سرخط خبرها

مستند «مزد خدمت» اکران شد | روایتی متفاوت از محله سیدی و طرق مشهد + فیلم

  • کد خبر: ۲۴۳۷۹۸
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
مستند «مزد خدمت» اکران شد | روایتی متفاوت از محله سیدی و طرق مشهد + فیلم
مستند «مزد خدمت» با حضور فرماندار مشهد و ائمه جماعات محله طرق و سیدی و مردم در سینما اطلس اکران شد.

به گزارش شهرآرانیوز، فرماندار مشهد مقدس در مراسم اکران مستند «مزد خدمت»، که روایتی از محله سیدی و طرق مشهد است، به اهمیت خدمت‌رسانی به زائران ماه صفر اشاره و اظهار کرد: یکی از تحولاتی که در امر خدمت‌رسانی به زائران محترم در ایام پایانی صفر در سه‌سال اخیر انجام شده ایجاد قرارگاه خدمات زائر شهر مشهد است که تمام ظرفیت‌های این شهر پای کار آمدند تا ایام پایان صفر خدمت رسانی ویژه‌ای را برای زائران داشته باشیم.  

محسن داوری بیان کرد: امور مساجد طرحی را به نام هم محله‌های امام‌رضا (ع) ایجاد کرد که در امر خدمت رسانی، اقامت، اسکان، راهنمایی و جا‌به‌جایی زائر اقدام ویژه‌ای انجام دادند که امر بسیار ارزشمندی بود.

روایتی از خدمتگزاری هم محله‌های امام‌رضا (ع)

کارگردان مستند «مزد خدمت» با اشاره به هدف ساخت مستند «مزد خدمت» اظهار کرد: مستند مزد خدمت روایتی از خدمتگزاری هم محله‌های امام‌رضا (ع) از محله‌های طرق و سیدی به زائرین امام‌رضا است.

حمیدرضا معشوقی ادامه داد: این مستند روایت می‌کند که می‌توان تمامی ظرفیت‌های یک محله اعم از اسکان، خدمات رفاهی را برای زائران امام‌رضا (ع) استفاده کرد. هدف از این مستند الگوسازی برای مردمی بوده که قصد دارند خدمتی را به زائران امام رضا (ع) ارائه بدهند.

کارگردان مستند مزد خدمت درباره پخش این مستند از تلویزیون بیان کرد: امروز مراسم اکران مستند مزد خدمت با حضور ائمه جماعات محله طرق و سیدی و فعالان فرهنگی و اجتماعی برگزار شد. قرار است برای اثرگذاری بیشتر این مستند از شبکه یک سیما، افق و خراسان‌های شمالی و رضوی و جنوبی پخش شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان نیز در این مراسم، با اشاره به اهمیت خدمت‌رسانی به زائر و وجود مسجد اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند، مسجد پایگاه همه کار‌های نیک، خودسازی، انسان‌سازی است و باعث بصیرت‌افزایی افراد می‌شود.  

گوشه‌ای از زحمات مردم در محله سیدی و طرق در مستند «مزد خدمت»

مجتبی مهدوی‌ارفع افزود: طرح هم‌محله امام‌رضا (ع) گوشه‌ای از زحمات مردم در محله سیدی و طرق است که تحت عنوان مستند مزد خدمت می‌بینیم. در طرح هم محله امام‌رضا (ع) هدف میزبانی از زائران و فرهنگ سازی میزبانی است.  

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان بیان کرد: در سال گذشته ۳۱۲ مسجد در این طرح حضور پیدا کرده و اسکان رایگان را برای زائران فراهم کردند که این شهر به ۷۴ هزار نفر از زائران اسکان رایگان داده شد و خدمات مختلف فرهنگی مذهبی برای زائران صورت گرفت.

محسن پاکدامن، راوی مستند مزد خدمت با اشاره به هدف از ساخت این مستند تاکید کرد: مستند مزد خدمت روایت متفاوتی از میزبانی زائران و مجاوران امام رضا (ع) در مساجد محله‌های طرق و سیدی بوده که ادامه‌دهنده راه خدمات ارزشمند شهدای حرم مطهر امام رضا (ع) شهیدان اصلانی و دارایی است که چندین سال با رهبری شهید اصلانی خدمات‌رسانی فرهنگی و مذهبی و اسکان انجام شده و این مستند سعی دارد میزبانی محله طرق و سیدی را بیان کند و راوی خدمات این دو شهید باشد.

او افزود: ما در آینده ادامه‌دهنده راه آن شهیدان هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->