بیش از ٧۵ درصد بیماران مبتلا به وبا بدون علامت هستند اعمال قانون ۱۷۴۳ خودروی حادثه ساز در مشهد| ۵۳ خودرو متخلف توقیف شدند (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) ورود کمیسیون آموزش مجلس به حواشی کنکور امسال ظفرقندی: با بحران جمعیتی روبرو هستیم | کاهش تلفات جاده‌ای ضروری است انتخاب رشته ۴۶۵ هزار نفر از داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ توقف روند کاهشی نرخ باروری کشور | گیلان و مازندران دارای بیشترین آمار سزارین هستند ادارات منطقه سیستان به علت طوفان تعطیل شد (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) عمل پیوند قلب باموفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد مدارس میزبان زائران دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ در مشهد، در حال آماده‌شدن برای سال تحصیلی جدید هستند واریز حقوق شهریور ۱۴۰۳، مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین‌اجتماعی بانک رفاه کارگران و سایر بانک‌ها از امروز (۲۰ شهریور) بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز شد (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) شیدا انصاری: ۹۰۰۰ روستا با مشکل فرونشست زمین روبه رو هستند گدایی و نمایش فقر زمینه ساز سوءاستفاده از نیت خیر نیکوکاران می‌شود | مفلس‌های میلیونر! کشف ۲ هزار قرص قاچاق در مه‌‍ولات خراسان رضوی ۳۸ فقره سرقت زیر ذره بین پلیس مشهد هشدار سازمان غذا و دارو: این ترش مزه‌های غیر بهداشتی را نخرید مهلت دو روزه برای واریز وجه سفر عمره انجام عمل‌های آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد جوان مرگ مغزی در مشهد به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید  (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) جشن «شکوفه ها» ویژه کلاس اولی ها، ۲۷ شهریور برگزار خواهد شد | عبور ثبت نامی‌های مدارس از ۹۷ درصد رشد ۲۵ درصدی مسافر داخلی و خارجی فرودگاه مشهد در تیرماه امسال قهوه صبحگاهی سلول‌ها را در برابر هورمون انسولین مقاوم می‌کند
سرخط خبرها

شیدا انصاری: ۹۰۰۰ روستا با مشکل فرونشست زمین روبه رو هستند

  • کد خبر: ۲۵۰۱۳۳
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
شیدا انصاری: ۹۰۰۰ روستا با مشکل فرونشست زمین روبه رو هستند
به گفته رییس سازمان حفاظت محیط زیست، علاوه بر اینکه ۳۸۰ شهر و ۹۰۰۰ روستا دچار این فرو نشست هستند، وسعت این فرونشست در کشور ۱۸۵ هزار کیلومتر مربع است

به گزارش شهرآرانیوز؛ در مراسم تکریم و معارفه معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست که در سازمان محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم بتوانم برای بهتر شدن حال محیط زیست کار‌های خوبی انجام دهیم.

او در ادامه گفت: در مواجهه با وضعیت بحرانی کشورمان باید درک ابر چالش‌ها پذیرفته شود. بدون درک این ضرورت مشکلات و تعارض‌ها بیشتر می‌شود. در بحث انرژی و آب با ناترازی مواجه هستیم و نیازمندیم از ابعاد این تاترازی‌ها درک بهتری داشته باشیم. شناسایی موانع و همکاری‌ها به بهتر شدن روند کمک می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در غیاب نهاد‌های مردمی حل مشکلات ممکن نیست. برای درک این ابر چالش‌ها در حوزه محیط زیست با چالش‌های مختلفی مواجه هستیم. فرونشست زمین یک ابر چالش است که ۳۸۰ شهر و ۹۰۰۰ روستا دچار این فرو نشست هستند و وسعت آن ۱۸۵ هزار کیلومتر مربع است.

وی گفت: در بحث تالاب‌ها کشور ما با وجود دارا بودن بیشترین تالاب‌ها به دلیل بی‌توجهی به حقآبه‌ها بسیاری از آنها به منشا گرد و غبار تبدیل شده است. ما باید بپذیریم که برای حفظ محیط زیست نیاز به زمان نداریم. باید محدودیت‌ها را عمیقا درک کنیم. در سطح حاکمیت بر سر سیاست‌های مقام معظم رهبری توافق نشود، همگی ما شکست می‌خوریم.

انصاری تاکید کرد: در مساله توسعه‌ها باید گفتمان محیط زیستی روشنی در دولت چهاردهم داشته باشیم. در حال حاضر نیازمند نگاهی دیگر هستیم. منابع مالی و اعتباری محدود و قطره چکانی در این سازمان است. باید نگاه دیگری هم به توان نیرو‌های این سازمان داشته باشیم. این سازمان ۱۵۱ محیط بان شهید داشته است. مظلومیت این سازمان به نابودی منابع محیط زیستی و افزایش مشکلات در این حوزه رسیده است.

او ادامه داد: انتظار این است که بتوانیم نگاه محیط زیستی را در اعضای دولت چهاردهم داشته باشیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: من بیش از دو دهه با مشکلات این سازمان زندگی کردم. مطمئن باشید برای بهبود وضعیت معیشت و شناسایی همه ظرفیت‌ها کار می‌کنم. انتظار دارم همراهی شما را داشته باشم. می‌توانیم وضعیت نا به سامان محیط زیست را بهبود بدهیم. از زحمات آقای سلاجقه نیز تشکر می‌کنم. ما مدیون مدیران قبل هستیم که بسیار تلاش کردند. ما میراث دار آنان هستیم.

انصاری گفت: از همه می‌خواهم که کمک کنیم و در این فرصت کوتاه اقدامات خوبی انجام دهیم و قدم‌هایی در خور برداریم. ما می‌توانیم منشا خیر و اثر باشیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->