اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

۸۰۰ جای پارک جدید برای پرترافیک‌ترین مناطق مشهد

  • کد خبر: ۶۷۷۴۸
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
۸۰۰ جای پارک جدید برای پرترافیک‌ترین مناطق مشهد
پارکینگ‌های پرستار در خیابان احمدآباد مشهد و کوهسنگی در خرداد و تیر امسال به بهره برداری می‌رسند.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ در سال‌های اخیر، مدیریت شهری مشهد علاوه بر اقدامات متعدد در حوزه عمران و حمل ونقل با هدف روان شدن ترافیک شهر مشهد، برای رفع نواقص پارکینگی هم گام‌های مؤثری برداشته است که نظیر آن را می‌توان در پروژه‌های درحال ساخت پارکینگ هشت آباد و میدان شهدا در هسته مرکزی شهر مشاهد کرد، اما در همین راستا دیگرنقاط شهری هم در برخی موارد با کمبود فضای پارکینگی مواجه می‌شوند.


یکی از مناطق شهری که سال هاست مردم برای پیدا کردن جای پارک خودرو در آن، با توجه به نیاز‌هایی که دارند، با مشکل مواجه می‌شوند خیابان احمد آباد و به ویژه محدوده خیابان‌های پرستار، محتشمی و عارف است. در این محور‌ها که محل استقرار و کار مطب پزشکان است، به دلیل نبود جای پارک، همواره ترافیک سنگینی به ویژه در ساعات میانی شب ایجاد می‌شود و ازاین رو مدیریت شهری مشهد پروژه ساخت پارکینگ پرستار را در دستورکار خود قرار داد و قرار است این پارکینگ تا تیرماه امسال در اختیار شهروندان قرار گیرد؛ ضمن اینکه علاوه بر این پارکینگ، ساخت پارکینگ کوهسنگی هم دیگرپروژه پارکینگی شهرداری است که این پارکینگ نیز تا چندروز دیگر افتتاح می‌شود.


۲۰ تیر، بهره برداری از پارکینگ پرستار

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد در گفتگو با خبرنگار ما درباره پروژه ساخت پارکینگ پرستار گفت: در محدوده خیابان احمد آباد و به صورت خاص در خیابان‌های پرستار، عارف، محتشمی، مطب پزشکان زیادی استقرار دارد که این موضوع و البته وجود مراکز تجاری و اداری دیگر در این محدوده، سبب حضور تعداد زیادی از شهروندان در ساعات مختلف روز در این محدوده می‌شود.
خلیل ا... کاظمی افزود: نبود پارکینگ مناسب در این محدوده سبب بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است ازاین رو پروژه ساخت پارکینگ پرستار در دستورکار مدیریت شهری مشهد به ویژه حوزه عمران، حمل ونقل و ترافیک و شهرداری منطقه یک مشهد قرار گرفت.


وی با بیان اینکه پروژه ساخت پارکینگ پرستار در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع از تاریخ اول شهریورماه سال گذشته با روز شمار ۳۲۳ روزه آغاز شد، گفت: اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه ۸۳ درصد و پیشرفت زمانی آن ۸۴ درصد است و قرار است این پارکینگ در ۵۱ روز دیگر، یعنی ۲۰ تیرماه امسال، به بهره برداری برسد.
وی افزود: با ساخت این پارکینگ، جای پارک برای ۲۵۰ خودرو ایجاد می‌شود که این مسئله می‌تواند در تسهیل رفت وآمد شهروندان به این منطقه شهری کمک کند و درعین حال شاهد کاهش بخشی از بار ترافیکی منطقه نیز خواهیم بود.


سوم خرداد، بهره برداری از پارکینگ کوهسنگی

کاظمی در ادامه به پروژه ساخت پارکینگ کوهسنگی در ورودی باغ موزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات مجموعه تفریحی بوستان کوهسنگی موضوع کمبود جای پارک است و با توجه به اینکه در آینده باغ موزه دفاع مقدس هم سبب افزایش حضور شهروندان در این منطقه و درعین حال وجود بازار میوه و تره بار شهرداری نیز سبب افزایش رفت وآمد شهروندان می‌شود، نیاز به ساخت پارکینگی با ظرفیت بالا در این منطقه به شدت احساس می‌شود.


معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد با بیان اینکه عملیات ساخت پارکینگ کوهسنگی از تاریخ ۱۵ بهمن ماه ۹۹ با روزشمار ۱۱۰ روزه آغاز شد، افزود: براساس برنامه زمان بندی این پارکینگ قرار است در تاریخ سوم خردا دماه هم زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر افتتاح شود.
وی ادامه داد: اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه ۸۰ درصد و پیشرفت زمانی آن ۹۵ درصد است. با ساخت این پارکینگ نیز ۶۵۰ جای پارک به ظرفیت پارکینگی شهر مشهد اضافه می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->