وزیر آموزش و پرورش: حدود ۹ میلیون دانش آموز در دوره ابتدایی در کشور تحصیل می‌کنند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) | باران‌های رگباری همراه با رعدوبرق پراکنده از فردا تا جمعه مرگ تلخ ۲ کودک بر اثر مصرف قرص برنج در گرمسار (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) نگاهی به منابع آلودگی محیطی در اطراف ما | میکروب‌های دوروبرت را بشناس فعالیت بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ دفترخانه ثبت رسمی ازدواج و طلاق در کشور مشاور وزیر آموزش و پرورش: دانش‌آموزان عظیم‌ترین سرمایه‌های پدران و مادران این سرزمین هستند «ایکس‌ئی‌سی» چه علائمی دارد؟| گسترش سویه جدید کووید در ۱۵ کشور همزمان با شروع پاییز حمایت مدیریت شهری مشهد از مسجدمحوری در کشور تشدید نظارت‌های بهداشتی در مشهد همراه با موج پایانی سفر‌های تابستانی مرگ ۲ نفر در حادثه مشکوک گازگرفتگی بولوار توس مشهد صحنه نزاع دسته‌جمعی و قتل یک جوان مشهدی بازسازی شد | صدای گوش خراش یک جنایت تامین و توزیع بسته‌های کیف و نوشت‌افزار رایگان برای دانش‌آموزان نیازمند خراسان رضوی ساعت آغاز به کار مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۳ اعلام شد نادیده‌گرفتن تراجنسیتی‌ها، راه چاره نیست برگزاری سومین کنگره بین‌المللی اخلاق در مامایی و سلامت باروری در مشهد + فیلم نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: دولت چهاردهم قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند جشن اولین روز مدرسه توسط بیش از یک میلیون دانش آموز کلاس اولی در کشور (سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان با تاخیر واریز می‌شود، چرا؟ | بازنشستگان: مسئولان کمی انصاف داشته باشید! (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) نقش تغذیه در حفظ سلامت عمومی دانش‌آموزان چه اقداماتی برای اجرای قانون جوانی جمعیت در مشهد و خراسان‌رضوی انجام شده است؟ اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۳ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) با علائم انواع سرطان ریه آشنا شویم
سرخط خبرها

با علائم انواع سرطان ریه آشنا شویم

  • کد خبر: ۲۵۱۲۵۷
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
با علائم انواع سرطان ریه آشنا شویم
۲ نوع اصلی سرطان ریه وجود دارد: سرطان ریه سلول کوچک (SCLC) و سرطان ریه سلول غیر کوچک (NSCLC).

به گزارش شهرآرانیوز، سرطان ریه سلول غیر کوچک شایع‌تر است و حدود ۸۵ درصد از کل موارد سرطان ریه را تشکیل می‌دهد.

در سرطان ریه سلول غیر کوچک، سه زیر گروه وجود دارد:

- آدنوکارسینوم که اغلب در لایه‌های بیرونی ریه‌ها شکل می‌گیرد. زنان بیشتری به این نوع سرطان مبتلا می‌شوند و کارشناسان بیشتر آن را در میان زنانی که هرگز سیگار نکشیده‌اند، مشاهده می‌کنند.

- کارسینوم سلول سنگفرشی که معمولا در مرکز ریه در کنار یک لوله هوا (برونش) تشکیل می‌شود.

- کارسینوم سلول بزرگ که می‌تواند در هر جایی شکل بگیرد و معمولا سریعتر از دو نوع دیگر رشد می‌کند.

دو نوع سرطان ریه سلول کوچک وجود دارد که عمدتاً بر اساس نوع سلول‌های درگیر و ظاهر آنها در زیر میکروسکوپ است: کارسینوم سلول کوچک و سرطان مختلط سلول کوچک/سلول بزرگ. گاهی اوقات به آن سرطان ریه سلول کوچک ترکیبی می‌گویند. سرطان ریه سلول کوچک به شدت با کشیدن سیگار مرتبط است.

هر دو این سرطان‌های ریه علائم مشترک زیادی دارند، مانند: سرفه، درد قفسه سینه، خس خس سینه و گرفتگی صدا.

علائم سرطان ریه سلول‌های غیرکوچک

سرطان ریه سلول غیر کوچک بیشتر از سرطان ریه سلول کوچک باعث ایجاد «سندرم هورنر» می‌شود، مجموعه علائمی که مردمک چشم، پلک و تعریق یک طرف صورت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

علائم سرطان ریه سلول کوچک

این نوع سرطان تمایل به رشد و انتشار سریعتر به سایر قسمت‌های بدن دارد. این بدان معناست که احتمال بروز علائم زیر وجود دارد:

- درد استخوان

- گیجی

- تشنج

- بی حالی

به گزارش «وب ام دی»، سرطان ریه سلول کوچک بیشتر از سرطان ریه سلول غیر کوچک باعث «هایپرکلسمی» (هایپرکلسمی در پزشکی به بالا بودن غلظت سِرمی کلسیم در خون اشاره دارد) و تداخل با عملکرد غدد فوق کلیوی می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->