صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ناظم‌الشریعه از وضعیت لیگ برتر فوتسال انتقاد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سرمربی تیم ملی فوتسال معتقد است سطح لیگ داخلی کشورمان نسبت به سال‌های قبل افت کرده است. سید‌محمد ناظم‌الشریعه دیروز در مصاحبه‌ای گفت: اگر می‌خواهیم به جمع ۴ تیم جهان برویم، باید با آن ۴ تیم بازی تدارکاتی داشته باشیم. به‌راحتی از بازی با برزیل و اسپانیا گذشتیم، حتی از ایتالیا هم داشتیم می‌گذشتیم که با دبیر کل صحبت کردم و گفتم که نباید از کنار این بازی‌ها به‌سادگی عبور کنیم. ناظم‌الشریعه که در فکر ۲ بازی تدارکاتی تیم ملی با ایتالیاست، از عملکرد سال‌های گذشته تیم ملی نیز دفاع کرده و آن را اصولی و کارآمد عنوان کرد.

باید تغییر‌نسل بدهیم

سیدمحمد ناظم‌الشریعه درباره تغییر‌نسل تیم ملی ایران گفت: بعد از هر دوره که در مسابقات شرکت می‌کردیم، تغییراتی به وجود آمد. بعد از جام‌جهانی۲۰۱۶ هم تغییرات به وجود آمد، اما سن بازیکنان هنوز خیلی بالا نرفته بود و می‌توانستند به تیم ملی کمک کنند. بعد از آن به هر تورنمنتی که رفتیم، ۲ بازیکن جوان به تیم اضافه شدند؛ اما حالا با توجه به شرایطی که به وجود آمد، نیاز بود که این تغییر‌نسل شکل بگیرد. پیش‌از‌این هم می‌دانستیم که این اتفاق باید رخ دهد، اما متأسفانه ظرفیت لیگ ما خوب نبود.

وی ادامه داد: قبل از جام‌جهانی چند بازیکن جوان آماده کرده بودیم، اما شرایط آوردگاه بین‌المللی به‌طور‌کامل متفاوت است. هم‌اکنون چند جوان خوب را زیر‌نظر گرفتیم. هفته آینده هم ۲ دیدار تدارکاتی با تیم ملی ایتالیا خواهیم داشت. تیم ملی فوتسال ایتالیا بهمن‌ماه مسابقات قهرمانی اروپا را دارد و با توجه به حضور‌نداشتن در جام‌جهانی و تغییر‌نسلی که داشتند، انگیزه‌های زیادی دارند.

مشکلات زیرساختی داریم

وی درباره لیگ برتر تصریح کرد: ثبات لیگ، خیلی بد شده است. سال‌های گذشته، تیم‌های بسیار خوبی داشتیم. همین تهران که همه از نبود تیم در آن ناراحت هستند، تأسیسات دریایی را داشت که قهرمان آسیا هم شد، اما سال بعد از بین رفت. بحث مدیریتی هم پشت این ماجرا هست. در بخش زیر‌ساخت، تهران یک سالن استاندارد برای برگزاری یک بازی خوب ندارد. ورزشگاه آزادی هم که بحثش فرق می‌کند و در اختیار فدراسیون نیست.

فوتسال در آسیا پیشرفت زیادی کرده است

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: قبل از جام‌جهانی و در ۲ سال گذشته دیدار دوستانه خوب نداشتیم، اما ایتالیا تیم بسیار خوبی است. فروردین، مقدماتی جام ملت‌ها و بعد از آن در شهریور هم مرحله نهایی قهرمانی آسیا را خواهیم داشت. فوتسال آسیا خیلی پیشرفت کرده و برای اولین‌بار ۵ تیم از این قاره در جام‌جهانی به دور بعد صعود کردند. به تیم‌های آسیایی نباید به چشم گذشته نگاه کنیم. ناظم‌الشریعه عنوان کرد: می‌دانیم استعداد زیاد داریم، اما برنامه‌ریزی و امکانات مهم است که امیدوارم با دیدگاه جدیدی که در فدراسیون وجود دارد، به این مهم برسیم.

تیم زمان مایلی‌کهن، بهترین تیم تاریخ فوتسال بود

ناظم‌الشریعه درباره حواشی زیادی که برای تیم ملی به وجود می‌آید، گفت: همین حواشی که از داخل ایران در جام‌جهانی ایجاد شد، باعث شد بازیکنان تمرکزشان را از دست بدهند. بازیکن با‌تجربه من در جام‌جهانی به من گفت که‌ای کاش بازی‌ها زودتر تمام شود تا برگردیم به خانه. همین الان هم می‌گویم که صعود ما به جمع ۸ تیم نتیجه بسیار خوبی بود.

توقع از تیم ملی بسیار بالا رفته و این به‌دلیل نتایج خوب سال‌های گذشته است. وی افزود: می‌گویند این تیم، بهترین تیم تاریخ فوتسال ایران است؛ اما اصلا به‌این‌شکل نیست. تیمی که زمان محمد مایلی‌کهن وجود داشت، هنوز هم رکورددار است. در دوره‌های بعد هم بسیاری از بازیکنان خوب آمدند. استعداد‌ها پیدا می‌شوند، اما باید حمایت شوند و حاشیه دور تیم ملی وجود نداشته باشد.

به‌خاطر نرسیدن به جمع ۴ تیم برتر جهان ناراحت شدیم

سرمربی تیم ملی فوتسال تصریح کرد: چه من باشم چه نباشم، هر مربی ایرانی می‌تواند در تیم ملی موفق عمل کند. ایرانی‌ها مربیان بسیار خوبی هستند و باور کنید در فوتسال همه کاربلد هستند. اگر با‌برنامه پیش برویم، بچه‌ها دوباره به مسیر افتخارآفرینی برمی‌گردند. ما با هزینه بسیار کمتر نسبت به رشته‌های دیگر می‌توانیم دل مردم را شاد کنیم. ما چرا ناراحت هستیم؟ به‌دلیل اینکه نتوانستیم به جمع ۴ تیم جهان راه پیدا کنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.