نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

دفاع ناظم‌الشریعه از عملکرد تیم ملی فوتسال در جام جهانی

  • کد خبر: ۸۲۵۳۸
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
دفاع ناظم‌الشریعه از عملکرد تیم ملی فوتسال در جام جهانی
دفاعیه سر مربی تیم ملی فوتسال که این روز‌ها زیر فشار انتقادهاست نشان می دهد که او از عملکرد شاگردانش آنقدرها هم ناراضی نیست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پس از حذف تیم ملی فوتسال ایران از جام جهانی فوتسال، نوک پیکان انتقاد‌ها به سمت سرمربی تیم ملی گرفته شد. حالا ناظم الشریعه در دفاع از خود، صحبت‌های جالبی را مطرح کرده است. او که بیش از ۵ سال سر مربی تیم ملی بوده ا ست، در گفتگو با پایگاه خبری فوتسال ایران سعی کرده است جواب منتقدان خود را بدهد. آنچه در ادامه می‌خوانید، گزیده‌ای از مصاحبه اوست.

از قزاقستان شناخت کافی داشتیم

شناخت کافی از قزاقستان داشتیم. گلر متفاوتی دارد و به همین دلیل چند سال است در رنکینگ بالاست و دروازه بان آن‌ها بهترینِ جهان است؛ ولی واقعیت این است با برنامه و خوب شروع کردیم و به گل‌های مدنظر در نیمه اول رسیدیم. باوجود اینکه بحث دفاعی می‌کنند، اما خیلی خوب دفاع و پرس کردیم؛ ولی جام جهانی متفاوت است.  

در نیمه دوم کمی عقب نشستیم که باوجود میل باطنی، فشار خیلی بالایی می‌آمد. این تیم دائما پاورپلی می‌کرد و تیم ما مجبور به عقب نشینی می‌شد. به نظرم داوری در بازی ما نقش تعیین کننده‌ای داشت. با این حال، تیم ما سعی می‌کرد بازی را در اختیار بگیرد و ۵ خطا هم از آن‌ها گرفتیم و مطمئنا اگر به وقت اضافه می‌رفت،  از خطا‌ها بهره می‌بردیم؛ ولی متأسفانه اشتباه کردیم.

اشکال اصلی ما، عقب نشینی بود

اشکال اصلی ما عقب نشینی بود؛ چون بازی تدارکاتی خوبی نداشتیم. ما باید با تیم‌های سطح بالای جهان بازی کنیم. تیمی که زیر فشار نمی‌رود، این می‌شود. ما یک تورنمنت تایلند داشتیم و با ازبکستان مسابقه نزدیکی داشتیم. با بلاروس بازی کردیم که مشابه صربستان بود. ما اگر قرار است به جمع ۴ تیم برویم، باید با ۴ تیم اول دنیا بازی کنیم. علت اصلی این است که باعث شد دفاع ما این طور به ویژه در نیمه دوم متزلزل شود. تیم ما مدت زیادی زیر فشار نرفته بود.

طیبی برند ما بود

خیلی دوست داشتیم از حسین طیبی استفاده کنیم و نامه کمیته پزشکی را دارم که گفت ۲۰ روز پس از مصدومیت بازی می‌کند که این اتفاق نیفتاد. آناتومی همه بازیکنان، عین هم نیست. واقعیت کار این بود. حسین طیبی یکی از مهره‌های باارزش و برند ماست و غیبت او تأثیرگذار بود.

مسئله سنگ سفیدی مسئله قداست تیم ملی بود

بحث سنگ سفیدی بحث دست ندادن نبود. من یک موضوعی را در زمین گفتم که جوابش از نظر عامیانه بد نبود و من گفتم باید این کار را می‌کردی. صدایش زدم که توضیح بدهم، ولی روی نیمکت نشست. از نظر من یک حرکت ناشایست بود و باید به حرف من گوش می‌داد. او حرف بدی نزد و بی ادبی نکرد، ولی هر کسی باید حد خود را بداند. وقتی به جایگاه سرمربی بی احترامی شود، برخورد می‌کنم. اگر برخورد نکنم، به جایگاه تیم ملی و قداست آن خدشه وارد می‌شود.

تمام لیگ ما پیر است

الان گیتی پسند، مس و الوند جزو بهترین تیم‌های ایران هستند و شما می‌توانید میانگین سنی این تیم‌ها را دربیاورید. میانگین سنی کل لیگ ما بالاست. خب من باید از کجا بازیکن بیاورم؟ من هم باید از لیگ بازیکن بگیرم. وقتی سن بازیکنان لیگ بالاست، من باید چه کار کنم؟ ضمن اینکه آرژانتین که به دیدار فینال صعود کرده، مسن‌ترین تیم جام جهانی است. قزاقستان هم همین طور. من از این موضوع دفاع نمی‌کنم، ولی همین تیم‌های لیگ را ببینید. باید قبول کنیم.

باختیم، جنایت که نکردیم

به همه کارشناسان ارادت دارم، ولی در شش هفت سال گذشته این همه نتیجه خوب گرفتیم. همه می‌گویند دنیا به آخر رسیده و چه کسی جواب بچه‌های مردم را می‌دهد. ما مگر جنایت کردیم؟ ما به جمع ۸ تیم برتر دنیا رفتیم و به قزاقستانی باختیم که در دیدار نیمه نهایی، در پنالتی باخت. یک بنده خدایی می‌گفت جواب بچه‌های مردم را بدهیم. مگر ما خلاف شرع و قتل کردیم؟!

تا ۲۰۱۸ سیر صعودی داشتیم

تا ۲۰۱۸ سیر صعودی تیم ما عالی بود. از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ نتایج عالی گرفتیم و پس از آن در ابتدای سال ۲۰۱۹ در رنکینگ دنیا، سوم شدیم؛ ولی پس از آن هیچ کاری نکردیم. بازی دوستانه قوی نداشتیم و فدراسیون می‌گفت پول نداریم. تیم ملی برزیل از ما دعوت کرد و ما فقط باید پول بلیت می‌دادیم که فدراسیون این کار را نکرد. از این بالاتر؟ دنبال توجیه نیستیم؛ ولی واقعا باید حق و انصاف را رعایت کنیم.

هنوز یک سال دیگر قرارداد دارم

من یک سال دیگر قرارداد دارم و دست فدراسیون باز است و می‌تواند بگوید نیا. معلوم است که برخی با برنامه و از عمد راجع به من حرف می‌زنند که می‌گویند از تیم ملی عمان پیشنهاد دارم. در فوتسال و جامعه ورزش همه یکدیگر را می‌شناسند. دنبال بحث مالی و... نیستم. افتخارم این است که سرمربی تیم ملی بودم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->