کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

مزد ترس

  • کد خبر: ۱۷۴۸۱
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
مزد ترس
باخت در یک باز‌ی یک‌طرفه حاصل نمایش تدافعی شهرخودرو مقابل مدافع عنوان قهرمانی آسیا
مرتضی اخوان - داور کره‌ای بر سوت خود می‌دمد تا ۹۰ دقیقه پراضطراب، دشوار و تاریخی به پایان برسد، ۹۰ دقیقه‌ای که اگرچه با شکست شهرخودرو برابر الهلال همراه بود، تماشای رؤیا و ثبت تاریخ برای فوتبال مشهد به حساب می‌آمد. تیم فوتبال شهرخودرو خراسان در شرایطی در اولین گام آسیایی در دور گروهی لیگ قهرمانان با نتیجه ۲ بر صفر برابر مدافع عنوان قهرمانی تن به شکست داد که تماشای نمایش یک تیم مشهدی در بالاترین سطح فوتبال آسیا آرزویی بود که برای اولین‌بار در تاریخ محقق می‌شد. شاید همین مسئله از درد ناکامی و بازی ضعیف نماینده مشهد برابر «رئیس عربستان» برای فوتبال‌دوستان خراسانی بکاهد. اگرچه شهرخودرو در دیداری که سخت‌ترین بازی این تیم در آوردگاه آسیایی بود با ترس و اضطرابی بسیار بازی کرد، نتیجه فاجعه‌باری برایش رقم نخورد. بررسی عملکرد شهرخودرو در دیدار با الهلال عربستان باید با در نظر گرفتن این مسئله باشد که همین تیم الهلال در تاریخ دیدار‌های رودررو با تیم‌های بزرگ فوتبال ایران، استقلال و پرسپولیس، نتایج درخشانی گرفته و فاجعه‌آمیزترین آن‌ها برتری ۴ بر صفر در لیگ قهرمانان ۲ فصل پیش برابر پرسپولیس برانکو بوده است.

ترکیب غافل‌گیرکننده و ترس
ترکیب اولیه شهرخودرو برابر الهلال یک غافل‌گیری بزرگ داشت. غیبت محمدحسین مرادمند بهترین بازیکن این تیم در لیگ برتر و نقطه اطمینان عنابی‌ها در قلب دفاع این تیم اتفاقی بود که نه‌تن‌ها شهرخودروی‌ها بلکه هوادارانی را که بازی را از طریق جعبه جادویی تماشا می‌کردند غافل‌گیر کرد. مرادمند که در طول فصل جاری لیگ برتر فوتبال بازیکن فیکس و ثابت تمام بازی‌های شهرخودرو بوده است و در ۲ بازی پلی‌آف آسیایی هم با نمایش درخشانش یکی از عوامل اصلی صعود تیم به دور گروهی بود، به دلیل مصدومیت به این بازی نرسید تا رشته‌های دفاعی سرآسیایی برای این بازی پنبه شود. سرآسیایی برای پر کردن این خلأ مجبور به استفاده از زوج نعمتی و فرجی در قلب دفاعی شد، زوجی که چندان هماهنگ نبودند و قلب دفاع شهرخودرو بار‌ها از سوی ستارگان کهکشانی الهلال شکافته شد. در صحنه گل اول هم بلاک اشتباه فرجی توپ را دور از دستان رحمتی به تور دروازه نماینده مشهد رساند. با این همه، این تنها غافل‌گیری هواداران مشهدی نبود و نکات دیگری هم در ترکیب شهرخودرو وجود داشت که نامتعارف به نظر می‌رسید. به‌کارگیری حسین مهربان کم‌تجربه به جای خلعتبری باتجربه در خط حمله، آن هم در شرایطی که زوج خط آتش شهرخودرو در چند بازی آخر لیگ خلعتبری و قاضی بودند، علامت سؤال بزرگی است که فقط کادر فنی این تیم می‌تواند به آن پاسخ دهد. شهرخودرو در این دیدار همان‌طور که تصور می‌شد به علت بی‌تجربگی در بازی بین‌المللی، از همان دقیقه اول توپ و میدان را به حریف عربستانی داد و ترس در چهره بازیکنان این تیم موج می‌زد تا جایی که خداداد عزیزی، کارشناس این دیدار در شبکه خراسان، بار‌ها در طول پخش تلویزیونی این بازی می‌گوید: «شهرخودروی‌ها کاملا با استرس و ترس بازی می‌کنند. این را می‌توان در چهره آن‌ها دید.» ترسی که البته به اذعان این کارشناس منطقی هم بود: «البته باید قبول کنیم تیم مقابل هم الهلال است و این ترس برای بازیکنان شهرخودرو طبیعی است.»

آمار بدتر از بد
شهرخودرو در این بازی آمار بدی از خود به جا گذاشت، آماری که نشان از برتری مطلق مدافع عنوان قهرمانی برابر تیم مشهد داشت. مالکیت توپ در این دیدار ۶۶ به ۳۴ به سود الهلال بود و نماینده مشهد که در فوتبال ایران همیشه به بازی مالکانه و پاس‌های زیاد مشهور بود، در این بازی نه‌تن‌ها مالکیت را به حریف داده بود بلکه در تعداد پاس هم به شکل معناداری عملکرد ضعیفی داشت. ۷۱۰ پاس الهلالی‌ها در برابر ۳۴۷ شهرخودروی‌ها در شرایطی بود که دقت پاس عربستانی‌ها ۹۰ درصد بود! الهلال در این بازی ۲۱ بار به سمت دروازه شهرخودرو شوت زد، ولی سهم تیم مشهدی فقط ۴ شوت بود.

ستاره‌ای که به کار نیامد
حسن جعفری، مدافع راست شهرخودرو، بهترین بازیکن این تیم در بازی برابر الهلال بود. او در این بازی ۳۴ پاس سالم داشت و ۳ تکل موفق روی پای بازیکنان عربستانی بست. حسن جعفری ۱۰ عملکرد موفق دفاعی داشت که یکی از آن‌ها برگرداندن توپ از روی خط دروازه بود که یک گل را برای شهرخودرو خرید.

کوزین: رویارویی با الهلال آسان نیست
مربی ایتالیایی تیم شهر خودرو ایران پس از شکست برابر الهلال عربستان به مقایسه شرایط مالی این ۲ تیم پرداخت. استفانو کوزین در نشست خبری پس از بازی تیم شهر خودرو ایران برابر تیم الهلال در چارچوب هفته نخست گروه B لیگ قهرمانان آسیا که با پیروزی ۲ بر صفر حریف عربستانی پایان یافت گفت: بازیکنان شهر خودرو در این بازی عملکرد خوبی داشتند و قابل ستایش‌اند. قیمت یک بازیکن تیم الهلال با کل بودجه تیم شهرخودرو برابر است. مربی تیم شهر خودرو در ادامه خاطرنشان کرد: رویارویی با تیم بزرگ الهلال آسان نیست. این تیم در آخرین دوره لیگ قهرمانان آسیا به جام قهرمانی دست یافته است. از سویی تیم شهر خودرو نخستین حضورش را در این رقابت‌ها تجربه می‌کند.

امید به بازی ازبکستان
اکنون شهرخودرو باید دوشنبه هفته آینده در تاشکند به مصاف پاختاکور برود، تیمی که در دیدار نخست توانست شباب الاهلی، صدرنشین امارات، را با نتیجه ۲ بر یک در زمین ناهموار تاشکند از پیش رو بردارد. شاگردان سرآسیایی حالا باید مقابل قهرمان ازبکستان به میدان بروند و اگر قرار باشد شرایط کیفیت چمن ورزشگاه تاشکند همانی باشد که در دیدار با شباب الاهلی بود، بی‌تردید کار را برای نماینده مشهد که فوتبال روی زمین را خوب بازی می‌کند دشوار خواهد کرد. این بازی روز دوشنبه، ۲۸ بهمن، ساعت ۱۷:۳۰ برگزار خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->