارکینگ هوشمند هشت‌آباد

معاون شهردار مشهد با تأکید بر اینکه پارکینگ هشت‌آباد مانند پارکینگ‌های آزادی و مجد به‌صورت هوشمند ساخته می‌شود، تصریح کرد: هم‌اکنون این پارکینگ از پیشرفت ۹۵ درصدی برخوردار است و به احتمال زیاد در صورت تزریق منابع مالی، این پارکینگ در پاییز امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد و رقم اعتباری پیش‌بینی‌شده برای ساخت این پارکینگ زیرسطحی و هوشمند نیز ۱۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

بخشی از پارکینگ هوشمند هشت‌آباد به‌زودی آماده بهره‌برداری می‌شود

همچنین، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد گفت: عملیات آماده‌سازی محوطه روباز پارکینگ هوشمند هشت‌آباد با ظرفیت هفتاد جای پارک در حال اجراست و تا پایان مرداد ۱۴۰۱ قابل‌بهره‌برداری خواهد بود. به گزارش پایگاه اطلا‌ع‌رسانی شهرداری، علیرضا صفی‌پور افزود: برای استفاده هرچه سریع‌تر شهروندان از ظرفیت این پارکینگ، مقرر شد فضای روباز پارکینگ در اختیار شهروندان قرار بگیرد. وی اضافه کرد: عملیات اجرایی بخش مسقف این پارکینگ نیز در حال اجراست و سعی می‌کنیم هرچه سریع‌تر این پروژه به‌صورت کامل به پایان برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->