صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه میزان اشتغال بخش کشاورزی در استان حدود ۱۷ درصد از اشتغال کل استان است، گفت: در خصوص صادرات نیز ۲۷ درصد صادرات از استان مربوط به محصولات کشاورزی و فرآورده‌های آن است.

غلامرضا قنبری در گفتگو با شهرآرانیوز با اشاره به اینکه خراسان رضوی بالغ بر ۷۰ درصد زعفران کشور را تولید می‌کند و سال گذشته بیش از ۱۸۵ تن زعفران در این استان تولید شد، افزود: سال گذشته میزان صادرات محصول زعفران ۱۷۲ تن و سال جاری تاکنون ۱۲۰ تن بوده است.

وی اظهار کرد: سال گذشته نرخ رشد کشاورزی در کشور منفی ۴.۲ درصد بود، اما این عدد در استان خراسان رضوی به ۲.۱ درصد رسید. یکی از دلایل مثبت شدن نرخ رشد کشاورزی در استان، وجود محصولات مزیت دار در استان ما از جمله پسته و زعفران است. سال گذشته خراسان رضوی با تولید ۶۵ هزار تن پسته رتبه نخست تولید این محصول باغی در کشور و رتبه دوم در کشور به لحاظ سطح زیرکشت تولید پسته را به خود اختصاص داد.

قنبری بیان کرد: خراسان رضوی با تولید ۶۶ درصد زیره کشور، ۳۲ درصد پسته کشور، ۳۳ درصد خربزه، ۱۴ درصد جو، ۱۸ درصد پنبه، ۶۲ درصد پیله تر، ۱۰ درصد گوشت قرمز رتبه اول تولید این محصولات در کشور را دارد. خراسان رضوی همچنین رتبه سوم تولید شیر کشور را نیز دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.