نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

انتقاد مهدی جاوید از برنامه‌های ناظم‌الشریعه در جام‌جهانی پس از چند ماه!

  • کد خبر: ۱۰۶۰۶۴
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
انتقاد مهدی جاوید از برنامه‌های ناظم‌الشریعه در جام‌جهانی پس از چند ماه!
ستاره مشهدی تیم ملی فوتسال معتقد است در جام جهانی لیتوانی تیم ملی از متدهای روز دور و عقب بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ستاره مشهدی سابق تیم ملی فوتسال از تاکتیک نداشتن این تیم در جام‌جهانی۲۰۲۱ لیتوانی انتقاد کرد. مهدی جاوید که سابقه چند دوره آقای‌گلی لیگ برتر فوتسال را نیز در کارنامه دارد، این فصل از کراپ الوند جدا شد و این‌روز‌ها در حال بررسی پیشنهاد‌های مختلف است تا بهترین تصمیم را برای ادامه راه بگیرد. جاوید دیروز مصاحبه‌ای را با خبرگزاری تسنیم انجام داد که در ادامه بخش‌هایی از آن را با هم مرور می‌کنیم.

برنامه‌های خوراکچی، مناسب همکاری نبود

جاوید درباره جدایی‌اش از تیم فوتسال کراپ الوند گفت: کراپ فصل گذشته می‌توانست قهرمان شود و حالا چیزی جز قهرمانی، مدیران باشگاه را راضی نمی‌کند. بعد از تمدید قرارداد خوراکچی، قرار شد من پس از ارائه برنامه او برای تمدید قرارداد اقدام کنم که پس از اطلاع از برنامه سرمربی برای فصل جدید، فضای موجود را برای ادامه همکاری مناسب ندیدم. پس از آن و به‌دنبال صحبت با مدیریت باشگاه در فضایی دوستانه از کراپ جدا شدم.

همه باید از شمسایی حمایت کنند

جاوید درباره احتمال دعوت‌نشدن از او به تیم ملی فوتسال با جوان‌گرایی رخ‌داده در این تیم بیان کرد: شمسایی تفکرات خودش را دارد و همه باید از او به‌عنوان نفر اول تیم ملی ایران حمایت کنند. امیدوارم تفکرات و تصمیمات شمسایی منجر به اتفاقات و نتایج خوبی برای فوتسال ایران شود.

این‌گونه خداحافظی، شایسته اسماعیل‌پور نیست

وی درباره خداحافظی احمد اسماعیل‌پور از تیم ملی فوتسال و ناراحتی او از اتفاقات اردوی پایانی تیم ملی اظهار کرد: او زحمات زیادی برای فوتسال ایران کشید و این‌گونه خداحافظی شایسته بازیکنی، چون اسماعیل‌پور نیست. متأسفانه این خداحافظی‌های غریبانه در ورزش ما تازگی ندارد. من فقط به‌عنوان یک هم‌تیمی و دوست که سال‌های زیادی در رده ملی و باشگاهی کنار احمد بودم، می‌توانم ابراز‌تأسف کنم و برای او آرزوی موفقیت و سلامتی داشته باشم.

در جام‌جهانی، از لحاظ تاکتیکی به‌روز نشده بودیم

بازیکن پیشین تیم ملی فوتسال با اشاره به شرایط این تیم در جام‌جهانی‌۲۰۲۱ یادآور شد: تیم ما همانند تیم‌۲۰۱۶ بسیار قوی و شایسته بود و از لحاظ تجربه، شرایط بهتری داشتیم. توقع صعود ایران به نیمه‌نهایی بیراه نبود و خودمان اعتمادبه‌نفس صعود به فینال را داشتیم. جوانانی که پس از جام‌جهانی ۲۰۱۶ به تیم ملی اضافه شدند، به تجربه کافی رسیده بودند و همه‌چیز مهیای تکرار موفقیتی دیگر در جام‌جهانی بود. با‌وجود‌این، متأسفانه از لحاظ تاکتیکی به‌اندازه جام‌جهانی به‌روز نشده بودیم و آقایان، جام‌جهانی را با جام ملت‌های آسیا اشتباه گرفته بودند.

هیچ کارشناسی به ضعف تاکتیکی تیم ملی اشاره نکرد

جاوید با انتقاد از کارشناسان فوتسالی گفت: آن‌ها پس از جام‌جهانی، یک خط هم درباره مشکلات فنی تیم ملی صحبت نکردند و عدم جوان‌گرایی را تنها‌دلیل ناکامی برشمردند. کارشناسان به‌ناحق، به بازیکنان باتجربه که سال‌ها برای فوتسال زحمت کشیدند و افتخار آفریدند، حمله کردند. هیچ کارشناس و رسانه‌ای به ضعف تاکتیکی که منجر به اُفت بازیکنان شد، اشاره نکرد. یک تیم برای موفقیت در جام‌جهانی باید از باتجربه‌ترین بازیکنانش استفاده کند و این مسابقات جای جوان‌گرایی نیست.

تمرینات سال ۲۰۱۶ و ۲۰۲۱ ما یکی بود

وی با اشاره به مسائل فنی تیم ملی در جام‌جهانی اخیر تصریح کرد: متأسفانه برنامه و تاکتیک نداشتیم و زمانی که چیزی نکاشته‌ایم، نباید به‌دنبال برداشت باشیم. ما تمرینات سال ۲۰۱۶ را در سال ۲۰۲۱ انجام می‌دادیم و پس از پنج سال، هیچ اتفاق جدیدی در آماده‌سازی ما نیفتاد. وقتی از حریف جلو یا عقب می‌افتادیم، برنامه‌ای برای ادامه بازی نداشتیم. آب‌و‌هوای جزیره کیش شباهتی به لیتوانی نداشت و در بدترین شرایط آب‌و‌هوایی، در کیش اردو زدیم.

در لیتوانی همه سردرگم بودند و کسی نپرسید چرا ناظم‌الشریعه ترکیبی را که بهترین نتایج را گرفته بود، تغییر داد. ۷۰‌درصد تمرینات ما قبل از جام جهانی به بدن‌سازی اختصاص داشت و از همه بدتر، اصرار به ادامه این مسیر اشتباه بود. عیار تیم ملی در دور گروهی مشخص شد و همه دیدند آمریکا را که زنگ تفریح گروه F‌بود، با چه مصیبتی شکست دادیم. کادر فنی با بی‌توجهی به این مسئله، اشتباهات خود را در مرحله بعد تکرار کرد که منجر به دریافت هشت گل از ازبکستان شد و با خوش‌شانسی به یک‌چهارم نهایی رسیدیم. حل‌نشدن مشکلات فنی سبب شکست مقابل قزاقستان شد.

این صحبت‌ها یک‌درصد از مشکلات موجود بود

جاوید درباره اینکه چرا پس از جام جهانی درباره این مشکلات صحبت نکرد، گفت: خداحافظی اسماعیل‌پور به‌عنوان یک بازیکن باتجربه، بهانه‌ای شد برای عنوان این مطالب. پس از جام جهانی، ناظم‌الشریعه از همه لحاظ زیرفشار قرار داشت و دور از اخلاق بود که من به‌عنوان بازیکن تیم ملی به این هجمه‌ها اضافه کنم. البته این مشکلاتی که گفتم، یک صفحه از صد صفحه مشکلات موجود بود و اگر ضرورت داشته باشد، در زمان مناسب به آن‌ها اشاره می‌کنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->