به گزارش شهرآرانیوز، احمد رمضانی فرخد با اعلام این خبر افزود: از اول تا ۲۷ فروردین سال جاری، ۸۵۵ شهروند جهت اعلام موارد مرتبط با بارش باران از جمله آبگرفتگی، پر شدن چاه جذبی و سقوط درخت با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ تماس گرفته اند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته، ۱۷۲۷ مورد بوده است.
وی با اشاره به کاهش ۵۰.۵ درصدی تماسهای شهروندان در این حوزه، افزود: در فروردین سال گذشته، یک هزار و ۱۸۳ مورد آبگرفتگی و آب افتادگی توسط شهروندان به ۱۳۷ اعلام شده بود که این تعداد در سال جاری به ۶۸۲ مورد کاهش یافته است.
رمضانی فرخد افزود:: همچنین تعداد موارد سقوط درخت گزارش شده توسط شهروندان در فروردین سال گذشته، ۳۱۱ مورد بود که در سال جاری این رقم به ۴۵ مورد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: بر اساس اعلام شهروندان، ۲۳۴ چاه جذبی در فروردین ۹۸ بر اثر بارش باران، نیاز به تخلیه داشته و یا نشست کرده بود که این تعداد در سال جاری به ۸۶ تماس کاهش پیدا کرده است.
رمضانی فرخد گفت: در سال جاری، بیشترین موارد گزارش شده شهروندان در این موضوع، به ترتیب از مناطق ۳، ۶ و یک بوده است و ساکنان خیابانهای عبادی، خوش سیما و بسیج، به ترتیب، بیشترین تماس با ۱۳۷ برای اعلام مشکلات مرتبط با بارندگی را داشته اند در حالی که مناطق ۶، ۳ و ۲ و همچنین معابر حر، پورسینا و خوش سیما، در فروردین ۹۸، رکورددار تماسهای مردمی مرتبط با بارندگی بوده اند.
منبع؛روابط عمومی مرکز ۱۳۷ شهرداری مشهد