پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم

  • کد خبر: ۲۲۲۶۷۹
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم
دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران گفت: یکی از دستورات ما پیگیری برقی‌سازی صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌هاست و در این نشست، توضیحاتی در خصوص سفر شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران به چین و نیز اقدامات انجام‌شده ارائه خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، احسان متولیان در حاشیه نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها که صبح امروز، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳، در شهرداری مشهد مقدس برگزار شد، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اولین دستور این نشست، هماهنگی برای برگزاری دهه کرامت است که موضوع مشترک بین شهرداری‌هاست. در این نشست که با حضور رئیس سازمان تبلیغات کشور برگزار می‌شود، شهرداران نقاط مدنظر را اعلام می‌کنند و بناست که برنامه‌ای هماهنگ در سراسر کشور در استان‌ها داشته باشیم.

وی افزود: دستور بعدی ما پیگیری برقی‌سازی صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌هاست که توضیحاتی در خصوص سفر علیرضا زاکانی، شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران به چین و اقدامات انجام‌شده ارائه خواهد شد. آخرین دستور ما نیز تدوین اساس‌نامه اتحادیه شهرداران کل کشور است. یکی از تکالیف قانون توسعه هفتم ایجاد اتحادیه شهرداری‌های کل کشور است که اساس‌نامه تدوین شده و در اختیار وزارت کشور برای صدور مجوز قرار می‌گیرد. همچنین فردا (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شهرداران دیداری با تولیت آستان قدس خواهند داشت و ادامه بحث هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت را خواهیم داشت.

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران در ادامه گفت: بیش از ۶۰ درصد مصوبات در مجامع دوره جدید مدیریت شهری، محقق شده است. برخی مسائل خارج از اختیارات شهرداران است که بخش بسیاری از آن به دولت برمی‌گردد. خوشبختانه دولت سیزدهم وام‌های موثری دراین راستا اخذ کرده است و وزارت کشور نیز کمک شایانی به شهرداری‌ها داشته که ان‌شاءالله ادامه خواهد داشت. همچنین معاون اول رئیس جمهور جلسات متناوبی را با شهرداران برگزار کرده که در این جلسات تمام مصوبات جلسه قبلی را پیگیری می‌کنند. خوشبختانه بیش از ۶۰ درصد نتایج جلسات به ثمر نشسته است.

متولیان در خصوص حاشیه‌نشینی بیان کرد: بحث حاشیه‌نشینی یکی از مباحث میان شهرداری‌ها و دولت است و شهرداری‌ها در حال برنامه‌ریزی هستند. یکی از موارد، صدور پروانه برای املاک فاقد سند است و مورد دیگر دادن تسهیلات برای ساخت مجتمع‌ در زمین‌هایی که مردم به صورت حاشیه‌نشینی در آن زندگی می‌کنند؛ این موارد در کلانشهر تهران و مشهد آغاز شده و به سایر شهر‌ها سرایت کرده است. ان‌شاءالله در پایان دوره مدیریت شهری فعلی، شاهد اتفاقات خوبی برای شهروندان خواهیم بود.

به گزارش شهرآرانیوز، صبح امروز، پنج‌شنبه ۳۰ فروردین، نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌های کشور با موضوع ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت و تشکیل اتحادیه شهرداری‌های کشور به میزبانی شهرداری مشهد مقدس برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->