تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد اختصاص داده شد | سهم هر محله ۱۵ میلیارد تومان
سرخط خبرها

نخستین رویداد بین المللی جهان شهر «ماه‌ امت» به کار خود پایان داد

  • کد خبر: ۱۰۷۵۸۳
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
نخستین رویداد بین المللی جهان شهر «ماه‌ امت» به کار خود پایان داد
اولین رویداد بین المللی «ماه‌ امت» با هدف فراهم کردن زیست مسالمت آمیز و اشاعه فرهنگ دوستی در میان مردم ایران و کشور‌های همسایه دیشب (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) به کار خود پایان داد.

اولین رویداد بین المللی «ماه‌امت» با هدف فراهم کردن زیست مسالمت آمیز و اشاعه فرهنگ دوستی در میان مردم ایران و کشور‌های همسایه که با اقبال و توجه شهروندان مشهدی و به ویژه میزبانان این رویداد در منطقه گلشهر مواجه شده بود، دیشب به کار خود پایان داد.

این رویداد که از هر نظر مبتنی بر اهمیت هر چه بیشتر همدلی و نزدیکی بیشتر میان ملل اسلامی برگزار شد، هم‌گرایی را به عنوان یکی از وجوه برجسته خود به نمایش گذاشت. در این باره معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی هم گفت: گلشهر یک منطقه برجسته ممتاز برای هم گرایی مردم ایران و افغانستان است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد در حاشیه برگزاری رویداد «ماه امت» اظهار کرد: مردم ایران و افغانستان در یک تاریخ بلند چهل ساله در سنگر‌های مختلف در منطقه گلشهر کنار هم درخشیدند.

اتحاد دانش آموزان ایرانی و افغانستانی

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی نیز در حاشیه این رویداد بین المللی گفت: در مدارس ایران بچه‌های افغانستانی مانند بچه‌های ایرانی باهم درس می‌خوانند و در ساختن جامعه سهیم هستند.

سیدامیر شوشتری اظهار کرد: همه تلاش دشمن آن است که بین مسلمانان جبهه مقاومت و خط مقاومت تفرقه ایجاد کند؛ لذا ما نیز باید در حد توان حواسمان به وحدت بینمان باشد.

خنثی کننده شیطنت‌های دشمنان

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی هم با بیان اینکه رویداد «ماه امت» خنثی کننده شیطنت‌های دشمنان است، گفت: در این برهه زمانی که التهابات شدیدی در حوزه خاورمیانه وجود دارد، دشمن سعی می‌کند با استفاده از اختلافات بین کشور‌های مختلف، به ویژه کشور‌های هم دین، هم زبان و دارای فرهنگ مشترک تفرقه افکنی کند.

سیدعلی قاسمی با بیان اینکه برگزاری مراسمی مانند رویداد بین المللی «ماه امت» یک دلگرمی برای مردم منطقه خاورمیانه ایجاد می‌کند، افزود: این رویداد در برهه حساس فعلی و التهاباتی که در افغانستان وجود دارد، سبب استحکام هم بستگی بین دو ملت خواهد شد.

مردم ایران و افغانستان، جدا نیستند

مسئول امور مهاجران کنسولگری افغانستان در مشهد هم با بیان اینکه مردم ایران و افغانستان از یکدیگر جدا نیستند، گفت: در زمانی که دشمن از طریق فضای مجازی می‌خواهد بین ایران و افغانستان شکاف ایجاد کند، برگزاری رویداد بین المللی «ماه امت»، این جریان را خنثی می‌کند.

سیداسدا... حیدری بیان کرد: از شهرداری مشهد تشکر می‌کنم که زمینه‌ای ایجاد کرده است تا مردم مختلف با فرهنگ‌های مختلف در کنار هم جمع شوند، اگرچه این مردم از فرهنگ مشترکی برخوردار هستند، به خصوص مردم افغانستان که از لحاظ دینی و زبان دارای اشتراکات زیادی با ایران هستند.

برنامه‌های فرهنگی با وجه جهان شهری

معاون فرهنگی هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز گفت: مشهد فقط یک کلان شهر نیست، بلکه با توجه به ظرفیت هایش یک جهان شهر محسوب می‌شود.

یوسف اسماعیل زاده اظهار کرد: اعمالی که بتواند رفتار بین المللی ملیت‌ها و مشترکات اقوام مختلف را تقویت کند از ملزومات اجرای یک برنامه فرهنگی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->