سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد گفت: توسعه و نگهداری فضای سبز، با تماس ۲۸ هزار و ۸۴۱ شهروند، دومین درخواست پرتکرار شهروندان از مدیریت شهری در تماس با ۱۳۷ طی سال ۹۸ بوده است.
به گزارش شهرآرانیوز، احمد رمضانی فرخد با اعلام این خبر افزود: در سال ۹۸، موضوع توسعه و نگهداری فضای سبز با ۲۸ هزار و ۸۴۱ تماس شهروندی، در رتبه دوم پرتکرارترین درخواستهای مردمی ۱۳۷، بعد از نظارت بر ساخت و سازها، قرار دارد.
وی ادامه داد: از این تعداد تماس مردمی دریافت شده توسط کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷، حدود ۳۷ درصد درخواستها به موضوع خسارت به درخت و تاسیسات فضای سبز، ۲۸ درصد به نگهداری پوشش گیاهی، ۲۵ درصد به رفع نقص سیستم آبیاری و ۱۰ درصد نیز به آبیاری درختان و فضای سبز اختصاص داشت.
رمضانی فرخد با اشاره به اینکه ۳۸ درصد تماسهای شهروندان به صورت آنی و در لحظه تماس، پاسخگویی شده است، گفت: ساکنان مناطق ۲، ۹ و ۱۰، بیشترین تماس با ۱۳۷ برای اعلام درخواستهای خود در حوزه فضای سبز را داشتند.
وی گفت: راهنمایی شهروندان در مورد طرحهای درختکاری، باغ بام، بالکن سبز، قطاعی یا هرس درختان در معابر فرعی، اعلام شماره تلفن ادارات فضای سبز مناطق و پاسخگویی به شهروندان در مورد آبیاری فضای سبز در مجتمعها و کوچه فرعی، پرتکرارترین موضوعات در بخش پاسخگویی لحظهای و آنی توسط کارشناسان ۱۳۷ به شهروندان بوده است.
منبع: روابط عمومی مرکز ۱۳۷