صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهردار منطقه‌ ۶ مشهد: برای رفاه حال شهروندان و دانش‌آموزان، قسمتی از معبر تا مهر آماد‌ه‌سازی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در انتهای خیابان پورسینا قرار گرفته‌اند. مدرسه‌هایی که بیش از یک دهه از عمر آنها می‌گذرد. بچه‌های این مدارس قرار است ۱۰ روز دیگر و با آغاز سال تحصیلی راهی این مدارس شوند. مدارسی که از دیرباز تاکنون با مشکلاتی دست‌و‌پنجه نرم کرده‌اند.

زخم کاری معابر

یکی از این معضلات را که حالا تبدیل به زخمی کاری شده، محمد اوسو، از فعالان فرهنگی محله با صدای مردم در میان می‌گذارد. او در این زمینه این طور توضیح می‌دهد: دانش‌آموزان دختر و پسر خردسال و معلم‌های مدرسه شهید آصفی‌فر در خیابان پورسینا‌۵۱ و مدرسه دخترانه شهید ثنایی در شهید آزادی‌۷، مجبورند برای عبور و مرور از بین زمین‌های خاکی و پر از گل‌ولای بگذرند تا به مدرسه برسند.

اوسو این را هم اضافه می‌کند: اینکه خیابان‌های حوالی مدارس دارای روکش آسفالت و استاندارد باشد کمترین حق دانش‌آموزان، معلمان و کادر مدرسه است. چرا این زمین‌های رها شده تعیین تکلیف نمی‌شود؟

خدا نکند برف و باران ببارد

محمد ایوبی، دیگر فعال فرهنگی محله هم دل پری از وضعیت موجود دارد. او به بارندگی نزولات جوی در پاییز و زمستان اشاره می‌کند: با اندک برف و بارانی که در فصول سرد سال ببارد همه جا را گِل‌و‌لای برمی‌دارد. آن موقع از نزدیک بیایید و سر‌و‌وضع این بچه‌ها را تماشا کنید. صحبتم این است که چرا بچه‌های ما که از خانه‌شان با لباس تمیز بیرون آمده‌اند، به دلیل وجود این اراضی خاکی با سرو وضع گِلی و خاکی به مدرسه بروند؟ خواهشمندیم برای آسفالت و ایمنی تردد دانش‌آموزان چاره اندیشی کنید.
او می‌گوید: گاهی در این زمین‌ها پر از سرنگ و سوزن‌های معتادان تزریقی است و سلامت این بچه‌ها را که در سن کنجکاوی و جست‌وجوگری قرار دارند، تهدید می‌کند.

استفاده از راهکار قانونی

شهردار منطقه‌۶ در پاسخ به دغدغه شهروندان می‌گوید: مالکان زمین‌های محدوده مورد اشاره باید برای تعیین تکلیف زمین‌ها و پرداخت سهم سرانه‌شان به شهرداری مراجعه کنند.

حسین بنایی‌منش تأکید می‌کند: البته با استفاده از راهکار‌های قانونی برای رفاه حال شهروندان و دانش‌آموزان و کادر آموزشی مدرسه‌ها، قسمت معبر استحصال و برای مهر آماده‌سازی خواهد شد.
او ادامه می‌دهد: در سنوات گذشته مشابه همین زمین‌ها بنا به ضرورت و درخواست‌های مکرر شهروندان، برای رفاه حال مردم، آسفالت شده و بعد مالک آن علیه شهرداری شکایت کرده است.

دغدغه جدی ما نیز هست

مدیر آموزش‌و‌پرورش ناحیه‌۵ مشهد در پاسخ به این درخواست شهروند می‌گوید: دغدغه جدی ما نیز معابر خراب دورو بر یک مدرسه است، اما آسفالت خیابان جزو وظایف آموزش و پرورش نیست.
احمد مسجدی بافقی ادامه می‌دهد: همچنین در نشست‌هایی از دست‌اندرکاران شهرداری منطقه خواسته‎ایم با روش‌های قانونی دوروبر مدرسه را آسفالت کنند تا سلامت دانش‌آموزان و مربیان و آمدوشد راحتشان تأمین شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.