صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آزمایش ۲۰ داروی گیاهی برای کمک به درمان کرونا در مشهد

  • کد خبر: ۲۴۴۸۳
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آزمایش ۲۰ نوع داروی گیاهی برای کمک به درمان مبتلایان به کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم‌ اکنون در حال انجام است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محسن تفقدی افزود: تاثیرات این داروهای گیاهی برای بیماران کرونایی که به صورت سرپایی و قرنطینه در منزل به سر می‌برند در حال آزمایش است و در صورت نتایج مثبت این تحقیقات از این گیاهان می‌توان در درمان بیماری کرونا کمک گرفت.

 

وی ادامه داد: معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از زمان شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور، تحقیقات مختلفی را در زمینه تشخیص و درمان بیماری کرونا در حال اجرا دارد.


چه کسانی اجازه دارند در ایام کرونایی روزه نگیرند؟


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از زمان شروع فعالیت‌های پژوهشی در بحث کرونا تاکنون افزون بر ۲۰۰ طرح پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت شده که بیشتر آنان مورد داوری قرار گرفته‌اند که برخی از این طرح‌ها برای نجات جان بیماران بدحال و برخی مرتبط با بیماران سرپایی بوده است.

 

تفقدی سلول درمانی، پلاسما درمانی، هموپرفوزیون و ارزیابی آنتی‌بادی‌ها در خون افراد مختلف جامعه را از جمله طرح‌های پژوهشی در حال اجرای مرتبط با بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد.


۵ سناریوی محتمل برای سرنوشت تعامل با ویروس کرونا


دانشگاه علوم پزشکی مشهد با زیر پوشش داشتن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۳ هزار کارمند بهداشتی و درمانی هم‌اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است. بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان پنج هزار و ۲۰۹ را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۵۹ هزار و ۲۷۳ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.


ترفندی ساده برای بهبود حال بیماران کرونایی


پاندمی کرونا تاکنون در سطح جهان دو میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۲۶ نفر را بیمار کرده و جان ۱۶۱ هزار و ۱۹۱ نفر را در کشورهای مختلف گرفته است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.