سرخط خبرها

ویدئو | ۴۰ سال بلاتکلیفی ساخت یک بیمارستان در مشهد

بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی رضا (ع) واقع در بزرگراه پیامبر اعظم که از زمان کلنگ‌زنی آن تا به امروز بیش از ۴۰ سال می‌گذرد همچنان در غبار بلا تکلیفی ناتمام مانده است.
  • کد خبر: ۱۳۴۹۵۶
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸

به گزارش شهرآرانیوز، بیش از ۴۰ سال است که سرمای سوزناک زمستان بی تدبیری، به جان بیمارستان رضا (ع) در بزرگراه پیامبراعظم افتاده است، اسکلتی نیمه کاره که غبار فرسودگی و کهنگی بر چهره‌اش زار میزند و گویا قرار نیست بعد از این همه معطلی و بلاتکلیفی، التیامی بر درد‌های بیماران باشد.

محمود خیامی خیر بزرگ مشهد در سال ۵۵ کلنگ این بیمارستان رابه زمین زد و به عشق امام هشتم، نام آن را رضا (ع) گذاشت کارِ ساخت بیمارستان، خوب و با سرعت پیش می‌رفت و هیچ کمبودی، مخصوصا مالی، احساس نمی‌شد.


اسکلت آهن‌های بیمارستان رضا (ع) که بالا رفت و به قول معمار‌ها کار ساخت‌و‌ساز به دیوارچینی و نازک کاری رسید، بنابه تغییراتی که در روز‌های نخست پس از انقلاب در کشور رخ داد، برادران خیامی به خارج از کشور مهاجرت کردند و اینگونه شد که کارِ ساخت دومین مرکز درمانی محمود خیامی کاملاً متوقف شد و بیمارستان رضا (ع) نیمه‌تمام ماند.

ساختمان نیمه‌تمام بیمارستان رضا (ع) به دلیل نبود اعتبار لازم و البته مهمتر از همه نبود عزم جدی برای ساخت بیمارستان و اتمام این پروژه، هم‌چنان نیمه‌تمام مانده است.

ساختمان نیمه‌تمام بیمارستان رضا (ع) در سال ۵۶ به بنیاد مستضعفان تحویل داده می‌شود و پس از ۱۴ سال بلا تکلیفی، در سال ۷۱ به سازمان تامین اجتماعی واگذار می‌شود تا تعیین تکلیف شود، اما پس از آن هم، حتی با داشتن متولی هیچ اتفاق تازه‌ای برای آن رقم نمی‌خورد وهمچنان بلا تکلیف مانده است.

ادامه پروژه یا تخریب بیمارستان رضا (ع)!

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی در این خصوص می‌گوید: پیگیر احیای این پروژه هستیم و در دستورکار تامین اجتماعی گذاشته شده است، تا به الان چندین پیمانکار متولی ساخت این بیمارستان شدند، اما بنا به دلایل نامعلوم کار متوقف شده است.

علی رضا زاده می‌گوید: استفاده از مصالح ساختمانی قدیمی که متعلق به ۴۵ سال پیش است یکی از علل طوانی شدن این پروژه بوده است، لذا گروه مشاورین خانه سازی هم اکنون در حال مطالعات این ساختمان هستند تا مشخص شود آیا این ساختمان متناسب با استاندارد‌های روز، استحکام بنا را داراست؟

او ادامه می‌دهد:در صورت تایید بودن استقامت ساختمان، بهره برداری از این پروژه کلید خواهد خورد و در صورت نداشتن استحکام لازم، باید تخریب شود تا پروژه‌ای دیگر از نو ساخته شود.

این مسئول اظهار می‌کند:تعداد تخت خواب‌های این بیمارستان بر مبنای مجوز وزارت بهداشت در نظر گرفته خواهد شد همچنین درخصوص میزان اعتبار لازم برای ساخت این بیماستان هنوز کارشناسی نشده است و باید بعد از اتمام طرح مطالعاتی در خصوص میزان استحکام بنا در خصوص جزییات آن بررسی شود.

رضا زاده بیان می‌کند: در چند ماه اخیر، مدیر عامل درمان تامین اجتماعی کشور بعد از بازدید از این پروژه، دستورداد تا این موضوع، در شورای عالی ساخت و ساز تامین اجتماعی، بررسی شود و گزارش نهایی آن ارسال شود تا پس از بررسی کارشناسان فنی، عملیات احداث این بیمارستان تعیین تکلیف شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->