دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور
سرخط خبرها

جای خالی مرکز حمایت از پسران آسیب‌دیده در مشهد

  • کد خبر: ۱۰۷۵۸۷
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
جای خالی مرکز حمایت از پسران آسیب‌دیده در مشهد
سرپرست تنها مرکز حمایت از دختران و زنان در معرض آسیب مشهد گفت: جای خالی چنین مرکزی برای گروه پسران نیز احساس می‌شود.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ سرپرست تنها مرکز حمایت از دختران و زنان در معرض آسیب مشهد از کاهش میانگین سنی دختران در معرض آسیب در مشهد خبر داد و گفت: بر اساس نتایج تحلیل‌ها، این عدد در شش ماهه دوم پارسال به دوازده سال رسیده است.

معصومه مهران‌فر در گفتگو با خبرنگار ما افزود: این مرکز درمجموع می‌تواند حدود نود پرونده فعال داشته باشد و دختران در معرض آسیب پس از ترخیص از مراکز سلامت به ما معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه میانگین سنی پذیرش دختران در این مرکز از ۱۲ تا ۳۵ سال است، ادامه داد: دخترانی که به این مرکز معرفی می‌شوند، طی سه دوره زمانی زیرنظر قرار می‌گیرند. دوره اول شش‌ماهه تعریف شده است. پس از آن نیز دو دوره سه‌ماهه برای فرد تمدید می‌شود.

سرپرست تنها مرکز حمایت از دختران و زنان در معرض آسیب مشهد اظهار کرد: فرد با پایان دوره شش‌ماهه ترخیص می‌شود، اما همچنان می‌تواند از خدمات مشاوره و مشاوره‌های تلفنی ۲۴ ساعته تا پنج‌سال به‌صورت رایگان استفاده کند.

مهران‌فر با اشاره به اینکه در شش ماه دوم پارسال حدود نود نفر از دختران آسیب‌دیده مشهد در این مرکز پرونده تشکیل دادند، بیان کرد: دختر آسیب‌داده به فردی اطلاق می‌شود که در وهله اول به‌نوعی از نظر روحی، جسمی و جنسی آسیب دیده باشد یا درگیر معضل فرار از خانواده است یا در خانواده طلاق حضور دارد. طیف عمده مراجعان ما دخترانی هستند که پدر و مادرشان از هم جدا شده‌اند.

سرپرست تنها مرکز حمایت از دختران و زنان در معرض آسیب مشهد با بیان اینکه جای خالی چنین مرکزی برای گروه پسران نیز احساس می‌شود، ادامه داد: خدمات ارائه‌شده این مرکز به مددجو شامل انواع مشاوره ازجمله مشاوره خانواده، مشاوره حقوقی و روان‌پزشکی است.

وی با بیان اینکه همه خدمات مرکز برای مددجو رایگان است، گفت: در استان فقط یک مرکز با این عنوان در مشهد وجود دارد. این مرکز سه سال پیش آغازبه‌کار کرد، اما با الگوبرداری از مرکز مشهد، دیگر شهر‌های بزرگ کشور نیز چنین مرکزی را راه‌اندازی کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->