صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

از روح مارادونا تا ظهور دوباره آرسنال

  • کد خبر: ۱۳۴۸۲۹
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
در این مطلب نگاهی به وضعیت مدعیان ۴ لیگ معتبر اروپا در آستانه جام‌جهانی داشته ایم.

علیرضا وفایی‌نیا | شهرآرانیوز؛ امسال برای اولین‌بار شاهد برگزاری جام‌جهانی در فصل پاییز و درست وسط برگزاری لیگ‌های باشگاهی دنیا هستیم؛ موضوعی که باعث فشردگی تقویم این رقابت‌ها شد تا باتوجه‌به تعطیلی نزدیک به دوماهه دوران برگزاری جام‌جهانی، لیگ‌ها به‌موقع تمام شوند. لیگ اسپانیا هفته گذشته آخرین هفته خود را قبل از جام‌جهانی برگزار کرد و لیگ‌های آلمان، انگلیس و ایتالیا هم ابتدای این هفته آخرین دیدارهایشان قبل از آغاز رقابت‌های قطر را انجام دادند.

توپچی‌ها در قامت مدعی قهرمانی

در رقابت‌های این فصل لیگ جزیره شاهد بازگشت آرسنال به دوران باشکوه گذشته‌اش بودیم و توپچی‌ها تا اینجای کار توانستند با ۳۷ امتیاز از چهارده بازی، صدرنشین باشند. شاگردان جوان آرتتا امیدوارند با ادامه این روند بتوانند پس از سال‌ها بار دیگر جام قهرمانی را به‌دست بیاورند. دیگر قدرت لیگ‌برتر، منچسترسیتی، هم مانند آرسنال چهارده بازی انجام داده، اما با پنج امتیاز کمتر در رتبه دوم ایستاده است. باخت غیرمنتظره ابتدای این هفته شاگردان گواردیولا مقابل برنتفورد باعث شد که اختلاف آن‌ها با صدر بیشتر و کار آن‌ها برای قهرمانی سخت شود. نیوکاسل هم مدعی تازه این فصل لیگ‌برتر است و با سی امتیاز در جایگاه سوم جدول قرار دارد. تاتنهام، منچستریونایتد و لیورپول هم با ۲۹، ۲۶ و ۲۲ امتیاز رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند.

بازگشت روح مارادونا به ناپل

رقابت‌های این فصل سری‌آ یک مدعی تمام‌عیار برای قهرمانی به خود می‌بیند. ناپولی فقط دو بار در سال‌های ۱۹۸۷ و ۱۹۹۰ و زمانی که دیگو مارادونای افسانه‌ای را در ترکیبش می‌دید، موفق به فتح اسکودتو شد و حالا دوباره پس از ۳۳ سال با تکیه بر توانایی ستاره‌هایی مانند ویکتور اوسیمن نیجریه‌ای، فصلی درخشان را پشت‌سر می‌گذارند و در پانزده هفته گذشته با ۴۱ امتیاز، مقتدرانه در صدر جدول سری‌آ قرار دارد. میلان که فصل پیش فاتح اسکودتو شد، تا اینجا ۹ امتیاز کمتر از ناپولی و با ۳۳ امتیاز در رتبه دوم قرار دارد.

یوونتوسی‌ها هم با ۳۱ امتیاز، فعلا جایگاهی بهتر از سوم ندارند. آن‌ها شروع فصل فاجعه‌باری را با آلگری پشت‌سر گذاشتند و حتی حذف آن‌ها از لیگ قهرمانان اروپا، احتمال اخراج این سرمربی را هم پررنگ کرد. اما در چند هفته گذشته توانستند با کسب نتایج قابل قبول در لیگ ایتالیا، کمی به اوضاع آشفته‌شان سروسامان دهند.

بوندس‌لیگا، همان همیشگی

در لیگ باشگاهی آلمان، همان ابتدای فصل قهرمانی را برای بایرن‌مونیخ کنار می‌گذارند و بقیه تیم‌ها برای رتبه‌های بعدی تلاش می‌کنند. باواریایی‌ها در ۱۰ سال گذشته قهرمان این لیگ شده‌اند و این فصل هم تا پایان هفته پانزدهم با ۳۴ امتیاز و چهار امتیاز برتری نسبت به تیم دوم، صدرنشین هستند. فرایبورگ، لایپزیش و آینتراخت فرانکفورت سه تیمی هستند که در جایگاه‌های دوم تا چهارم بوندس‌لیگا قرار دارند و برای نایب‌قهرمانی می‌جنگند.

افت ناگهانی یونیون‌برلین، پدیده این فصل لیگ آلمان، در سه هفته گذشته و کسب فقط یک امتیاز از سه بازی، باعث شد که آن‌ها از صدر فاصله بگیرند و با ۲۷ امتیاز در جایگاه پنجم حضور داشته باشند. دورتموند هم که در چندفصل گذشته گاهی می‌توانست بایرنی‌ها را در مسیر قهرمانی به چالش بکشد، این فصل حال‌وروز خوبی ندارد و با ۹ امتیاز کمتر از مونیخی‌ها در جدول ششم است.

نبرد دوباره ۲ مدعی لالیگا

رقابت‌های این فصل لیگ اسپانیا بار دیگر به میدان نبرد بارسلونا و رئال‌مادرید تبدیل شده و با وجود اینکه فقط چهارده هفته از این بازی‌ها گذشته است، این دو تیم فاصله زیادی با دیگر تیم‌ها گرفته‌اند. بارسلونا با خرید‌های خوبی که انجام داد، تیمی قدرتمندتر نسبت به فصل‌های پیش در اختیار دارد و شاگردان ژاوی تا اینجا با ۳۷ امتیاز صدرنشین لالیگا هستند.

مادریدی‌ها هم که به‌دنبال دفاع از قهرمانی فصل پیش خود هستند، با وجود برخی نتایج ضعیف مانند شکست دو هفته پیششان مقابل رایووایکانو، با ۳۵ امتیاز پشت‌سر آبی‌واناری‌ها قرار دارند و به لغزش یاران ژاوی برای پس‌گرفتن صدر جدول امیدوارند. پس از این دو تیم، رئال‌سوسیداد ۲۶ امتیازی قرار دارد و تیم‌های اتلتیک‌بیلبائو و اتلتیکومادرید هم با ۲۴ امتیاز در رتبه‌های چهارم و پنجم حضور دارند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.