صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تقویت نظام شبکه بهداشتی و درمانی و اقدامات پیشگیرانه در کشور و به خصوص در استان‌های مرزی نظیر خراسان رضوی ضروری است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر کمال حیدری روز شنبه در همایش معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مشهد افزود: بحران‌های مرزی شرایط ویژه‌ای را ایجاب می‌کند، لذا توسعه زیرساخت‌ها در این مناطق ضروری است و مدیران بهداشت و درمان این مناطق باید درخواست‌های خود را برای تقویت شبکه بهداشتی و درمانی در نقاط مرزی نظیر دوغارون خراسان رضوی را به وزارتخانه ارسال کنند.

وی تاکید کرد: تقویت نظام شبکه‌ای برای ارتقای سطح سلامت جامعه ضروری است، لذا سند تقویت نظام شبکه بهداشتی و درمانی توسط معاونت بهداشت وزارتخانه تهیه و تدوین شده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم ایجاد جهش در رفع عقب ماندگی‌های جمعیتی گفت: بدین منظور در کنار قرارگاه نظام شبکه بهداشتی و درمانی، قرارگاه جمعیت نیز در وزارتخانه ایجاد شده است.

دکتر حیدری با تاکید بر تقویت نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان افزود: مباحث اعتباری و درآمدی نیز تقویت می‌شود و تا کنون اعتبارات حوزه بهداشت و سلامت، اختصاصی سفر استانی رییس جمهور به خراسان رضوی محقق شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اگر دانشگاهی نیاز به استخدام موردی نیرو از میان پرسنل پزشک، دندانپزشک و داروساز داشت، باید این نیاز را اعلام کند تا این مهم محقق شود.

وی تاکید کرد: غربالگری‌های مربوط به بیماری‌های غیرواگیر ضروری است، در ٢ سال گذشته با شیوع ویروس کرونا این بخش تا حدودی مغفول مانده است و اکنون در شاخص‌های غربالگری بیماری‌هایی نظیر دیابت و فشار خون در وضعیت خوبی قرار نداریم، لذا داشتن برنامه منسجم برای مدیریت بیماری‌های غیرواگیر ضروری است.

حیدری اضافه کرد: سلامت روان نیز باید مورد توجه باشد.

لزوم تغییر رویکرد در حوزه بهداشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این همایش اظهار کرد: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری فرایند پیشگیری باید تقویت شود، لذا در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، باید تغییراتی در رویکرد‌های بهداشتی ایجاد شود.

دکتر محمدعلی کیانی افزود: درمان هزینه است و هرچه در حوزه بهداشت و پیشگیری بیشتر کار شود، هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: تغییر رویکرد به سمت پیشگیری و بالا بردن سطح سواد جامعه نیز ضروری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در ستاد پیشگیری از کرونا در استان، سازمان‌ها مکلف هستند در دوران پس از موج‌های شیوع کرونا برای افزایش سواد سلامت و ارتقای سطح آگاهی‌های سلامت جامعه، فعالیت داشته باشند.

دکتر کیانی افزود: تک رقمی شدن آمار فوتی‌های ناشی از کرونا خوشحال کننده و مرهون تلاش کادر درمانی و بهداشتی است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه واکسیناسیون و کنترل کرونا، اعتبار بین المللی نظام را تقویت کرد و نشان داد، ایران تضمین کننده سلامت شهروندان خود است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شمار شهدای سلامت مراکز زیر پوشش این دانشگاه را ٣۴ نفر بیان کرد و افزود: هشت نفر از این تعداد مربوط به حوزه بهداشتی بوده اند.

همایش معاونان بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور از ١٧ تا ١٩ در مشهد در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.