پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان پیروز دربی اصفهان پخش زنده بازی الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سید حسین حسینی ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شد جمعه سرنوشت‌ساز استقلال در آزادی | آبی‌ها با خبر از نتیجه بازی پرسپولیس بازگشت روماریو در ۵۸ سالگی به مستطیل سبز + عکس پخش زنده بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین وزارت ورزش و جوانان مالکیت سرخابی‌ها را نپذیرفت| آغاز شمارش معکوس برای واگذاری تکذیب واگذاری قطعی استقلال به یک هلدینگ سرمربی محبوب سردار آزمون در راه ترکیه یخچالی در تیم منتخب هفته لیگ دو آلمان + عکس
سرخط خبرها

آغاز سوپرلیگ فوتسال خراسان رضوی پس از ۲ سال

  • کد خبر: ۹۲۶۰۶
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
آغاز سوپرلیگ فوتسال خراسان رضوی پس از ۲ سال
سوپرلیگ فوتسال خراسان رضوی پس از رکود کرونایی، بار دیگر هیجان را به سالن‌ها برگردانده است.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ درست شبیه یک چرخ کامل در میدان فوتسال؛ وقتی ویروس خشمگین را دور می‌زنی و بعد از یک‌سال‌و‌اندی تعطیلی، بار دیگر چرخ فوتسال بزرگ‌سالان استان به حرکت در‌می‌آید.
سوپرلیگ فوتسال بزرگ‌سالان استان خراسان‌رضوی هم بعد از انتظارات طولانی بالاخره آغاز شد و حالا هفته دوم آن نیز برگزار و رفته‌رفته عیار تیم‌ها مشخص می‌شود. لیگی که در آخرین روز‌های سال ۹۸، وقتی هنوز هجوم بی‌رحم کرونا به کشورمان رسما اعلام نشده بود، برگزار شده و البته در ایستگاه آخر نیمه‌تمام مانده بود. سوپرلیگ فوتسال استان امسال با حضور ۱۲ تیم شروع شد و در همان گام نخستین، یک تیم به‌دلیل مشکلاتی که داشت، انصراف داد تا حالا بازی‌ها با ۱۱ تیم ادامه پیدا کند.

جامی با ۱۱ تیم و یک‌دنیا آرزو

سوپرلیگ فوتسال استان، بالاترین سطح مسابقات فوتسال در خراسان‌رضوی است که به‌نوعی برای جاماندگان از تیم‌های لیگ کشوری بهترین فرصت است تا با درخشش در این مسابقات خودشان را به سرمربیان تیم‌های خراسانی که در لیگ‌های کشوری حضور دارند، اثبات کنند؛ فرصتی برای دیده‌شدن و طی‌کردن پله‌های ترقی و رسیدن به سرمنزل آرزوها. جامی که سال گذشته به سبب شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا برگزار نشد و حالا برای شرکت‌کنندگانش از هیجان مضاعفی برخوردار است. تورنمنتی با حضور تیم‌های وحدت چناران، شهدای حیدری کاشمر، آپادانا مشهد، پارسیان خواف، وفاشمس مشهد، کشاورز نیشابور، برق‌آسا مشهد، گوشت روز تربت‌حیدریه، اتحاد سرخس، رنگارنگ سبزوار و تعاونی کارکنان ایران‌خودرو مشهد به‌صورت تک‌دور و با قرعه‌کشی تعیین میزبان برگزار می‌شود.

غیبت دقیقه‌نودی تربت

رقابت‌های این فصل قرار بود با ۱۲ تیم برگزار شود که در دقیقه ۹۰ تیم تربت‌جام از حضور در این مسابقات انصراف داد؛ انصرافی که دلایلش از‌سوی تربتی‌ها، برخی مشکلات داخلی عنوان شد و مسئولان برگزاری هم در دقیقه ۹۰ نتوانستند تیم دیگری را جایگزین کنند؛ اتفاقی که سبب شده است حالا در هر هفته از مسابقات یک تیم با قرعه استراحت رو‌به‌رو باشد. درست مثل رنگارنگ سبزوار که در هفته دوم با قرعه استراحت رو‌به‌رو بود.

وضعیت متفاوت ۳ تیم

مسابقات فصل جاری سوپرلیگ فوتسال بزرگ‌سالان استان در پایان برای ۳ تیم وضعیتی متفاوت را رقم می‌زند. تیم صدرنشین که به‌عنوان قهرمان به لیگ مناطق کشور اعزام خواهد شد و ۲ تیم پایین‌نشین که باید چمدان‌هایشان را به مقصد حضور در لیگ دسته‌اول استان ببندند. البته در وضعیت صعود و سقوط این لیگ، یک مسئله حائز‌اهمیت است و آن هم قولی است که مسئولان هیئت فوتبال خراسان‌رضوی به بالانشینان داده‌اند.

حمید طیبی، رئیس کمیته فوتسال هیئت فوتبال خراسان‌رضوی، در‌این‌باره گفت: «تلاش ما بر این است تا با رایزنی‌های لازم با فدراسیون، سهمیه خراسان در لیگ مناطق کشور را ۲ تا کنیم تا یا تیم دوم این جدول یا تیم قهرمان جام‌حذفی را نیز راهی مسابقات کشوری کنیم»؛ وعده‌ای که اگر محقق شود، شانس اول با تیم قهرمان جام حذفی فوتسال بزرگ‌سالان استان و در وهله دوم با تیم دوم سوپرلیگ استان است.

یورش شهرستانی‌ها به مشهدی‌ها

وضعیت تیم‌های حاضر در رقابت‌‎های سوپرلیگ این فصل نشان می‌دهد از میان ۱۱ تیم حاضر در این مسابقات، فقط ۴ تیم از مشهد و ۷ تیم دیگر از شهرستان‌های استان هستند.
تیم‌‎های آپادانا، وفاشمس، تعاونی کارکنان ایران‌خودرو خراسان و برق‌آسا، ۴ تیم مشهدی هستند که باید برای رسیدن به رستگاری در این جدول برابر ۷ تیم شهرستانی وحدت چناران، شهدای حیدری کاشمر، پارسیان خواف، کشاورز نیشابور، گوشت روز تربت‌حیدریه، رنگارنگ سبزوار و اتحاد سرخس به رقابت بپردازند.

نکته جالب‌تر این فراوانی آن است که چنانچه تیم تربت‌جام هم از مسابقات انصراف نمی‌داد، تعداد تیم‌های شهرستانی به ۸ تیم می‌رسید؛ یعنی دقیقا د‌وبرابر تیم‌های مشهدی. اتفاقی که می‌توان آن را از ۲ منظر مدنظر قرار داد؛ نخست اینکه حضور پُرتعداد شهرستانی‌ها می‌تواند شور‌و‌هیجان فوتسال را به شهرستان‌های استان نیز ببرد و موجب رونق و توسعه آن شود و دیگر اینکه حضور کم‌رنگ مشهدی‌ها به‌معنای افت فوتسال در شهرستان مشهد است و مسئولان مشهد باید فکری به حال آن کنند.

هفته سوم با یادبود ویژه

رقابت‌های هفته سوم سوپرلیگ فوتسال بزرگ‌سالان در‌حالی برگزار خواهد شد که با اعلام حمید طیبی، رئیس کمیته فوتسال، امسال نیز طبق سنوات گذشته قرار است هر هفته از بازی‌ها با یادو‌نام یکی از بزرگان فوتسال و کسانی برگزار شود که در این مسیر تلاش‌های بسیار داشتند. بر اساس اعلام هیئت فوتبال استان، این هفته از مسابقات به یاد مرحومان جمتاج مهجور، داور پیشکسوت فوتسال و موسی معلم، از خادمان و مدیران فوتسال که همین چند روز پیش دار فانی را وداع گفتند، برگزار خواهد شد.

از قهرمان مشهدی تا ماجرا‌های دوره قبل

دوره قبل رقابت‌های سوپرلیگ فوتسال استان در‌حالی پیش از کرونا برگزار شد که هفته پایانی مسابقات به‌خاطر همه‌گیری کرونا تعطیل شد و بعد از آن نیز با شدت‌گرفتن بیماری کووید ۱۹ در کشور دیگر برگزار نشد و کمیته برگزاری مسابقات بر اساس آخرین جدول تا پیش از هفته پایانی، رتبه‌بندی تیم‌ها را اعلام کرد؛ رتبه‌بندی که بر اساس آن اوژن مشهد قهرمان شد و رنگارنگ سبزوار و فولاد خواف به‌ترتیب تیم‌های دوم و سوم معرفی شدند. حالا باید دید امسال با‌وجود تعداد کم تیم‌های مشهدی آیا باز هم یک تیم از مشهد می‌تواند فاتح جام شود یا این‌بار نوبت شهرستانی‌هاست که جام را بالای سر ببرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->