خرید ملک ورثه‌ای چه دردسرهایی دارد؟ رییس کمیته امداد: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان داده می‌شود قتل اشتباهی در جنوب تهران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش شد تغییر روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان تصادف شدید خودرو پراید و میکسر در بزرگراه پیامبر اعظم(ص)+تصویر جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟ ترفند‌های مفید و کاربردی برای تمیزکردن و مراقبت از وسایل چوبی
سرخط خبرها

مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد

  • کد خبر: ۲۲۴۴۲۴
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
  • ۱
مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
نایب‌رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه هنوز تکلیف میزان افزایش مستمری بازنشستگان مشخص نیست، گفت: افزایش مستمریِ مشمولان باید مطابق ماده ۹۶ قانون دائمی تأمین اجتماعی انجام پذیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، نصرالله دریابیگی با اشاره به ضرورت افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران گفت: در جلساتی که اعضای کانون عالی بازنشستگان با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونین ایشان برگزار کردند، سه پیشنهاد مهم را درباره افزایش حقوق کارگران بازنشسته تحت پوشش مطرح کردیم؛ اول اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تورم ۴۳.۶ درصدی موجود را پوشش دهد. دوم آن که در اجرای ماده‌۴۱ قانون‌کار ۳۵ درصد افزایش سطوح مزدی را لحاظ نمایند و افزایش مزایا هماهنگ با دریافتی کارگران و کارکنان دولت باشد.

نایب‌رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به این مطالب که مذاکرات مزدی این کانون همچنان ادامه دارد و مبنای افزایش حقوق سالانه بازنشستگان را مصوبه شورای عالی کار عنوان کرده است، گفت: ماده‌۴۱ قانون‌کار جمهوری اسلامی ایران و ماده‌۹۶ قانون تامین اجتماعی تکلیف این مهم را روشن کرده است.

نصرالله دریابیگی افزود: مطالبات کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی مطالبات برحق حداقل ۵ میلیون نفر بازنشسته تامین اجتماعی و خانواده‌های آنان افزایش حداقل ۳۵ درصدی حقوق این قشر شریف و نجیب است و اگر هیئت‌مدیره تامین اجتماعی، هیئت‌امنا و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصمیم دیگری درخصوص میزان افزایش حقوق بازنشستگان بگیرند، بازنشستگان را در شرایط بسیار وخیمی قرار خواهند داد.

این مقام مسئول در کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با تبیین نقش و جایگاه بازنشستگان امروز در اعتلای اخیر صنعت کشور گفت: آنانی که در طول ۴۵ سال گذشته برای پیروزی انقلاب و سربلندی کشورمان در ۸ سال دفاع مقدس و سال‌های حساس سازندگی از جان و مال خود گذشتند، امروز شایسته نیست که شاهد بی‌تفاوتی برخی مسئولان و مدیران باشند و با مشکلات معیشتی دست‌وپنجه نرم کنند.

دریابیگی با اشاره به اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد کارگران بازنشسته تامین اجتماعی دریافتی ماهانه‌شان کمتر از ۱۰ میلیون تومان است، گفت: دریافتی بازنشستگان عضو کانون‌های بازنشستگی تامین اجتماعی فقط کفاف هزینه‌های ۱۵ روز را می‌دهد و این درحالی است که اختلاف فاحشی با پرداختی سایر بازنشستگان دارند.

مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران با تاکید بر این مطلب که ذخایر صندوق تامین اجتماعی حاصل تلاش میلیون‌ها کارگر زحمتکش ایرانی است، گفت: مسئولان سازمان تامین اجتماعی درقبال صاحبان صندوق تامین اجتماعی یعنی کارگران و بازنشستگان وظیفه دارند و نباید بابت تعهدات مالی خویش دربرابر کارگران بازنشسته آدرس غلط بدهند و به انحای مختلف از انجام رسالت خویش طفره بروند.

نایب‌رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با یادآوری وعده‌های دولت و مجلس برای حل مشکلات معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: سؤال من از دولت‌مردان به خصوص وزیر تعاون و کار و منتخبان ملت در مجلس و تمامی مسئولان کشور این است که چگونه می‌توان در این کشور که تورم و گرانی بیداد می‌کند، با دریافتی ماهانه کمتر از ۱۰ میلیون تومان هزینه‌های یک خانوار کوچک را تامین کرد؟

دریابیگی گفت: امروز عملکرد برخی مسئولان اقتصادی شرایط ناگواری را برای جامعه حقوق‌بگیر ازجمله کارگران و بازنشستگان به وجود آورده و سبب نارضایتی آنان شده است. این وضعیت قطعاً مغایر با ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس انقلاب و نظام که خواهان بسط و گسترش عدالت در جامعه هستند، می‌باشد. کارگران و بازنشستگان، وفادار به نظام و امام‌راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب بوده و خواهند بود و ایمان داریم که با راهبری مقام معظم رهبری شرایط بهتر خواهد شد.

وی بار دیگر افزایش منطقی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق تورم اعلامی مراجع مسئول را خواستار شد و گفت: مفهوم عدالت اجتماعی تقسیم عادلانه ثروت در جامعه است و از مسئولان به‌ویژه مدیران تامین اجتماعی توقع داریم در این شرایط سخت همراه جامعه شریف بازنشستگان باشند.
منبع:ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
0
0
باسلام وتشکر ازهمه کسانی که به فکر قشر زحمتکش وبازنشستگان عزیز ومحترم هستند. آیا این همه اضافه‌ شدن حقوق بازنشستگان واین همه سروصدا فقط حقوق به ده میلیون برسد به نظر شما کفایت می‌کند، مسلما کافی نیست وبازهم با اين تورم وگرانی هم خوانی ندارد لطفا فکر اساسی بکنید تا اين جماعت درتنگنا وسختی زندگی نکنند به امید روزهای خوب وخوبتر.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->