مأموریت ویژه معاون اول برای آخر صفر

نشست قرارگاه مرکزی دهه پایانی صفر امروز در مشهد برگزار می‌شود

فاطمه رافع - مأموریت ویژه رئیس‌جمهور کشورمان به معاون اولش برای برگزاری هرچه سریع‌تر نشست قرارگاه مرکزی دهه آخر صفر، محمد مخبر را به مشهد کشاند تا امروز این نشست در شهر امام‌رضا(ع) برگزار شود. آیت‌ا... رئیسی دیروز در نشست هیئت‌دولت دستورکار این نشست را نیز مشخص کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای تسهیل حضور زائران رضوی.معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان‌رضوی هم در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگار شهرآرا خبر برگزاری نشست امروز در مشهد را تأیید کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد درباره دستورکار نشست امروز این‌طور گفت: با توجه به تصویب شورای ملی زیارت از سوی هیئت‌وزیران و مستند به آن مصوبه، امروز نشست قرارگاه مرکزی دهه پایانی ماه صفر با حضور معاون‌اول رئیس‌جمهور در مشهد برگزار می‌شود.


از نشست پیشین تا ارتقای کارگروه
کارگروه ملی زیارت هفدهم دی‌ماه پارسال پس از دو سال وقفه با حضور رئیس‌جمهور در مشهد نشستی برگزار کرد که درمجموع یازدهمین نشست این کارگروه بود و هفده مصوبه داشت و مهم‌ترین مصوبه‌اش هم اصلاح ساختار کارگروه به «شورای ملی زیارت» بود تا پس از آن، این نشست‌ها با حضور شخص رئیس‌جمهور یا معاون‌اولش برگزار شود. پس از آن در تیرماه امسال بود که کمیسیون فرهنگی دولت متن پیشنهادی استانداری خراسان‌رضوی مبنی بر اصلاح ساختار و ارتقای کارگروه را تصویب کرد و این موضوع برای تصویب نهایی به هیئت‌وزیران رفت و درنهایت دوازدهم مرداد امسال بود که هیئت‌دولت هم بر آن مهر تأییدزد.
اکنون و کمی بیشتر از یک‌ماه از آن مصوبه، آیت‌ا... رئیسی به‌فوریت دستور برگزاری این نشست در مشهد را داده است تا همان‌طور که از زمان شروع‌به‌کارش در کسوت ریاست‌جمهوری بر «زیارت ارزان و آسان» تأکید داشت، این‌بار بیش از پیش ثابت کند که زیارت در کانون توجه دولت است. گنابادی‌نژاد هم پیش‌تر درباره اهمیت موضوع زیارت برای دولت سیزدهم گفته بود: توجه رئیس‌جمهور به زیارت مهم‌ترین نکته‌ای است که ما را امیدوار می‌کند که برگزاری این نشست‌ها منظم باشد و به تأخیر نیفتد.
کارگروه ملی زیارت کارش را از هشتم آبان سال۱۳۸۸ آغاز کرده است تا با توجه به حضور میلیونی زائران در مشهد، راهکارهایی برای زیارت آسان و رفع مشکلات این حوزه ارائه کند و دبیرخانه داﺋمی آن نیز بر عهده استانداری خراسان‌رضوی است تا امکان جذب اعتبارات و تصمیم‌گیری در سطح ملی فراهم شود.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->