صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرعامل مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان‌ از حمایت همه‌جانبه این مؤسسه از مبتلایان به سرطان تا هجده‌سالگی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، شیما شریفی در نشست خبری که امروز (دوشنبه، ۲۲ مرداد ۱۴۰۳) در محل هتل پردیسان مشهد برگزار شد، عنوان کرد: مؤسسه «حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان» یک مؤسسه غیرانتفاعی و غیرسیاسی است که از کودکان شمال‌شرق کشور تا هجده‌سالگی حمایت می‌کند.

وی افزود: زمانی که کودک با برگه تشخیص سرطان به مؤسسه مراجعه کند، تحت حمایت مؤسسه قرار می‌گیرد.

طبق گفته مدیرعامل مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان، در طول فرایند درمان، مؤسسه در کنار خانواده قرار می‌گیرد و علاوه بر ارائه کمک‌ مالی، روان‌شناس و مددکار نیز در کنار کودک و خانواده‌اش قرار می‌گیرند تا فرایند درمان، با تنش کمتری به انجام برسد.

شریفی گفت: کمک‌هایی را که از خیران دریافت می‌کنیم، برای درمان به بیماران ارائه می‌دهیم. برای رعایت اصل شفافیت و پاسخگویی، هزینه‌کرد کمک‌های خیران در سایت قابل‌مشاهده است.

وی با بیان اینکه هر کودکی با بیماری سرطان در بیمارستان دکترشیخ بستری شود، تحت حمایت مؤسسه قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: حدود ۴ هزار و ۲۵۰ کودک را تا الان تحت حمایت قرار داده‌ایم که هر ماه، ۲۰ کودک به این آمار اضافه می‌شود؛ چیزی به نام «قرارگرفتن در نوبت» نداریم و  هر کودکی با بیماری سرطان به ما مراجعه کند، از همان روز تحت حمایت قرار می‌گیرد.

مدیرعامل مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان در خصوص تدبیر‌های انجام‌شده برای تحصیل کودکان مبتلا به سرطان عنوان کرد: وقتی کودک در مراحل اولیه درمان سرطان قرار دارد، سطح ایمنی بدن خیلی کاهش می‌یابد و طبعاً نمی‌تواند به مدرسه مراجعه داشته باشد. به همین علت آموزش‌وپرورش یک کد به بیمارستان دکتر شیخ اختصاص داده است و به این ترتیب، بیمار در طول مدت بستری مراحل تحصیل را در داخل بیمارستان طی می‌کند و فرایند امتحانات را نیز همانجا می‌گذراند.

شریفی ادامه داد: تعدادی از معلمان به صورت داوطلبانه با مؤسسه همکاری می‌کنند و کار آموزش را به صورت حضوری و مجازی انجام می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگاران، متوسط هزینه درمان هر کودک مبتلا به سرطان را  پنج میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بیان کرد و گفت: البته این عدد میانگین است و در برخی موارد بسته به نوع سرطان و مراحل درمان، ممکن است تا ۶۰۰ یا ۷۰۰ میلیون هم برسد.

بر اساس اظهارات مدیرعامل مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان، این مؤسسه علاوه بر هزینه‌های درمانی، برای بیمارانی که از شهر‌های دیگر برای درمان به مشهد می‌آیند، هزینه‌های اقامت و ایاب‌وذهاب را نیز پرداخت می‌کند.

شریفی گفت: در سال ۱۴۰۲، مبلغ ۳۲ میلیارد تومان پرداخت کردیم که همه از محل کمک خیران بوده است.

وی اضافه کرد: با هشت داروخانه اصلی در مشهد که دارو‌های بیماران مبتلا به سرطان را دارند، سامانه مشترکی داریم و برای هر بیماری که تحت حمایت مؤسسه ما قرار دارد، یک کد تعریف شده که براساس آن، بیمار هنگام مراجعه به داروخانه بدون پرداخت هزینه، دارو تهیه می‌کند.

شانس بهبود سرطان در کودکان ایرانی ۴۰ درصد است

 مدیرعامل مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان ضمن مقایسه آمار ابتلا به سرطان در ایران و جهان، متذکر شد: افزایش ابتلا به سرطان در ایران با میانگین جهانی تفاوت زیادی ندارد، اما در کشور‌های جهان‌اول، ۸۵ درصد کودکان مبتلا به سرطان بهبود می‌یابند و این عدد در کشور ما به‌دلیل مشکلاتی مانند کمبود دارو و نبود فضای مناسب بیمارستانی، در حال حاضر ۴۰ درصد است که ما تلاش می‌کنیم این عدد را به ۶۰ درصد برسانیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.