ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان مسکن ملی هیچ قراردادی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارند بررسی وضعیت رهن و اجاره در منطقه پنجتن مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاملات مسکن بر اساس وجه رایج کشور منعقد می‌شود بورس همچنان در مدار نزول | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ افزایش قیمت صیفی‌جات در مشهد به دلیل بارندگی‌ها (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات برطرف شد دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا (۱۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود+شرایط مشخصات خودرو ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایش ملی فروشگاه‌های متصل به کالابرگ آغاز شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | سمند ۸۲۰ میلیون تومان ناقابل! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلیل ناترازی بنزین چیست؟ خبر مهم برای متقاضیان خانه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد زمینه های مشارکت بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های برق‌آبی دل‌های نگران کارگران پیمانکاری با قرارداد‌های لرزان چرا حباب سکه هفته گذشته خالی نشد؟ مشاهده تهاتر‌های عجیب در بازار مسکن! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار به دنبال حذف نمایندگان کارگری از مشارکت در تعیین دستمزد
سرخط خبرها

مجلس آینده برای رفع کمبود نقدینگی در اقتصاد کشور چاره‌اندیشی کند

  • کد خبر: ۲۱۳۷۷۹
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
مجلس آینده برای رفع کمبود نقدینگی در اقتصاد کشور چاره‌اندیشی کند
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: باید از کشورهای پیرامونمان که امروز راه توسعه را طی کردند، کسب تجربه کنیم و بخشی از رویکردهایی که آنها در پیش گرفتند را برای حرکت به تعالی اقتصاد، دنبال نماییم.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین محمدیان اظهار داشت: بارها متولیان امر تاکید کرده‌اند که مجلس در رأس امور قرار دارد و به واقع، نقش قانون‌گذاری خانه ملت، این جایگاه را برای آن متجلی می‌سازد. طبیعتا در مجلس آینده نیز باید یکی از موضوعات شاخصی که مورد توجه نمایندگان قرار بگیرد، مسئله تامین نقدینگی و سرمایه‌گذاری است تا هم طرح‌های اجرایی و زیربنایی کشور سامانی پیدا کنند و هم بخش خصوصی اقتصاد و بنگاه‌های مولد، از ظرفیت این منابع بهره بگیرند.

او یکی از مطالبات شاخص بخش خصوصی از مجلس آینده را کمک به ارتقای دیپلماسی اقتصادی کشور عنوان کرد و متذکر شد: کلید حل مشکلات اقتصادی در گروی پایان تحریم‌ها و پیوستن به FATF است. تعامل با دیگر کشورهای جهان، ما را در توسعه بازارهای خارجی برای تولیدات ایرانی یاری می رساند. وکلای مردم در مجلس آینده باید این ضرورت را درک کنند و در عرصه تقنین و نظارت و مطالبه از دولت، این مسائل را به نفع رفاه جامعه مدنظر داشته باشند. رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: باید از کشورهای پیرامونمان که امروز راه توسعه را طی کردند، کسب تجربه کنیم و بخشی از رویکردهایی که آنها در پیش گرفتند را برای حرکت به تعالی اقتصاد، دنبال نماییم.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به اینکه متاسفانه در مجلس یازدهم افراد صاحبنظر در حوزه اقتصاد، حضور کمرنگی داشتند، تصریح کرد: انتظار این است که نخبگان اقتصادی به خانه ملت ورود کنند و نمایندگان مجلس آینده با اخذ نظارت تشکل‌های اقتصادی متولی و خاصه پارلمان خصوصی کشور که نخبگان اقتصادی در آن حضور دارند، تصمیماتی کارآمد به نفع اقتصاد کشورمان اخذ نمایند.

وی اظهار کرد: ما در اتاق بازرگانی اعلام آمادگی می‌کنیم تا در جهت تقویت اقتصاد و توسعه صادرات کشور، تجربیات و دانسته‌‌هایمان را در اختیار نمایندگان مجلس آینده بگذاریم تا آنها بتوانند تصمیمات و رویکردهایی را در کشور به اجرا دربیاورند که در غایت امر منجر به حرکت اقتصاد کشور در مسیر توسعه می شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد درخصوص مهمترین معضلات حوزه صادرات بیان کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل ما، برقراری مراودات مالی با دنیاست و اولین قدم برای رفع این مشکل، پذیرفتن FATF است، توقع فعالان اقتصادی این است که رسیدگی به این موضوع در دستور کار مجلس دوازدهم قرار بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->