اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

آماده باش شهرداری مشهد در بارش سنگین احتمالی عید فطر | پیش‌بینی اسکان اضطراری برای زائران

  • کد خبر: ۱۰۶۹۱۹
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
آماده باش شهرداری مشهد در بارش سنگین احتمالی عید فطر | پیش‌بینی اسکان اضطراری برای زائران
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به بارش احتمالی سنگین در روز دوشنبه، تمهیدات لازم اندیشیده شده و تمامی نیرو‌ها در حالت آماده‌باش قرار دارند، همچنین برای زائرانی که در کمپ‌ها اقامت دارند، اسکان اضطراری در نظر گرفته شده است.

گروه جامعه | شهرآرانیوز؛ علی نجفی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز در خصوص تمهیدات شهرداری مشهد در تعطیلات عید فطر اظهار کرد: برای اسکان اضطراری زائران سالن‌های مدیریت بحران شهرداری مشهد آماده هستند و مشکلی بابت اسکان زائران نداریم، اما از آنجا که شرایط عید فطر با نوروز متفاوت است، اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در بحث اسکان زائران ورود کرده و اسکان زائران از این طرق هدایت می‌شود.

وی افزود: به احتمال فراوان در روز عید فطر یعنی روز دوشنبه بارش سنگینی در مشهد خواهیم داشت و بنا بر پیش‌بینی‎‌ها احتمال بارش ۳۰ میلی‌متر باران در آن روز وجود دارد. از همین رو پتانسیل خدمات شهری بر آب‌گرفتگی‌های احتمالی معطوف و متمرکز خواهد بود. از سوی دیگر ممکن است زائرانی که در چادر و کمپ‌ها اسکان پیدا می‌کنند با مشکل مواجه شوند که مکان‌های اضطراری شهرداری برای اسکان زائران کاملا آماده شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: همچنین در تعطیلات عید فطر آماده هستیم تا از نیرو‌های مازاد در منطقه ثامن استفاده کرده تا در نظافت شهری و جمع‌آوری زباله دچار مشکل نشویم.

نجفی در خصوص جلوگیری از وقوع بحران در اسکان زائران در روز عید فطر تصریح کرد: هماهنگی لازم با مدیریت بخشی خصوصی انجام خواهد شد. کمپ‌های استقرار و اضطراری در حالت آماده‌باش قرار دارند. در ۲۰ نقطه از شهر ظرفیت اسکان برای زائران پیش‌بینی شده است، اما در حالیکه در نوروز ۱۴۰۱ حدود ۱۰۰ هزار نفر شب اقامت برای زائران در نظر گرفته بودیم، فقط حدود ۳۵ هزار نفر به مکان‌های اضطراری شهرداری مراجعه کردند.

وی در خصوص تمهیدات شهرداری مشهد در صورت وقوع بارش سنگین در مشهد عنوان کرد: تمام واحد‌های عملیاتی و پشتیبانی در آماده‌باش کامل قرار دارند. حتی سازمان عمران نیز برای استفاده از ماشین‌آلات در آماده باش قرار دارد تا اگر مشکلات حادی به وجود آمد از ماشین‌آلات راهداری سازمان عمران نیز استفاده کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تاکید کرد: انسداد مجاری ورودی کانال‌ها یکی از عواملی است که باعث آب‌گرفتگی معابر می‌شود. ورودی کانال‌ها با ضایعات درشتی حتی یک پوست پفک می‌تواند مسدود شود. از شهروندان تقاضا دارم در این ایام توجه بیشتری داشته و از ریختن زباله در معابر خودداری کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->