سرخط خبرها

پل عابر پیاده روی هوا

  • کد خبر: ۱۶۷۱
  • ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
پل عابر پیاده روی هوا
خطرات نبود مسیر گذر عابران پیاده در انتهای بولوار سید رضی

سید مصطفی بهشتی - یکی از مهم‌ترین وظایفی که مجموعه‌های مدیریتی شهری در قبال شهروندان دارند، انجام امور عمرانی شهر است، در همین راستا شهروندان همیشه در حوزه‌های مختلف شهری توقعاتی از مجموعه مدیریت شهری دارند.
یکی از درخواست‌های شهروندان در حوزه مدیریت شهری در منطقه 11 احداث پل هوایی برای گذر عابران پیاده در انتهای بولوار سید رضی است، انتهای این بولوار به دلیل موقعیت خاص و اتصال به بزرگراه امام علی (ع) نیازمند احداث پل هوایی است.

 

برای تهیه گزارش میدانی به انتهای بولوار سید رضی رفتم تا با شهروندان صحبت کنم، کاظمی، یکی از شهروندان است که درباره وضعیت بولوار و ضرورت ایجاد پل هوایی گفت: ورودی بولوار از سمت بزرگراه امام علی هیچ ساختمان مسکونی یا تجاری ندارد، و این موضوع سبب می‌شود که خودروهایی که وارد بولوار می‌شوند سرعت بالایی داشته باشند و از طرفی نیز چون سر پیچ است دید راننده‌ها تا حدود زیادی محدود است، این موضوع به خودی خود برای گذر عابرپیاده خطرناک است، حال به این موضوع توقف بعضا خودروهایی که می‌خواهند از این نقطه کارگر فصلی با خود ببرند، اضافه کنید که این موضوع سبب انحراف ناگهانی خودروهای ورودی به بولوار می‌شود، در چنین وضعیتی که دید رانندگان محدود است، انحراف مسیر وجود دارد و سرعت بالاست اگر خودرو با عابر پیاده برخورد کند چه می‌شود؟
اما در ادامه که با بقیه شهروندان هم صحبت کردم چند نکته اساسی دیگر مطرح شد. یکی از خطراتی که این نقطه بدون پل روگذر و یا زیرگذر عابر پیاده را تهدید می‌کند این است که کارگران فصلی در این محل برای شغل روزانه می‌ایستند و به موجب ترمز یک خودرو در یک طرف خیابان سریعا عده‌ای از طرف دیگر خیابان به سمت خودرو حرکت می‌کنند که این موضوع ایجاد خطر جدی می‌کند. از طرفی ورودی بولوار سید رضی از سمت بزرگراه ایستگاه اتوبوس است که رفت‌ و آمد دو طرفه ایجاد می‌کند، هم برای شهروندان که قصد سفر درون شهری در مسیر بولوار و میدان آزادی دارند و هم دانش‌آموزان و کودکانی که پس از پیاده شدن از اتوبوس می‌خواهند به ضلع دیگر که مدرسه و مهد‌کودک هست، بروند و سلامتشان در چنین وضعیتی تهدید می‌شود.
همسایگی مجموعه ورزشی امید و زندگی با بولوار سیدرضی هم درگیر ایجاد خطرهایی است که در این مسیر به وجود می‌آید، به‌ویژه که بیشتر مراجعه‌کنندگان به مجموعه کودکان و نوجوانان هستند که باید عرض خیابان را بدون پل هوایی طی کنند.
با وجود متذکر شدن و یادآوری نکات بالا از سوی شهروندان به مجموعه مدیریت شهری و شهرداری منطقه تاکنون هیچ اتفاقی برای ایجاد مسیر گذر عابر پیاده در انتهای بولوار سید‌رضی نیفتاده است، در همین راستا به سراغ عباس دلیر، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه11، رفتیم تا دلیل اجرا نشدن پروژه‌ای با این اهمیت در منطقه را جویا شویم.
دلیر در ابتدا ضمن اشاره به این موضوع که ضرورت احداث پل هوایی در این نقطه به تأیید اداره ترافیک منطقه رسیده است، بیان کرد: درباره اجرای این پروژه مکاتباتی را با سازمان ترافیک انجام داده‌ایم و تاکنون پیگیری موضوع به صورت مکتوب در 3مرحله انجام شده است، سازمان ترافیک بر اساس درخواست، اجرای پروژه پل هوایی را در سطح شهر اولویت‌بندی می‌کند که در این اولویت‌بندی احداث پل هوایی در بزرگراه‌ها در صدر برنامه‌ها قرار دارد، بعد از پیگیری منطقه و تأیید به وسیله سازمان ترافیک، اجراو به سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی ابلاغ می‌شود.
وی ادامه داد: در این‌باره سه مرحله پیگیری کرده‌ایم و منتظر تأیید واحد فنی و طراحی سازمان ترافیک هستیم، نکته اصلی و مهمی که در این حوزه وجود دارد این است که احداث پل هوایی در انتهای سیدرضی در صدر اولویت‌های کارهای عمرانی اداره ترافیک منطقه 11 است و به محض اختصاص بودجه به این کار برای احداث این پروژه اقدام خواهد شد.
دلیر در بخش پایانی درباره نوع اجرای مسیر گذر عابرپیاده در انتهای بولوار سید رضی گفت: در این نقطه نوع مسیر مناسب برپایی پل هوایی است چرا که شرایطش وجود دارد و بر ایجاد زیرگذر اولویت دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->