افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی

  • کد خبر: ۲۲۵۳۴۸
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی
مدیر کل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از اجرای طرح امکان‌سنجی و تولید کمپوسترهای خانگی با هدف بازیافت پسماندهای مواد غذایی از سوی این سازمان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود احمدی گفت: اکنون حدود ۷۰ درصد پسماند‌های عادی تولیدی در شهر‌ها و روستا‌های کشور را پسماند‌های‌تر یا همان باقیمانده مواد غذایی تشکیل می‌دهد و برنامه‌ریزی برای بازیافت اصولی این نوع از پسماند‌ها از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در مدیریت پسماند کشور برخوردار است.

وی با بیان اینکه اکنون بیشتر تمرکز در کشور بر روی تفکیک، جمع‌آوری و بازیافت پسماند‌های خشک ارزشمند است، یادآور شد: این در حالیست که حجم عمده پسماند تولیدی در کشور را پسماند‌های مواد غذایی تشکیل می‌دهند و بخش عمده خسارت‌های بهداشتی و زیست‌محیطی از جمله تولید شیرابه و بوی نامساعد منتشرشده از پسماندها، مربوط به مدیریت غیراصولی این بخش از پسماند‌های تولیدی است.

احمدی با اشاره به اینکه یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌های مدیریت اصولی این نوع پسماندها، تفکیک آنها در مبداء، بازیافت و تبدیل آنها به کمپوست در محل تولید است گفت: این مسأله علاوه برافزایش کیفیت کمپوست تولیدی، موجب کاهش هزینه حمل پسماند مخلوط به تأسیسات پردازش و بازیافت خواهد شد.

مدیر کل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه گفت: اکنون تجهیزاتی به‌عنوان کمپوستر‌های خانگی در کشور وجود دارد، اما تاکنون مطالعات و بررسی‌های جامعی درباره میزان کارایی این کمپوستر‌های خانگی و انتخاب فناوری برتر و سازگار با شرایط آب و هوایی مختلف کشور انجام‌نشده است.

حدود ۲۰۰ کمپوستر خانگی تولید و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد

احمدی اعلام کرد: در این باره دفتر محیط‌زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اقدام به تعریف طرح امکان‌سنجی و تولید کمپوستر‌های خانگی در کشور کرده است. در قالب این طرح مقرر است ضمن بررسی جامع کمپوستر‌های موجود با همکاری فنی کشور ژاپن، کمپوستر‌های خانگی توسط شرکت‌های داخلی طراحی و متناسب و سازگار با شرایط آب و هوایی مناطق مختلف کشور تولید شود.

وی با بیان اینکه در مرحله اول این طرح، حدود ۲۰۰ کمپوستر خانگی تولید و در چهار منطقه آب و هوایی کشور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: در ادامه در صورت تأیید و عملکرد و کارایی، این کمپوستر‌ها به‌صورت گسترده توسط شرکت‌های داخلی تولید و در مناطق روستایی و شهر‌های کوچک مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

احمدی افزود: بهره‌گیری از این کمپوستر‌ها علاوه بر فراهم کردن زمینه تولید کود کمپوست با کیفیت مناسب و کاهش هزینه‌های مدیریت پسماند، از بروز معضلات بهداشتی و محیط زیستی جلوگیری کرده و مشکلات ناشی از مدیریت غیراصولی پسماند‌ها نیز به‌طور چشمگیر کاهش خواهد داشت.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->