تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است
سرخط خبرها

ماجرای ۲۱ سال حبس آستیاژ حقیقی و امیرمحمد احمدی چیست؟+‌ توضیحات قوه قضائیه

  • کد خبر: ۱۴۸۳۹۷
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
  • ۱
ماجرای ۲۱ سال حبس آستیاژ حقیقی و امیرمحمد احمدی چیست؟+‌ توضیحات قوه قضائیه
در روز‌های اخیر ادعایی مبنی بر صدور حکم ده سال حبس برای یک دختر و پسر جوان به نام آستیاژ حقیقی و امیر محمد احمدی منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در روز‌های اخیر و در ادامه تلاش رسانه‌های معاند برای خبرسازی پیرامون افراد دستگیر شده در جریان وقایع اخیر، ادعایی مبنی بر صدور حکم ده سال حبس برای یک دختر و پسر جوان منتشر شد. با جستجوی نام آستیاژ حقیقی و امیرمحمد احمدی به انواع تولید محتوا پیرامون این دو نفر می‌رسیم که نشان می‌دهد ضد انقلاب و معاندان حساب ویژه‌ای روی تبلیغ پیرامون این افراد باز کرده‌اند. در نمونه‌ای از ادعا‌های صورت گرفته عنوان شده است آستیاژ حقیقی و امیرمحمد احمدی هر کدام به ده سال حبس محکوم شده اند.

پیگیری‌ها از پرونده نامبردگان نشان می‌دهد این افراد (آستیاژ حقیقی و امیرمحمد احمدی) با راه اندازی صفحه‌ای در ایسنتاگرام فعالیت داشته‌اند و با شروع اغتشاشات در کشور فعالیت‌های خود را روی تشویق مردم به اغتشاش علیه کشور و براندازی متمرکز کرده بودند. نامبردگان در صفحه‌ای فعالیت می‌کرده‌اند که یک میلیون فالور داشته و در زمان اغتشاشات از صفحه خود برای تبلیغ فراخوان‌ها از جمله فراخوان ۴ آبان استفاده کرده‌اند.

پس از این فعالیت‌ها مسئولین امنیتی در تذکر‌هایی به این دو آن‌ها را نسبت به فعالیت مخرب خود آگاه می‌کنند که با تکرار اقدامات این دو در انتشار فراخوان‌های غیرقانونی سرانجام در تاریخ ۱۰ ابان ماه ۱۴۰۱ بازداشت می‌شوند. پس از بازداشت این افراد و انجام تحقیقات اولیه سرانجام در دادسرا اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به این دو تفهیم شده و پرونده به دادگاه انقلاب می‌رود.

آستیاژ حقیقی و امیر محمد احمدی در صفحات خود در اینستاگرام فراخوان تجمع در روز ۴ آبان ماه را منتشر و به اغتشاش دعوت کرده بودند. همچنین علاوه بر اینستاگرام در شبکه‌های اجتماعی توئیتر و یوتیوب هم مطالبی علیه کشور و تشویق مردم به اغتشاش منتشر می‌کرده‌اند.

سرانجام پس از ارسال پرونده به دادگاه و بررسی پرونده و انجام دفاعیات صورت گرفته از سوی متهمان رئیس شعبه به هر دو نفر به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور ۵ سال حبس در نظر می‌گیرد که همین حکم ۵ سال حبس برای هر دو نفر قابل اجرا خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
Mpz
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
0
0
نام این خانم آتوساحقیقی هست آستیاژ نامی مردانه هست پدر بزرگ مادری کوروش بزرگ آخرین پادشاه ماد معیش هم میشه نیز انداز
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->