آتش‌سوزی سنگین انبار مبلمان در بولوار سجاد مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) + ویدئو آیا «تتلو» در عید غدیر آزاد خواهد شد؟ ترفند‌هایی برای خوشبو کردن لباس‌های داخل کمد و کشو‌ها رابطه افزایش عمر با نجات کره زمین ۵۰.۶ درجه سانتیگراد | اهواز رکورددار گرما در خوزستان رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از بستری ۵۰ زائر ایرانی در عربستان خبر داد امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌رضوی به ۱۰۰ نفر متاثر از وقوع سیلاب در کلات آمار‌های تکان‌دهنده از اعتیاد در خراسان‌رضوی؛ ۲۷ درصد از معتادان تحصیل‌کرده هستند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۴ تیر ١۴٠٣) | افزایش دما و تداوم وزش باد بهترین خوراکی برای تناسب اندام؛ هر روز یک وعده تخم مرغ حمایت افراطی از سگ و گربه‌های ولگرد آموزش و پرورش از صدور کارنامه یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز پایه نهم خبرداد امحای ۵ تُن موادمخدر غیردارویی در مشهد | ۸ هزار معتاد متجاهر در مشهد جمع‌آوری شدند+ فیلم توضیحات معاون وزیر آموزش و پرورش درباره متوازن‌سازی شهریه در ۱۶ هزار مدرسه کشور دانشگاه فردوسی مشهد مجری هیچ نظرسنجی انتخاباتی نخواهد بود آغاز طراحی و توسعه شبکه شتاب‌نگاری برای ۳ کلانشهر مشهد، تهران و تبریز پرداخت علی‌الحساب برای بازنشستگان در روز‌های آتی | آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تصویب شد (۴ تیر ۱۴۰۳) تاثیر مستقیم میانسالی بر تعداد افراد اهداکننده خون
سرخط خبرها

نجات جان ۶۰ نفر از غرق‌شدگی در مازندران طی ۲۰ روز

  • کد خبر: ۲۳۴۸۷۰
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱
نجات جان ۶۰ نفر از غرق‌شدگی در مازندران طی ۲۰ روز
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مازندران گفت: با اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در ساحل مازندران، نجاتگران هلال‌احمر مازندران موفق شدند ۶۰ نفر را از خطر مرگ در دریا نجات دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامعلی فخاری با اشاره به اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در ساحل مازندران گفت: بیش از ۵۵۰ نقطه حادثه‌خیز که در سال‌های گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته شناسایی شده و امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر با مشارکت ناجیان غریق از اول خرداد در این مناطق مستقر شدند.

وی در ادامه بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، ۳ پایگاه دریایی، ۴۹ پست سیار ساحلی با گشت‌زنی روزانه بیش از ۱۳۰ نفر امدادگر و نجاتگر، ۳ دستگاه چادر سلامت و بیش از ۱۲۰۰ نفر منجی غریق مشارکت دارند.

مدیرعامل هلال‌احمر مازندران در خصوص امکانات در نظرگرفته‌شده در هلال‌احمر برای اجرای این طرح بیان کرد: ۳۴ دستگاه آمبولانس، ۱۱ دستگاه خودروی پشتیبانی و ۴۹ دستگاه موتورسیکلت تنها بخشی از تدارک سنگین هلال‌احمر مازندران برای اجرای طرح مذکور است.

فخاری در ادامه تاکید کرد: تابستان امسال تمامی توان عملیاتی هلال‌احمر مازندران بر محور پیشگیری و کاهش غریق در ساحل متمرکز شده است و با تلاش شبانه‌روزی تیم‌های امدادی در ۲۰ روز نخست اجرای این طرح، ۶۰ نفر از غرق‌شدگی نجات یافتند.

وی با بیان اینکه بیشترین نجات‌یافته با ۳۴ نفر مربوط به ساحل شهرستان بابلسر بوده است، گفت: شهرستان عباس‌آباد با ۱۰ نفر نجات‌یافته و شهرستان تنکابن با ۴ نفر نجات‌یافته در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فخاری افزود: ارائه خدمات درمان سرپایی به ۷۹۹ نفر و انتقال ۶ مصدوم به مراکز درمانی از دیگرخدمات طرح کاهش غریق در ساحل ۴۷۳کیلومتری مازندران بوده است.

مدیرعامل هلال‌احمر مازندران در خصوص تلاش‌های شبانه‌روزی این سازمان گفت: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد سال گذشته تعداد غریق در آب‌های ساحلی مازندران نسبت به مدت مشابه با کاهش ۵۰ درصدی همراه بوده است که این کارنامه درخشان مرهون تلاش شبانه‌روزی امدادگران و ناجیان غریق بوده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->