صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

افزایش ۱۶ درصدی غرق‌شدگی در کشور

  • کد خبر: ۲۴۱۷۲۴
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
رئیس سازمان اورژانس کشور از افزایش ۱۶ درصدی غرق‌شدگی در کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جعفر میعادفر با اشاره به ثبت ۶۶۷ مورد غرق‌شدگی از ابتدای سال تا ۵ مرداد ۱۴۰۳ در کشور، اظهار کرد: در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، شاهد افزایش ۱۶ درصدی غرق‌شدگی در کشور هستیم.

وی با اشاره به رشد ۱۵ درصدی مصدومان غرق‌شدگی در طول ۵ ماه گذشته در کشور، تصریح کرد: در طول این مدت ۲۶۷ مصدوم بر اثر غرق‌شدگی توسط نیرو‌های اورژانس خدمات مورد نیاز را دریافت کرده‌اند.

میعادفر با بیان اینکه کم‌سن‌ترین قربانی غرق‌‎شدگی در سال جاری، پسر یک ساله و مسن‌ترین قربانی، یک آقای ۹۰ ساله بوده است، عنوان کرد: میانگین سنی مصدومان و قربانیان غرق‌شدگی ۲۳ سال بوده و ۸۰ درصد مصدومان ناشی از غرق‌شدگی در سال جاری مردان و ۲۰ درصد نیز زنان بوده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به افزایش موارد غرق‌شدگی در فصول گرم و تابستان، گفت: استان‌های فارس با ۶۰ مورد، بوشهر با ۵۰ مورد، مازندران با ۴۸ مورد و هرمزگان با ۴۷ مورد بیشترین موارد غرق‌شدگی در کشور را ثبت کرده‌اند.

وی بیان کرد: رودخانه‌ها با ۲۵ درصد، دریا با ۱۸ درصد، استخر‌های کشاورزی با ۱۶ درصد و استخر‌های خانگی و عمومی با ۱۴ درصد بیشترین محل‌هایی بوده‌اند که غرق‌شدگی در آنها ثبت شده است.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.