تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است
سرخط خبرها
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور مطرح کرد

مرگ خاموش شهرها با ایجاد کمربندی‌های بدون مطالعه

  • کد خبر: ۳۲۲۶
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۹
مرگ خاموش شهرها با ایجاد کمربندی‌های بدون مطالعه

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: ایجاد یک کمربندی بدون مطالعات دقیق و در نظر نگرفتن چالش‌های پیش روی آن باعث مرگ خاموش یک شهر می‌شود.
به گزارش ایرنا، مهدی جمالی‌نژاد عصر پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات و مسائل شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان تربت حیدریه افزود: این اقدام مانع ورود گردشگران به داخل شهرها می‌شود و در نتیجه شهرداری‌ها را از تولید ثروت محروم می‌کند. وی اظهار کرد: بدون خلاقیت و نوآوری و بهره‌گیری از علم روز دنیا، شهرها پیشرفت نمی‌کنند و زمینه توسعه و شکوفایی آن‌ها نیز فراهم نمی‌شود.
وی گفت: برای تحقق این مهم، ابتدا باید شهر را خوب شناخت و سپس اقدام به معرفی آن کرد.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: این در حالی است که تاکنون آن‌طور که شایسته تربت حیدریه است ظرفیت‌های این شهرستان به‌درستی معرفی نشده و همین امر مانع ایجاد رغبت برای سرمایه‌گذاری در این خطه شده است.
وی با بیان اینکه ضرورت دارد ابتدا میراث فرهنگی و معنوی خود را شناسایی و سپس با خلاقیت و نوآوری آن‌ها را معرفی کنیم اظهار کرد: تربت حیدریه از ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف برخوردار است که خیلی کم از آن‌ها استفاده شده است. مهم‌ترین و کلیدی‌ترین آن قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور است.
وی با بیان اینکه شهرداران می‌توانند به دنبال برندسازی منحصر به فرد باشند افزود: مشکل دیگر تربت حیدریه این است که خود را از یک ظرفیت بسیار مهم دیگر محروم کرده و آن «شهر بین راهی» است که در ادبیات شهرسازی امروزی بسیار رایج و بر افزایش ظرفیت‌های گردشگری بسیار حائز اهمیت است. به عنوان نمونه، می‌توان شهرهای بین تهران و قم را مثال زد که امکانات و ظرفیت‌های بسیاری تولید کرده‌اند. جمالی‌نژاد افزود: مسئولان تربت حیدریه باید دست‌کم از ظرفیت شهر بین راهی بودن این شهرستان استفاده کنند.
سعید باستانی، نماینده مردم شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: یکی از مشکلات این است که تربت حیدریه نه جزو شهرهای بزرگ و نه جزو شهرهای کوچک است و بر همین اساس نیز از درآمدهای پایدار شهری محروم مانده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->