سرخط خبرها
هم‌اندیشی برای جلب مشارکت شهروندان برای آبادانی ۴محله‌ منطقه

شهروندان برای آبادانی محله خود نظر می‌دهند

  • کد خبر: ۱۵۲۷
  • ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱
شهروندان برای آبادانی محله خود نظر می‌دهند

جلسه‌ هم‌اندیشی و معرفی محلات منتخب طرح محله ما با حضور مسئولان شهرداری منطقه، مجریان این پروژه، استادان دانشگاه‌ها و دانشجویان برگزار شد.
معاون فرهنگی شهرداری منطقه در این نشست به معرفی طرح محله ما پرداخت و گفت: در دوره جدید مدیریت شهری توجه زیادی به مشارکت شهروندان در اداره شهر می‌شود. از این رو طرح محله ما با هدف مشارکت دادن شهروندان در کمیت و کیفیت طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد رسیده است. با توجه به این مصوبه، ۵درصد از بودجه عمرانی شهرداری مشهد به طرح‌هایی که از طرف شورای اجتماعی محلات و شهروندان پیشنهاد داده می‌شود، اختصاص داده خواهد شد.
ناصرخجسته ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ مدونی انجام شده که طبق آن باید جلسات متعددی با حضور اعضای شورای اجتماعی محلات و شهروندان برگزار کنیم. در این جلسات نظرها و پیشنهادهای حاضران را ثبت می‌کنیم. این پیشنهادها در هر زمینه‌ و موضوعی می‌تواند باشد. در انتها خواسته شهروندان را با اعتبار مبلغی حدود ۲۵۰میلیون تومان برای هر محله به سرانجام می‌رسانیم. اختصاص یافتن مبلغ یک میلیارد تومان برای این منطقه می‌تواند کمک شایانی به آبادانی منطقه کند.


۴محله منتخب

خجسته، سپس به معرفی مناطق منتخب در محلات این منطقه پرداخت و گفت: در محله ایمان مشارکت خوب شهروندان در حوزه‌های مختلف، ظرفیت خوبی است که باید از آن بهره ببریم. این محله دارای مسجد، بوستان و کتابخانه است و اولین پاتوق محله ایمن در آن فعال شده است. از جمله مشکلات شهروندان محله ایمان، وضعیت تقاطع بولوار نماز با خیابان ایمان است.
خیابان احسان و محله عسگریه، دومین محله‌ای‌ بود که معاون فرهنگی منطقه به عنوان پایلوت طرح محله ما در منطقه از آن نام برد. وی درباره این محله بیان کرد: عسگریه محله‌‌ای است که تنها یک راه برای تردد دارد. یک سمت آن فرودگاه واقع شده و سمت دیگرش انبارهای شرکت نفت قرار دارد همچنین یک کال نیز از سوی دیگر آن عبور می‌کند. کمبودهای این شهرک که جمعیت کمی هم ندارد شامل نبود داروخانه، نامناسب بودن پیاده‌روها، نبود فضای سبز در داخل خود محله و نبود یک راه برای دسترسی پیدا کردن شهروندان این محله به قطار شهری است.
معاون فرهنگی منطقه، خیابان خلج در محله سیدی را نقطه‌ دیگر اجرای طرح محله ما بیان کرد و گفت: خیابان خلج یکی از قدیمی‌ترین نقاط در محله سیدی است. امکانات این محله شامل ۲بوستان، کتابخانه، سالن ورزشی، مدارس و مهدهای کودک است.
آخرین محله‌ منتخب خیابان بنی‌هاشم در محله‌ کوی کارگران در ناحیه یک شهرداری منطقه بود که خجسته درباره آن گفت: پایگاه‌های اجتماعی این محله چند مسجد، مدرسه و حسینیه است.
معاون فرهنگی منطقه افزود: ما به دنبال این هستیم این طرح به سرعت در این ۴محله 
اجرا شود تا بتوانیم در ۱۴ محله باقی مانده نیز طرح محله ما را به اجرا درآوریم. چرا که این پروژه بی‌شک موجب آبادانی منطقه خواهد بود و رضایت‌مندی شهروندان را در برخواهد داشت.


امید برای اجرای کامل طرح

در ادامه جلسه، نرجس سادات فاطمی، از استادان دانشگاه خیام که در طرح محله ما در این منطقه مشارکت خواهد داشت، گفت: به موفقیت این طرح در منطقه بسیار خوشبین و مطمئن هستیم اتفاقات خوبی در این محلات به وقوع خواهد پیوست و بسیار امیدواریم این طرح به صورت صد در صد در این منطقه اجرا 
شود.
استاد دانشگاه خیام به بیان درخواستی از مسئولان شهرداری منطقه پرداخت و ادامه داد: با توجه به اینکه دانشجویان در این پروژه پای کار هستند، می‌طلبد مسئولان شهرداری منطقه صبوری بیشتری از خود نشان دهند و همچنین همکاری حداکثری برای انجام این طرح با ما داشته باشند.
فاطمی افزود: تجربه نشان داده هرچه شهروندان با این طرح‌ها آشنا و درگیر شوند، موفقیت بیشتری در پروژه‌ها به دست خواهد آمد. ما باید تلاش کنیم مشارکت شهروندان را جلب کنیم. البته همین که شهروندان ببینند دانشجویان در محله‌ آن‌ها مشغول نقشه کشیدن و کار با رایانه هستند، توجه‌شان جلب می‌شود و در ادامه مشارکت آن‌ها را به‌دست خواهیم آورد.
در پایان این نشست مقرر شد جلسه مشترکی بین مجریان طرح محله ما و اعضای شورای اجتماعی ۳محله ایمان، سیدی و عسگریه در یکی از این محلات برگزار شود و استادان دانشگاه با حضور در این جلسه به معرفی برنامه‌ها و طرح‌های این پروژه بپردازند.

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->