تنش ترافیکی در خیابان شهدای سلامت مشهد | اینجا پارک دوبله ظاهراً ممنوع نیست! تلاش شبانه‌روزی سازمان عمران شهرداری مشهد برای اتمام ۵ کلان‌پروژه شاخص شهر سامان‌دهی املاک قولنامه‌ای در مشهد، گامی حیاتی در توسعه متوازن شهر اجرای آزمایشی طرح پیشگیری از بیماری با فناوری هوش مصنوعی در مشهد | افزایش پوشش بیمه ناباروری تا ۷۰ درصد در خراسان رضوی به نام مادر، به یاد پسر | روایتی از دیدار صمیمانه بانوان رسانه‌ای مشهد با مادر شهید آیت‌الله رئیسی واکنش پلیس به فعالیت اقتصادی بابک زنجانی کیفیت هوای مشهد همچنان در آستانه وضعیت هشدار (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) درباره کوچه‌ای در خیابان هاشمی نژاد مشهد | سرگذشت باغی که کوچه شد جزئیات تعریض بزرگراه آزادی مشهد، حدفاصل بولوار سجاد تا میدان استقلال (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) میدان شهید کاوه مشهد چهارراه شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) افزایش ۳ برابری تولید آسفالت از سوی سازمان عمران شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۳ سرمایه‌گذاری ۲۶‌هزار‌میلیاردی برای توسعه زیرساخت‌های مشاغل شهری مشهد مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد خبر داد؛ برگزاری نمایشگاه ملی گردشگری و صنایع دستی در مشهد با حضور ۴۹۰ شرکت‌کننده کاهش زمان رسیدگی به تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد نه به تصادف | چرا خراسان رضوی همچنان رکورددار مرگ جاده‌ای است؟ آغاز سی‌ویکمین کنفرانس هسته‌ای ایران در مشهد محمدحسین قاسمی، بازیگر و کارگردان صداوسیما، درگذشت اختصاص بودجه مستقل برای فعالیت‌های فرهنگی بوستان‌‌های بانوان در مشهد کیفیت هوای مشهد، در آستانه وضعیت هشدار (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

تصویب ادامه خط۲ مترو در امتداد بلوار فکوری و ایجاد ۶ خط بی‌آرتی در مشهد

  • کد خبر: ۲۰۵۱۱۲
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
تصویب ادامه خط۲ مترو در امتداد بلوار فکوری و ایجاد ۶ خط بی‌آرتی در مشهد
مدیرکل راهبری و نظارت بر حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به تائید مطالعات تفصیلی حمل‌ونقل همگانی یکپارچه شهر مشهد و حومه، برای اولین بار در کشور گفت: بر اساس این طرح خط دو مترو در مسیر بلوار فکوری امتدادیافته و ۶ خط بی‌آرتی در شهر ایجاد خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، هادی عطار زاده، با اشاره به برگزاری یک‌صد و نودمین جلسه شورای عالی ترافیک کشور در تهران، افزود: ازجمله دستور کار‌های این جلسه که به ریاست آقای جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور برگزار شد، بررسی و تصویب مطالعات حمل‌ونقل همگانی یکپارچه شهر مشهد و حومه بود.

وی ادامه داد: این مطالعات در واقع نقشه راه مدیریت شهری برای توسعه کریدور‌های انبوه بر حمل‌ونقل عمومی است که در این جلسه، مطالعات حمل‌ونقل همگانی شهر مشهد به تصویب رسید و از این به بعد وارد فرایند تهیه طرح‌های اجرایی موردنیاز و پیاده‌سازی نتایج این مطالعات خواهیم شد.

مدیرکل راهبری و نظارت بر حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: مشهد اولین شهر ایران است که توانسته است مطالعات تفصیلی حمل‌ونقل همگانی را آماده و مصوبه آن را دریافت کند و از این نظر در میان همه کلان‌شهر‌های کشور پیشرو است.

عطار زاده تصریح کرد: بر اساس نتایج این مطالعات، ایجاد شش خط بی‌آرتی در سطح شهر و نحوه اتصال آن‌ها به چهار خط مترو به تصویب رسیده است.

وی گفت: همه خطوط ریلی مشهد که در مطالعات به آن اشاره‌شده بود، تائید گردید، ضمن اینکه توسعه خط ۲ مترو هم که در مطالعات تفصیلی آمده بود، در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور تصویب شده است، به بیانی دیگر خط ۲ مترو از ایستگاه شهرک سلامت به سمت بولوار فکوری و به‌منظور تحت پوشش قراردادن کاربری‌ها و مناطق مسکونی جنوب غربی شهر توسعه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل راهبری و نظارت بر حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با تأکید بر ده‌ساله بودن این برنامه و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های پیش‌بینی‌شده در آن، از ماه‌های آینده، افزود: با تصویب مطالعات تفصیلی شهرداری مشهد، مدیریت شهری، بر روی اجرا و پیاده‌سازی پروژه‌های پیش‌بینی‌شده دراین مطالعات تمرکز خواهد کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->