صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ایجاد مراکز نوآوری با هدف حل مسائل شهری مشهد

  • کد خبر: ۲۰۵۰۱۴
  • ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهد گفت: مراکز نوآوری در حقیقت با دو رویکرد فرهنگسازی در حوزه خلاقیت و نوآوری و ایجاد مجموعه‌هایی در جهت حل مسایل شهری در حال راه اندازی است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید رحمان میرزائیان در آیین امضا تفاهم نامه ایجاد مرکز نوآوری حمل و نقل اظهار کرد: مراکز نوآوری در حقیقت با دو رویکرد فرهنگسازی در حوزه خلاقیت و نوآوری و ایجاد مجموعه‌هایی در جهت حل مسایل شهری در حال راه اندازی است.

وی افزود: تمایز این مراکز با کارخانه نوآوری در این است که به صورت اختصاصی در یک موضوع خاص فعالیت می‌کنند و امروز اولین تفاهم نامه در حوزه حمل و نقل با رویکرد مترو و قطار شهری منعقد شد.

مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهد بیان کرد: نگاه ما این است که با ایجاد مراکز نوآوری مسائل حوزه‌های مختلف شهری از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و صاحب ایده و خلاقیت حل شود.

شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد؛ پیشرو در حوزه ایجاد مراکز نوآوری

مشاور عالی شهردار در حوزه‌های برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی، مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد گفت: شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد پیشرو در حوزه ایجاد مراکز نوآوری است و امیدوارم این تفاهم فتح بابی در این زمینه باشد.

محمد سهیلی در آیین امضا تفاهم نامه ایجاد مرکز نوآوری حمل و نقل اظهار کرد: ما باید در کنار ایجاد زیرساخت، محصولات شرکت‌های دانش بنیان را به مدیران معرفی کنیم که متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: درحال حاضر نگاه به کارخانه زیرساختی است و فرصت‌های شغلی و عقد قرارداد برای شرکت دانش بنیان ارزشمند‌تر از اختصاص یک مکان است.

مشاور عالی شهردار در حوزه‌های برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی، مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد بیان کرد: ما باید شرکت‌های تحت پوشش را گسترش دهیم و نگاه جدیدی نسبت به کارخانه شکل بگیرد که مبتنی بر مراکز نواوری تخصصی باشد.

سهیلی خاطرنشان کرد: شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد پیشرو در حوزه ایجاد مراکز نوآوری است و امیدوارم این تفاهم فتح بابی در این زمینه باشد.

حل مشکلات حوزه قطار شهری نیازمند نگاه خلاقانه است

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد گفت: حوزه قطار شهری صنعت جوان و بسیار پر موضوعی است که مسائل و موضوعات متفاوتی دارد و برای شناسایی و حل آن نیازمند نگاه خلاقانه و نواورانه هستیم.

بهرام نکاحی در آیین امضا تفاهم نامه ایجاد مرکز نوآوری حمل و نقل اظهار کرد: شهر‌ها از دوران باستان نشان قدرت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و خلاقیت جوامع مختلف بودند و معمولا شهر‌ها با مسایل و مشکلات متعددی مواجه هستند.

وی افزود: حوزه قطار شهری صنعت جوان و بسیار پر موضوعی است که مسائل و موضوعات متفاوتی دارد و برای شناسایی و حل آن نیازمند نگاه خلاقانه و نواورانه هستیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد بیان کرد: لذا در راستای حل مشکلات در صدد ایجاد مجموعه‌ای باهدف شناسایی مسایل و راه حل برای رفع آن هستیم و با توجه به تجربه خوب کارخانه آوری در شرق کشور و مشهد، به سمت تفاهم نامه ایجاد مرکز نواوری حمل و نقل پاک با محوریت قطار شهری گام برداشتیم و امیدواریم اتفاقات جدیدی در حوزه حمل و نقل ریلی رقم بخورد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.