ستاره تیم ملی نمی‌خواهد به ایران برگردد! امیر قلعه نویی در جام ملت‌ها طرفدار کدام تیم است؟ خاطره تلخ آلمان از اسپانیا در فینال جام ملت‌ها  لیست دوم نکونام رو شد خداداد افشاریان و سهیل مهدی به قید وثیقه آزاد شدند گاریدو مجوز سفر به ایران را گرفت روزبه چشمی به دنبال قرارداد ۳۰ میلیاردی تاریخ و ساعت بازی اسپانیا و آلمان در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ | فینال قبل از فینال زکی پور رسما استقلالی شد + عکس خبر‌های خوش از سالن شش‌هزارنفری ثامن‌الائمه(ع) | کارگران به‌شدت مشغول کارند! پایان کار قایدی با اتحاد کلبا؟ گلر منچسترسیتی در راه عربستان مهدی ترابی رسما به تراکتور پیوست شرط جدید بیرانوند برای بازگشت به پرسپولیس | ۴۰ میلیارد تومان ناقابل! خداحافظی سه بازیکن با استقلال مسابقه پیش بینی فرهاد مجیدی برای هواداران! استقبال بی‌نظیر از ملی پوش پرسپولیس در گرجستان ترکیه به رکورد سرمربی اسبق پرسپولیس رسید حضور عجیب و غریب یک والیبالیست در هیات مدیره استقلال| کارخانه چه سررشته‌ای از فوتبال دارد؟ فرگوسن: حضور رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶ قابل تصور نیست
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

پیکه امشب کفش‌هایش را می آویزد

  • کد خبر: ۱۳۳۰۱۵
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
پیکه امشب کفش‌هایش را می آویزد
خداحافظی ناگهانی مدافع کهنه کار بارسا با فوتبال، هواداران آبی و اناری را متعجب کرد.

پنجشنبه هفته گذشته جرارد پیکه، مدافع باسابقه بارسلونا که یکی از کاپیتان‌های اصلی این تیم در فصل‌های گذشته بود، در اقدامی عجیب و پیش‌بینی‌نشده با انتشار یک ویدئوی احساسی از دوران کودکی تا بزرگ‌سالی خود در بارسلونا، در یکی از صفحه‌های خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که امشب برای آخرین‌بار در نیوکمپ توپ می‌زند و پس از آن دیگر به‌عنوان بازیکن حرفه‌ای در میادین باشگاهی فعال نخواهد بود.

اسطوره در نیمه راه پیاده می‌شود

جرارد پیکه سی‌وپنج‌ساله از سن هفت‌سالگی وارد بارسلونا شد و به‌جز سه فصل حضور در منچستریونایتد و یک فصل بازی با پیراهن رئال ساراگوسا، همه دوران حرفه‌ای‌اش را در بارسلونا گذراند. پیکه در ویدئویی که از خود منتشر کرد، خطاب به هواداران بارسلونا گفت: «هفته‌ها و ماه‌های زیادی است که مردم درباره من زیاد صحبت می‌کنند. مثل خیلی از شما از بچگی هوادار بارسا بودم. در خانواده‌ای که حسابی فوتبالی و البته حسابی بارسایی بودند، متولد شدم.

از زمانی که سن خیلی کمی داشتم، دلم نمی‌خواست فوتبالیست شوم، بلکه می‌خواستم بازیکن بارسلونا باشم. ۲۵ سال پیش وارد بارسلونا شدم. فوتبال همه‌چیز به من داد. شما هواداران بارسا همه‌چیز به من دادید و حالا می‌خواهم به شما بگویم که به این نتیجه رسیده‌ام که زمان بستن این دفتر فرا رسیده است. همیشه گفته‌ام پس از بارسا در هیچ تیمی بازی نمی‌کنم و همین‌طور هم خواهد شد. شنبه آینده آخرین بازی من در نیوکمپ است.»

تصمیمی که دیر یا زود گرفته می‌شد

به گزارش روزنامه «مارکا» پیش‌بینی‌ها از خداحافظی جرارد پیکه در پایان این فصل خبر می‌داد، اما کم‌رنگ‌شدن نقش پیکه در ترکیب اصلی بارسا، فشار روانی شدید ناشی از مشکلات فراوان در زندگی شخصی این بازیکن و گسترده‌ترشدن فعالیت‌های تجاری او در سال‌ها و ماه‌های گذشته، همگی ازجمله عواملی بودند که پیکه را به سمت این تصمیم بردند. با اضافه‌شدن مدافعانی مانند کنده، کریستینسن یا مارکوس آلونسو و همچنین حضور مدافعانی مانند اریک گارسیا و رونالد آرائوخو، پیکه در این فصل فقط در ۹ بازی و به مدت ۵۵۴ دقیقه در لالیگا و لیگ قهرمانان برای بارسلونا به میدان رفته است. امشب و از ساعت ۲۳:۳۰، دیدار برابر آلمریا به‌عنوان آخرین حضور پیکه با پیراهن بارسلونا و البته در قامت یک بازیکن حرفه‌ای در نیوکمپ در تاریخ ثبت خواهد شد.

واکنش‌ها به تصمیم ناگهانی

خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، به خداحافظی جرارد پیکه از فوتبال واکنش نشان داد و گفت: مدتی بود که به این جدایی به‌صورت مشترک فکر می‌کردیم؛ بنابراین ما این تصمیم را به خود پیکه سپردیم. به تصمیم او احترام می‌گذاریم و همراهش هستیم. او همیشه برای بارسلونا یک الگو خواهد بود. جرارد با بارسلونا به‌عنوان بازیکن به همه افتخارات رسید و معتقدم او به دلیل همه دستاورد‌هایی که داشته، برای همیشه جزوی از این باشگاه است. وضعیت توافق فسخ قرارداد در حال روشن‌شدن است و اعتراف می‌کنم که این بازیکن تمایل زیادی برای کمک به باشگاه دارد.

کارلوس پویول، کاپیتان پیشین و یکی از اسطوره‌های دوست‌داشتنی بلوگرانا، هم پس از این خبر و در پیامی به هم‌بازی سابقش گفت: جرارد! برای همه‌چیز متشکرم. من شوکه هستم. برخی از اتفاقاتی که در حق تو افتاد، عادلانه نبود. افراد کمی مثل تو از پیراهن بارسلونا دفاع کردند. بازی در کنارت افتخار بزرگی برای من بود.

اسطوره‌ای با جام‌های رنگارنگ

جرارد پیکه با قرارگرفتن در ترکیب اصلی بهترین بارسلونا و بهترین اسپانیای تاریخ فوتبال، موفق شد کارنامه‌ای مملو از عناوین قهرمانی ارزشمند را از خود به ثبت برساند. این مدافع باتجربه تا امروز ۶۱۵ بار برای بارسلونا به میدان رفته و ۱۰۲ بار پیراهن تیم‌ملی اسپانیا را به تن کرده است. حاصل این تجربه ارزشمند برای پیکه به‌دست‌آوردن هشت عنوان قهرمانی در لالیگا، یک قهرمانی در لیگ‌برتر انگلیس، چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، هفت قهرمانی در جام‌حذفی اسپانیا، سه سوپرجام اروپا، شش سوپرجام اسپانیا، یک جام‌جهانی و یک قهرمانی در جام‌ملت‌های اروپاست. جرارد پیکه در بازی‌های ملی و باشگاهی‌اش ۶۲ گل به ثمر رساند که او را به‌عنوان یکی از مدافعان گل‌زن تاریخ فوتبال در یاد‌ها ثبت خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->