مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

همه‌گیری آنفلوانزا در مشهد

  • کد خبر: ۱۳۱۵۷۵
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
همه‌گیری آنفلوانزا در مشهد
بنابر اعلام علوم‌پزشکی مشهد، امسال دوره اوج بیماری آنفلوانزا «سنگین» است.

سعید کریم‌پور | شهرآرانیوز؛ همه‌گیری آنفلوانزا شروع شده است؛ این هشدار را بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، به‌تازگی اعلام و بر لزوم استفاده از ماسک تأکید کرده است. سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، هم با ارائه آماری این‌طور گفته است که اکنون روزانه ۳۰هزار بیمار تنفسی به‌صورت سرپایی به بیمارستان‌های کشور مراجعه می‌کنند.

نمونه‌گیری‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۵۰درصد از این افراد به آنفلوانزا مبتلا هستند. همه‌گیری آنفلوانزا به مشهد هم رسیده است و مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی هم در گفتگو با شهرآرا با تأیید این موضوع، دوره اوج آنفلوانزای امسال را «سنگین» توصیف کرد. محمد پهلوان‌کاشی با بیان اینکه مسئله‌ای که امسال بر شدت این بیماری افزوده، بازگشایی مدارس پس از دو سال تعطیلی کرونایی است، خاطرنشان کرد: از دیگر سو، در این دو سال بدن‌ها آمادگی پذیرش این ویروس را کسب کرده‌اند، زیرا در دو سال پیش به‌دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های کرونایی میزان ابتلا به آنفلوانزا کم شده بود.

وی ادامه داد: به‌طورکلی هرسال از ابتدای مهر دوره اوج آنفلوانزا در کشور آغاز می‌شود که تا پایان آذر نیز ادامه دارد. البته این موضوع باتوجه‌به بازگشایی امسال مدارس پیش‌بینی‌پذیر بود.
پهلوان‌کاشی درباره آمار مبتلایان به این بیماری در مشهد و استان گفت: وضعیت این بیماری مانند کرونا نیست و نمی‌توان آماری دقیق اعلام کرد. بااین‌حال براساس آمار‌های موجود در کشور، ۲۰ درصد افراد به آنفلوانزا مبتلا می‌شوند.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی بیمارستان‌های شهر برای رسیدگی به مبتلایان مناسب است. بااین‌حال، میزان ابتلا به آنفلوانزا زیاد است. البته شهروندان نگران نباشند، زیرا با رعایت همان شیوه‌نامه‌های مربوط به کرونا می‌توان از ابتلا به این بیماری بر حذر بود یا ابتلای سبکی را تجربه کرد.

وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان مبتلا نباید به‌سرعت به مدرسه برگردند، تصریح کرد: بازگشت سریع دانش‌آموزان مبتلا به مدرسه، سبب چرخش ویروس می‌شود و برخی دیگر از دانش‌آموزان به‌دلیل تفاوت سیستم ایمنی بدن‌ها به‌شکلی سنگین‌تر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

پهلوان‌کاشی درباره وضعیت موجودی واکسن آنفلوانزا و میزان دسترسی شهروندان نیز گفت: از نیمه شهریورماه واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها موجود است. توصیه می‌شود متقاضیان دریافت واکسن دقت کنند که پیش‌تر در تماس با افراد مبتلا نبوده باشند.
وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود بیماران خاص و همچنین افراد بیش از شصت سال این واکسن را تزریق کنند. انواع مختلفی از واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها موجود است که قیمت آن معمولا به ۲۵۰ هزار تومان می‌رسد و زیرپوشش بیمه نیست.

همچنین به‌گزارش وبدا، سیدجواد حسینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، هم گفته است: در یک‌ماه گذشته نتیجه آزمایش ۹۴نفر از بیماران مشکوک به آنفلوانزا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه استان مثبت شده است که بیشترین گروه سنی مبتلا به آنفلوانزا را گروه سنی کمتر از پانزده سال تشکیل می‌دادند. در یک‌ماه گذشته ۷۷۲بیمار شدید تنفسی در بیمارستان‌های زیرپوشش این دانشگاه بستری شده‌اند که از این بیماران نمونه آنفلوانزا گرفته شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->